Без ніжинських студентів 120 000 грн не вирішать питання пасажирообліку

А з обліком пасажиропотоку в Ніжині не все так просто.

5 червня на засіданні робочої групи, котра займається вивченням тарифного питання в Ніжині обговорювали саме облік пасажиропотоку. Як і було заплановано, відбулась зустріч з кандидатом на проведенням даних робіт, доцентом кафедри економіки Чернігівського національного технологічного університету Артемом Тарасенком. Ним вже раніше була озвучена ціна питання 120 000 грн. Звичайно ж ніжинська влада шукає виконавця робіт, котрий допоможе вирішити питання з тарифом у Ніжині, адже зараз «комнем предтечі» є саме пасажирооблік, який не дає ніжинцям повірити у обґрунтованість підвищення вартості проїзду до 5,50 грн.

Тож який метод обрахунку пропонує Артем Тарасенко і чи влаштував він робочу групу?

Схему, що планується застосувати в Ніжині, вже у 2013 році була випробувана у Чернігові. Протягом двох днів 1200 студентів курсували громадським транспортом (по одному студентові на кожний автобус) з початку маршруту і до кінцевої зупинки, обраховуючи кількість пасажирів, котрі зайшли і вийшли на кожній з зупинок. Після цього, зібрані дані студентами, щодо кількості пасажирів й завантаженості маршрутів обраховували спеціалісти протягом півтора місяця і були представлені Чернігівській міськраді.

Роботи по дослідженню пасажиропотоку у Ніжині також мають тривати два дні, в літній період, за вибором перевізників. Запропоновано було, до прикладу, понеділок і четвер (день, коли найменший пасажиропотік, і коли найбільший). До цього процесу необхідно залучити 250 студентів.

І все в пропозиціях кандидата влаштувало представників робочої групи. От тільки вияснилось, що робота студентів не врахована в 120 000 грн., і більше того, Чернігівський університет не націлений їх задіювати. Натомість Артем Тарасенко повідомив, що Ніжин має домовитись про залучення студентів, і працюють вони на волонтерських засадах. Але чи погодяться  на це ніжинські студенти та ще й в літній період, коли в одних сесія «на носі», а інші роз’їхались по рідним домівках до інших сіл чи міст? І все це на волонтерських засадах. І взагалі, чи об’єктивним буде обрахунок пасажиропотоку тільки в літній період? У ході цього обговорення представниками робочої групи було запропоновано організувати день аналізу в перший місяць осені – у вересні, тоді у громади не виникатиме сумнівів. Але ж чи чекатимуть перевізники до осені, адже для них підняття тарифу є нині дуже важливим питанням.

Заступник міського голови Григорій Олійник зазначив, що Ніжинська міська рада не буде приймати участь у даному процесі, і звернувшись до Артема Тарасенка зауважив, що вони, як виконавці робіт мають самі зайнятись питанням організації студентів, будь вони з Ніжинського чи Чернігівського університетів. Коли ж мова зайшла за осіб, котрі збиратимуть інформацію про пасажиропотік, у членів засідання виникло запитання: то де ж представники тарифного віче? Чому, коли вирішуються такі важливі сторони тарифного питання, вони не проявляють зацікавленості у їх вирішенні? Для тих же, хто все ж таки хоче взяти участь у процесі обговорення такого важливого питання для нашого міста, повідомляємо, що чергове засідання робочої групи відбудеться 12 червня о 14:00.

Окрім же головного кандидата на проведення робіт пасажирообліку, на засіданні був присутній ще один «потенціальний» претендент на даний вид робіт. Представився він пенсіонером Євгеном Зеленським та запропонував провести облік пасажирів у Ніжині за вдвічі дешевшу ціну – 60 000 грн. Він зауважив, що займатиметься цим підприємець, котрий вже має досвід соціальних досліджень і відповідний сертифікат. Досвіду ж обліку пасажиропотоку не має. Проте в запропонованих 60 000 грн. входитиме 35 000 грн  і оплата 50-ти студентів (з якого інституту, чи технікуму не було вказано), які будуть задіяні в досліджені. Проте, заступник міського голови зауважив, що в даному питанні треба звертатись до дійсно сертифікованих професіоналів, адже справа не лише у сумі, а й в якості і довірі громади до виконавців даних робіт.

У ході ж обговорення було вирішено, якщо ж всі нюанси будуть враховані, і Чернігівський університет проведе дослідження, то його результати ляжуть в основу зміни тарифу на транспортні перевезення у Ніжині, і буде вирішено, за яким тарифом їздитимемо.

Марина Волинець

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *