Пасажиропотік у ніжинських автобусах – «таємниця», що не розгадана й досі

Підвищення тарифів на перевезення у громадському транспорті обговорили 21 лютого на засіданні громадської ради.

Починалось все спокійно, але обговорення ставали все активнішими, а запитань до перевізників від недовірливої громади більшало. На початку Валентина Корабель, директор «Пассервісу» прокоментувала зростання вартості: «На сьогоднішній день є всі підстави для перегляду тарифу, оскільки ціна на газ збільшилась майже на 20%. Піднялась і заробітна плата. Дорожчі нині і ціни на паливно-мастильні  матеріали і автозапчастини. Дуже піднялась ціна і на придбання нових автобусів. Є й реформа про закупку низькопольних автобусів. Таких у Ніжині має бути 10%. А отже, якщо в місті таких 100, то має бути закуплено 35. Кожен з них коштує 2, 5 мільйонів гривень. Та поки цю  ціну не закладено в розрахунок. За нашими розрахунками отримали тариф в 7, 15 грн. Розуміючи, що дійсно – це велика ціна,  підприємство пропонує підняти вартість на 1 грн. Та заправки попередили,  що з 1 березня ціна на паливо може збільшитись на  1 грн. Отже, є всі підстави для перегляду рівня тарифів».

Та громада з цим була не згодна.

Виконуюча обов’язки голови депутатської комісії з житлово комунальних питань Вікторія Паскевич, зауважила, що комісія вважає недоречним наразі підняття тарифу. Нині ж розриватиметься договір  з проблемним перевізником маршрутів №11, №12, №13. Та якщо «пройтись» по іншим перевізникам, і там знайдуться проблеми.

«Перевізники стверджують, що підняття тарифу забезпечує безпечні перевезення. Та чи вони думають про це, коли в салон «наштовхується» стільки людей, що ніде стояти, і це зважаючи на стан доріг в місті. А все, через порушення графіку», – зауважила Вікторія Паскевич.

Членами громади було зауважено, що поки не буде комунального транспорту, не буде і альтернативи. Адже з бюджету міста виділяються мільйонні кошти на закупку транспорту для КП «ВУКГ», а чи не можна було б закупити кілька одиниць транспорту для комунальних перевезень? Окрім того, якщо б було таке підприємство, то й держава мала б забезпечити його низькопольними автобусами, зважаючи на реформу.  Були нарікання з боку громадської ради й на розрахунки зроблені перевізниками. Ьуло запропоновано зробити незалежну аудиторську перевірку, та перевізник наголосив, що ніхто не має права вмішуватись у роботу приватного підприємства. Натомість, чи зможе виконавчий комітет прийняти об’єктивне рішення, не бачивши «повної» картини розрахунків?

Юрій Римський звернув увагу на деякі пункти в наданих перевізниками розрахунках. Так, в пункті 1, 6 вказано, що підставою для зміни вартості є зростання цін на паливні матеріали, а не паливно-мастильні.

Окрім того в тариф закладено закупівля нових автобусів, а за багато років перевізники, зокрема ті, які їздять у відділені куточки міста, не змогли оновити автопарк. Питання було й до середнього місячного пробігу автобусів, який різнився протягом трьох років, а це три різні цифри – 6 150 км, 6 167км, 6 458км. Як так може бути, якщо відстань не змінюється? Та як виявилось, це все через те, що автобуси не дотримуються графіку. Найбільше ж обурення громади стосувалось обліку перевезень. Звідки перевізник бере цифри в мільйони пасажирів на рік, якщо в більшості автобусах Ніжина не ведеться обілечування? Ніхто й не рахує скільки перевезено пасажирів пільгових категорій. Перевізник пояснила, що за цим слідкують працівники фірми, але ж громада не може перевірити слова зацікавлених осіб. Підтверджених же даних немає.

Активістка Світлана Борисюк зауважила, що не можна у підвищенні тарифів звинувачувати перевізників і тільки, адже це їх бізнес, і вони бажають заробляти. «Питання є до влади, яка не займається контролем перевізників. Наразі контроль видно лише з боку громади: вона перевіряє розрахунки, переймається точністю інформації наданої перевізниками і робить дослідження. Цим усім має займатись транспортний відділ, вони ж за це отримують гроші. І поки так буде, люди не зможуть домагатись об’єктивних цін на послуги», – висловилась Світлана Олексіївна.

Представник економічного відділу, яка була присутня на засіданні ради повідомила, що дійсно, вона не змогла перевірити точність розрахунків, адже кількість перевезених пасажирів і для них залишається «таємницею».

Однією з пропозицій було створити умови для об’єктивності розрахунків – встановлення відеофіксації в автобусах. Тоді буде більш точна картина того, яким є пасажиропотік.

Наприкінці всіх обговорень громадська рада одноголосно підтримала пропозицію залишити тариф без змін та доручити транспортному відділу вивчити питання щодо розрахунків та пасажиропотоку, аби була обґрунтована відповідь.

Марина Волинець

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *