Ніжинці зробили SWOT-аналіз міста

У Ніжині триває процес розробки Стратегії розвитку міста до 2027 року. 18 квітня відбулось чергове засідання робочої групи по її розробці. Попереднє ж, яке відбулось 9 лютого мало важливий результат. В ході обговорень і формування думок в групах було сформовано карту суспільних капіталів. По 7 групам було визначено, що Людський капітал має середнє значення – 5, 3; Соціальний – 5,4; Природній – 7,1; Промисловий та технічний – 4,6; Фінансовий – 4,2; Інноваційний та творчий – 7,0. Цей результат був переданий до Ніжинського державного університету, де профільні спеціалісти зробили фаховий обрахунок і визначили середнє значення між думкою робочої групи і експертів. Результат був представлений на офіційному сайті міської ради.

 

Одним же з основних етапів розробки ефективної Стратегії є стратегічний аналіз, який повинен дати реальну оцінку власних ресурсів і можливостей. Даний аналіз стане основою раціонального вибору стратегій з можливістю безлічі варіантів. Тож чергове зібрання робочої групи по створенню стратегії було присвячене проведенню так званого SWOT-аналізу. Аби донести ініціативним ніжинцям, що це таке і яке значення має даний аналіз для міста, був запрошений Володимир Вакуленко, завідувач кафедри регіонального управління, місцевого самоврядування та управління містом НАДУ. Він зазначив, що Ніжин зараз на 2 етапі стратегічного планування – аналіз соціально-економічної ситуації в місті. Даний етап дуже важливий, адже передує наступним чотирьом, від яких буде залежати, де буде Ніжин через 10 років. Тому необхідно проаналізувати, де зараз знаходиться місто і від чого може відштовхуватись, рухаючись вперед. Як основний інструмент регулярного стратегічного управління більшість адміністративно-територіальних одиниць вибирають матрицю «якісного» стратегічного аналізу, яку ще називають SWOT-матрицею (абревіатура початкових букв англійських слів: Strengths – сили; Weaknesses – слабкості; Opportunities – можливості; Threats – загрози).

Зрозумівши теорію, ніжинці мали перейти до практики, тож розділились на 6 груп. Кожна з них мала

виявити сильні та слабкі сторони Ніжина, щоб оцінити конкурентне становище в порівнянні з іншими районами Чернігівської та сусідніх областей. За результат обговорення в робочих групах була вималювана така картина:

 

Сильні сторони:

– географічне розташування, геополітичне становище міста;

– відродження харчової промисловості і АПК;

– екологічне становище;

– людський потенціал;

 – освітня інфраструктура;

– історична спадщина;

– наявність  генплану;

– талановита громада;

– природно-ресурсний потенціал;

– транспортна інфраструктура;

– відкритий бюджет;

– наявність громадський організацій;

– полірелігійність.

 

Слабкі сторони:

– відсутність стратегії розвитку;

– відсутність інтегрованого розвитку;

– відсутність інвестиційної привабливості;

– економічна слабкість;

– роз’єднаність громади;

– низький рівень доходів населення;

– відтік робочої сили;

– незадовільний стан доріг;

– нерозвинена туристична інфраструктура;

– низький рівень промислового виробництва;

– інвестиційна привабливість;

– неактивне громада;

– благоустрій периферій міста.

Можливості:

– реформування децентралізації влади;

– історично-культурний потенціал;

– людський потенціал;

– геополітичний потенціал;

– потенціал АПК;

– брендування міста;

– децентралізація влади;

– залучення інвестицій під туристичні проекти;

– розвиток виробничих інформаційних технологій і альтернативна енергетика;

– утворення ОТГ;

– приток пенсіонерів з Києва;

– розвиток медицини;

– розширення кола міст побратимів;

– центр переробки агросировини;

Ризики:

– невирішеність проблем з агро-побутовими відходами;

– конкурентний влив сусідніх громад;

– економіка;

– відтік молоді;

– злочинність;

– відсутність інституційного досвіду управління;

– близькість до кордону з Росією;

– забруднення водоймищ міста;

– монополізм галузей;

– зміни в законодавстві;

– зростання тіньового бізнесу;

– низький рівень культури містян.

 

Дані показники будуть опрацюванні спеціалістами для створення більш чіткої «картини» SWOT-аналізу.

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *