“Гарячий” початок сесії міськради: тариф на проїзд без змін – заслуга влади чи громади?

17 травня, як і планувалось, під Ніжинським міськвиконком зібралась громада на тарифне віче. Проте, його ціль мала вже зовсім інший характер. Активіст, голова «С14» Олександр Максимець звернув увагу на рішення виконавчого комітету, який збирався 16 травня. Його членами було прийнято залишити нині діючий тариф – 4,50 грн до проведення обрахунку пасажиропотоку. Звісно, що заслугу за прийняття такого важливого рішення для громади присвоїв собі міський голова Анатолій Лінник. Про це він заявив на своїй сторінці у Фейсбук.

Звісно активістів це обурило, адже ще наприкінці квітня громада збиралась на тарифне віче, аби змусити міську владу відмінити підвищення тарифу в 5, 50 грн. Тоді міський голова заявив, скасувати рішення виконкому може лише сесія міської ради, то ж збирати терміново виконком немає сенсу. Тому до 17 травня було вирішено залишити діючий тариф. Також було сформовано робочу групу, яка мала вивчити тарифне питання і про результати обговорень сповістити міського голову. Несподівано був скликаний виконком 16 травня, напередодні сесії, де й було прийняте рішення про непідвищення тарифу. Треба відмітити, що більшість членів виконкому показали свою «мінливу» позицію. Адже, коли два рази поспіль в квітні місяці питання тарифу виносилось на міськвиконком, лише представники ВО «Батьківщина» Валерій Салогуб, Тамара Хоменко, підприємці Юрій Римський та Михайло Одосовський, директор Ніжинського коледжу культури Володимир Дорохін не підтримали підвищення тарифу. Всі ж інші впевнено підняли руку, маючи чітку позицію: «Підвищувати треба, адже інакше перевізники не зможуть надавати якісно свої послуги».

Та коли поспіхом було зібрано засідання виконкому 16 травня, всі як один підняли руку. Чи не можна було не доводити громаду до обурення і спочатку прийняти рішення, показавши бажання враховувати у першу чергу інтереси громади.

Також Олександр Максимець звернув увагу, що на сесії депутати мають розглянути можливість виділити з міського бюджету 200 000 грн. на проведення обрахунку пасажиропотоку. Така сума була викладена Національним інститутом транспорту  у відповідь ніжинському транспортному відділу. Проте, організацією «С14» був також проведений моніторинг, і Чернігівський Національний технологічний університет має досвід у даному питанні, й може провести кваліфікований обрахунок за 100 000 грн. То ж чи потрібно виділяти на це більшу суму, не економлячи бюджет міста.

Після мітингу під міською радою, активісти перемістились у великий зал міськвиконкому, де вже проходило засідання сесії, на яке завітав мер Конотопа Артем Семеніхін. Він зауважив, що важливо, що міський голова нарешті підтримав позицію громади, адже важко бути на стороні людей, коли міський голова є представником провладної партії, бо ж потрібно уміти тримати баланс. Проте, у бідь-якому питанні потрібно знаходити компроміс.

«Конотоп має досвід боротьби зі свавіллям перевізників. У нашому місті проводився моніторинг пасажироперевезень, розробили два етапи оптимізації маршрутів, і була принципова позиція щодо створення комунального автопарку, і перші кроки в цьому напрямку зроблені, і це є важливо, щоб перевізники не маніпулювали, тим, що не вийдуть на той чи інший маршрут, у разі непідняття тарифу», – зазначив Артем Семеніхін.

Ніжинський міський голова Анатолій Лінник на це зауважив, що до кожного питання треба підходити враховуючи всі сторони питання. Одне з них – це надходження коштів до бюджету, і їх розподіл. Нині це питання для Ніжина є критичним, тож і можливості обмежені. Що ж до пасажиропотоку, то зараз Ніжин буде займатись цим питанням, аби затверджений тариф у майбутньому був обґрунтованим і не викликав питань.

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *