Ніжинцям пропонують “медичний полуфабрикат”: хто понесе відповідальність?

«Ніжин медичний» – цей додаток мав дати можливість ніжинцям обрати собі лікаря, записатись до нього на прийом, що значно зекономило б їх час, дало забути про черги, та полегшило б життя.

У 2017 році додаток був розроблений Чернігівським Національним Технологічним Університетом. Основну частку фінансування внесло ЄС/ПРООН – 105,700 грн., а решту 26 800 грн. – міська рада. Така можливість стала доступною завдяки впровадженні у Ніжині Проекту ЕС/ПРООН «Місцевий розвиток орієнтований на громаду ІІІ» в рамках компоненту інноваційного врядування «Розумні міста». Минуло вже близько року та чи користується даний додаток попитом серед населення. Як виявляється – ні? І чого б це, якщо все націлено на полегшення отримання ніжинцями медичних послуг. А вся справа в тому, що додаток в результаті виявився «полуфабрикатом» і про це далі…

Погодьтеся, 132 000 грн – сума немала, а отже і роботи мають бути виконані досконало, що включає в себе зручний інтерфейс, легкість користування та повну справність, адже додаток націлений на широку аудиторію, серед якої є і люди похилого віку. Так має бути, але на справі все зовсім невтішно.

Зайшовши на головну сторінку, маємо авторизуватися. Але, зробити цього власними силами, не зможемо. Для першої реєстрації та подальшого користування системою «Ніжин медичний»  треба звернутись в найближчий пункт сімейної медицини. У поліклініці вас реєструють по номеру телефону, і кожному, хто б не звернувся видають стандартний пароль (password). Враховуючи те, що людей не інформують про важливість зміни паролю, мало, хто буде його змінювати, особливо пенсіонери, адже самі вони цього точно не зроблять. А отже кожен, увівши ваш номер телефону, потенціально зможе переглянути всю інформацію про ваші відвідини лікарів і загалом історію хвороби. І навіть, коли ви авторизувались, повідомлення «авторизуйтесь», не сходить з екрану.

Це все, скоріш за все, через технічні недопрацювання, адже по суті, ви вже в особистому кабінеті і в авторизації немає потреби. І, зайшовши, ми бачимо надпис на різних мовах. Чому лише не на українській? Невже програмістам було так складно це виправити, а тому, хто підписував акт виконаних робіт, звернути на це увагу?

Та різнобій в мовах, це ще не все. При спробі змінити свої особисті дані, зробити цього не зможете. Дивно, адже система на це розрахована, якщо пропонує такі функції, але для людей вони недоступні. На екран вибиває помилку і на цьому все.

То як її виправити? Зворотного зв’язку в системі не зазначено, хоча має бути. Самі медпрацівники вам також не зможуть в цьому допомогти, адже їх не проконсультували, а вони не програмісти. Коли переходимо до функції «записатись на прийом», то в верхньому полі пишеться «лікар», а під ним «спеціалізація». Добре, якщо ви вже знаєте ініціали лікаря, до якого хочете записатись, а якщо ні? Чи не має пацієнт одразу обирати спеціалізацію, а вже потім лікаря, який до неї відноситься?

Звичайно, що перед запуском системи, вона має пройти тестування, і при виявлені помилок, вони виправляються, якщо за це, звісно, відповідає сумлінна людина, яка несе відповідальність перед мешканцями Ніжина. Бачачи, що помилки ще й досі в системі, робимо висновок, що роботи були зроблені нашвидкуруч, а ті, хто приймали їх, не зацікавлені у якості наданні ніжинцям такої потрібної послуги. За коментарем звертаємось до міського центру первинної медико-санітарної допомоги, адже дана система є у них на балансі. Там нам повідомили, що станом на 27 червня зареєстровано в системі 13 594 користувачі. Попередніх записів на прийом до лікаря – 77. На роботу системи офіційних скарг не було, а лише  звернення за роз’ясненнями та прохання відновити пароль. Відповідальність за реєстрацію, запис на прийом до лікаря та ведення розкладу  покладена на старших медичних сестер в кожній амбулаторії окремо. Технічну підтримку та усунення деяких помилок забезпечує розробник програми.

Проте, як бачимо, чи то розробник сам не бачить помилок, чи йому на них не вказують. У міській раді дане питання не піднімається.

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *