Вчені прогнозують 4 сценарії розвитку людства

Перед лицем змін клімату, скорочення площі лісів і видового різноманіття флори і фауни створення цивілізації, яка стійко розвивається, є одним із найбільш актуальних завдань, що стоять перед людством. Але чи можливо такий сталий розвиток?

Для відповіді на це питання в новому дослідженні група вчених під керівництвом астрофізика Адама Франка (Adam Frank), професора фізики і астрономії Рочестерського університету, США, подивилася на проблему з астробіологічної точки зору. Під цим кутом наша цивілізація не розглядається як щось унікальне для Всесвіту, а передбачається, що в космосі можливе існування множинних розумних цивілізацій, які можуть виживати або не вижити, стикаючись з небезпеками, які їм приготувала природа.

За словами Франка, будь-яку цивілізацію, що розвивається у Всесвіті, очікує один з чотирьох різних сценаріїв. Згідно з першим сценарієм (вимирання) як населення планети, так і її температура (як один з показників впливу технологічно розвинутої цивілізації на планету) ростуть швидко, населення досягає максимуму, а потім різко знижується і залишається на стабільно невисокому рівні. За другим сценарієм (сталий розвиток) цивілізація вчасно усвідомлює свій вплив на планету і коригує споживання для компенсації свого негативного впливу на навколишнє середовище. В цьому випадку популяція досягає стійкого максимуму. За третім сценарієм (колапс без зниження споживання ресурсів) як населення планети, так і її температура зростають стрімко, поки популяція не досягне максимуму, після чого чисельність населення різко падає (чи виживе частково цивілізація або повністю вимре – тут не ясно). Останній варіант (колапс зі зниженням споживання ресурсів) є самим «прикрим», оскільки в цьому випадку цивілізація усвідомлює свій негативний вплив на планету занадто пізно, і не дивлячись на спроби скоротити використання ресурсів, виявляється не в силах запобігти колапсу.

За яким же сценарієм розвивається наша цивілізація? Поки Франк і його колеги не можуть відповісти однозначно на це питання, але закликають нас задуматися над можливими наслідками нашого стрімкого технологічного розвитку та збільшення споживання ресурсів.

Робота опублікована в журналі Astrobiology, пише Astronews.

Джерело: svidok