«Традиційна» дискусія щодо вартості проїзду в ніжинських автобусах

Досить провокативне питання щодо підвищення вартості проїзду в ніжинському громадському транспорті продовжують розглядати в стінах міської ради. І виною тому громада, яка ніяк не хоче погоджуватись з перевізниками щодо його економічної обґрунтованості. І вже навіть коли 19 квітня більшістю членами виконкому було прийняте рішення затвердити тариф – 5,50 грн., через тиждень на площі Франка зібрався «тарифний майдан». Його ціллю було домогтись скасування цього непопулярного рішення. І все ж таки, не одразу,  але міськрада тимчасово пішла на поступки й міський голова Анатолій Лінник зауважив, що дане питання треба виносити на найближчу сесію міськради, яка відбудеться 17 травня, і щодо скасування тарифу, прийматимуть рішення депутати, яких обрала громада, аби захищати їх інтереси. До цього часу ніжинці їздитимуть за нині діючим тарифом – 4, 50 грн. Також, за розпорядженням міського голови, була створена робоча група, яка напередодні сесійного засідання мала досконально вивчити питання тарифу. До неї входить 22 чоловіки, серед яких представники міської влади, працівники транспортного відділу, перевізники, юристи, представники з кожної фракції, представники спілки ветеранів, активна громадськість міста.

Перше засідання цієї робочої групи відбулось 7 травня, хоча кворум так і не зібрався, а отже її члени не мали права голосувати за певні рішення. Тож під головуванням заступника міського голови Григорія Олійника відбулось обговорення проблемних питання організації перевезення міським пасажирським транспортом та формування пропозицій. Перевізники наполегливо стверджували, що підвищення тарифу є необхідним, адже дорожчає все, і нема жодного товару чи послуги, ціна яких залишалась на одному рівні. Бізнес будуються на економіці, і якщо ніжинці хочуть отримувати якісні послуги, то мають розуміти, що за обслуговування треба платити. Окрім того, якщо порівнювати Ніжин з іншими містами, то ми маємо 7 пільгових категорій, коли в інших містах їх або нема, або таких категорій менше.

На дане твердження пролунало зауваження від присутніх на засіданні, що порівнювати товари і послуги на перевезення у громадському транспорті є недоречним. Адже в першому випадку люди мають вибір: купити дешевший товар, чи дорожчий. Що ж стосується проїзду в автобусах – вибір відсутній, окрім того, що ті перевізники, які зараз надають послуги вважаються монополістами. Все тому, що в умовах конкурсу на перевезення чітко прописано, що перевізник має бути зареєстрований в Ніжині, а отже виходить, що переможці відомі, можна сказати, і без проведення конкурсу. У рамках цього питання постала проблема з маршрутами №12 та №13. Справа в тому, що один з перевізників «Обнімбус», який тимчасово надає послуги, після закінчення строку тимчасового договору хоче піти з даного маршруту, а отже сотні людей матимуть ходити пішки. Договір закінчується 25 травня.

Було оголошено конкурс, але нині немає жодного кандидата. Та крім цього існує ще одна проблема. Про неї розповіли присутні на засіданні жителі Мигалівки, які жалілись на те, що не можуть зранку виїхати на роботу, адже автобус №12 забирає з кінцевої зупинки близько 9-ої ранку, що унеможливлює вчасно дістатись робочого місця.  Щоб виїхати вчасно потрібно йти близько кілометру до ЗОШ №6, аби сісти на перший рейс 13-го автобусу. Перевізник, у свою чергу пояснює, що оскільки на маршруті пересікаються два автобуси, потрібно робити дистанції в русі, тому й виходить такий проміжок часу. Та люди наполягали, що можна зменшити на один рейс в середині дня, але в ранковий час-пік пускати автобус до кінцевої зупинки вчасно. Григорій Олійник зауважив, що перевізник має оперативно попрацювати над даною проблемою та знайти компроміс з громадою. Та попри це, громада також має розуміти, що зараз взагалі існує загроза, що не стане перевізника на даному маршруті, тож, аби не вийшло так, що за 3 гривні доведеться ходити пішки.

Що ж до головного питання засідання – ціни проїзду, виникла вже «традиційна» дискусія щодо пасажиропотоку, який перевізники не можуть обрахувати, а громада продовжує його вимагати. Ніжинський активіст Олександр Максимець запропонував розглянути можливість запросити в Ніжин спеціалізовану організацію або інститут, які займаються обрахунком пасажиропотоку, адже нині – це «камінь спотикання». На це Григорій Олійник зауважив, що це коштуватиме місту декілька десятків тисяч, тож чи зможемо ми його собі дозволити? Все ж таки до наступного засідання транспортний відділ має вивчити питання, зв’язавшись з Інститутом транспорту та дізнатись про ціну питання та терміни виконання процесу обліку.

Наостанок Григорій Миколайович зауважив, що треба вдумливо ставитись до цього питання, адже можна скасувати рішення виконкому, але які це матиме наслідки в подальшому? «За «безкоштовно» повинен хтось платити і економіка спрацює у будь-якому випадку», – завершив він

Наступне засідання робочої групи відбудеться в понеділок 14 травня, о 15:00. Тож кожен бажаючий може долучитись до обговорень нині дуже актуального питання в Ніжині.

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *