Ніжинська міськрада планує придбати ваги, аби фури не «намотували» асфальт на колеса

Рух багатотоннажного транспорту по дорогах нашого міста – проблема, вирішення якої і в умі, і на язиці, та, поки що, без результатів. Всі намагання і капіталовкладення, проведені і здійснені на сьогодні, демонструють дві позиції: перша – намагання міської влади навести лад і убезпечити дорожнє покриття, на ремонт якого щорічно йдуть мільйони гривень; друга – бізнес логістує і досягає мети найкоротшою дорогою.
Підтвердженням цих слів є і дорожні знаки про обмеження руху багатотонажників містом, і схема об’їзного шляху для ‘важковаговиків” на його в’їзді. І листи та звернення до правоохоронців і бізнесменів з вимогою припинити подальші поглиблення ситуації і поруч з цим практично безперебійний сезонний рух важкого транспорту по міських дорогах, ті, що ремонтували торік. І чому не пощастило уникнути коліс навантажених “під зав’язку» авто, вже можна ремонтувати й цього року. Із затятою періодичністю міські дороги накриває хвиля руху справжніх колон багатотоннажних авто. І коли температура повітря сягає за +30 -, асфальтове покриття, а з ним і дороги міста, просто намотуються на колеса транспортних засобів.

Інколи на дороги виходили патрульні екіпажи правоохоронців. У відмовках виправданнях водіїв, які їхали під заборонні знаки і всупереч схемам об’їздів, звучали прості до неможливості пояснення: а навігатор веде тільки так. а як же ще можна їхати, якщо дорога лежить до ніжинських підприємств і структур, та інші «не менш вагомі» аргументи. Фури пропускали, а містом вперто ширились чутки: дали “на лапу” і поїхали. Поїхали гордовито навіть через центральну площу, не кажучи вже про нецентралізовані дороги, обабіч яких у приватних оселях дійшло до «падежу» люстр. Люди приносили їх на різноманітні наради виконавчих органів влади і жалілися, що тріщать стіни будинків, а про стан поремонтованих сотнями тисяч гривень доріг вже й мови не вели.

Запитували коротко: а у місті є влада? Влада, в свою чергу, численними листами-зверненнями і спільними нарадами запитували правоохоронців чому не виконуються законні вимоги? Бізнес тим часом «робив бізнес» і запевняв: всіх водіїв поінформують, з ремонтами доріг допоможуть. Намагалися «ловити” транзитників, а ті їхали собі своїми маршрутами, мало переймаючись проблемами “ззовні». Першим урвалося терпіння споглядати цю «коштовну безкінечність» у міської влади. Проведені консультації на різних рівнях, встановили один обнадійливий момент з врахуванням юридичних аспектів боротьби руху багатотонажників містом. Необхідні транспортні ваги, які б і фіксували вагу транспорту, що заїздить до міста, надаючи підстави для по дальших дій. Доручення міського голови проаналізувати ефективність цієї ідеї у цифрах. На розширеній нараді керівного складу міської влади під головуванням першого заступника міського голови Григорія Олійника конкретні завдання отримали управління житлово-комунального господарства та будівництва має визначитися з типом та вартістю вагів; земельний відділ та відділ архітектури та містобудування мають розглянути багатотоннажне питання з позиції можливості створення на околиці міста спеціалізованого майданчика для зберігання та перезагрузки транспортних засобів. Подібна ідея не нова, її обговорювали і минулого року. Цього року с пропозиція повернутись до неї. Перший заступник міського голови Григорій Олійник зауважив, “..бо нам дешевше буде придбати ваги, ніж ремонтувати постійно дороги по місту. Ремонти – дужо вартісно сьогодні: подорожчання бітуму іде щомісяця. І це реально відчувається на вже розроблених проектах Опрацювати подану ідею всебічно і, що головне з цифрами, а вже потім виходити до депутатського корпусу. Життя змушує нас зробити цей крок, бо транспортні засоби, що курсують містом вже значно важчі і стандартів, і здорового глузду”. Останній занадто очевидний факт – наслідки ДТП на дорозі Київ-Глухів-Бачінськ. Допоки дорога булл закрита для руху усього транспорту (йшло оформлення ДТП), по Ніжину поїхали цілі колони усілякого за вагою транспорту. Такий неконтрольований рух спричинив серйозну загрозу дорожньо-мостової інфраструктури, бо пішла і неконтрольована вага більше 50 тонн цілі колони ‘різношерсного” транспорту транзитно рушили нічним містом.
І знову настійливе прохання до правоохоронців: посилити патрулювання, адже і авто мають, камери зовнішнього спостереження.

Наталія Сокол, “Ніжинські вісті” №36 від 8 вересня

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *