Мер Ніжина свою роботу у 2017 році оцінив на «задовільно». Яку оцінку ставить громада?

Майже 50 хвилин читання тексту з показом презентації, і більше півтори години у форматі «питання-відповідь» – так пройшов звіт міського голови Анатолія Лінника за роботу пророблену ним у 2017 році. У великій залі міськвиконкому майже 80% присутніх – це керівники бюджетних структур та комунальних підприємств, заступники міського голови, представники структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, депутати. Громадськості зовсім небагато — з півтора десятки осіб.

 

Оголошення про звіт, як і сам текст звіту було розміщено лише на офіційному сайті міської ради. Звітуючи, міський голова озвучив основні цифри і події 2017 року. Склалося враження, що звіт сформований з копійованих частин річних звітів по інвестиціям, комунальному господарству, освіті, медицині, культурі та спорту, виконанню бюджету міста. Аналітики, висновків і оцінок — не було. Натомість, раз по раз міський голова говорив про те, скільки пунктів з його передвиборчої програми він виконав. Навіть у презентаційному матеріалі це були дивні слайди з різнокольоровими кнопочками. От тільки які ті пункти, про що саме мова, що виконано, а що ні — про це знав хіба що сам міський голова та той, хто робив презентацію (можливо). На офіційному сайті тієї передвиборчої програми не було, щоб ознайомитися з нею так, як і зі звітом. Це все виглядало дещо дивно. Бо говорив Анатолій Лінник, що всі заслуги 2017 року – це спільна робота. А виходило, що саме виконувала громада у реалізації його передвиборчої програми, самій громаді і знати необов’язково. Може задум і був іншим, та реалія вийшла такою. Все-таки “повіяло”  черговими виборами. Після читання – питання. Були і гострі, і з відвертою ноткою підлабузництва. У відповідях на всі звучало більше полеміки ніж конкретики. Якщо зводити до середньозваженої відповіді, то прозвучить приблизно такий набір: грошей немає зробити все і одразу, замовлені проекти, створені комісії,  давайте обговорювати разом, критика має бути конструктивною, співпрацюємо з громадою, якщо порушення заактовані — повідомляйте, будемо перевіряти, все робимо прозоро і згідно порад фахівців. У підсумку, на питання “Яку самі собі поставите оцінку за звітний період?”, Анатолій Лінник сказав, що “трійку”.

Яку оцінку поставили б особисто Ви?

Як оцінюєте роботу ніжинського міського голови?

Завантаження ... Завантаження ...

Пройдемо по питанням і відповідям, що прозвучали й атмосферу звіту ви зрозумієте самі.

Взаємодія з громадою

Марина Волинець, видання “Свідомий погляд”: “Ви, як міський голова підтримуєте активну громадську позицію? Якщо так, то які з останніх проектів активістів були підтримані Вами особисто або надана підтримка в їх реалізації?

  • Звичайно, ми намагаємося підтримувати всі ініціативи громадських активістів в міру можливості виконавчого комітету. Беззаперечно, можливо не всі ініціативи підтримані, але це в значній мірі залежить від долі участі самих громадських організацій чи громадських активістів у реалізації своєї ініціативи. Є наприклад такі звернення за допомогою у проведенні чогось, та судячи з того, яка допомога потрібна, стає незрозумілою участь самих активістів. Тому, в першу чергу, підтримуємо ті ініціативи, проекти, де безпосередню участь беруть і самі ініціатори. Останній масштабний приклад — ініціатива громадської організації “Єдина родина Чернгівщини” і захід проведений у місті для родин загиблих учасників АТО з Чернігівщини. Ініціативи “Почесної Варти” по відновленню історичної пам’яті нашого міста. Ініціативи громадського бюджету. Я сказав би, що це дуже широке питання і треба цілий звіт по громадським ініціативам і сприянню від міської влади у їх реалізації.

Євгеній Ткаченко, громадський активіст: “Ваші слова суперечать вашим діям у підтримці ініціатив. Була громадська ініціатива проведення благодійного забігу. Від Вас просили лише супровід швидкої допомоги та перекриття дороги. Все. Бажаючі були. Попередні узгодження провели з фахівцями виконкому. А в результаті, Ви подали свою ініціативу замість нашої”.

  • Боже борони. Ваша ініціатива оприлюднена 6 червня, а моя 4. Я приїхав з “Пробігу під каштанами” в Києві і одразу озвучив її. По-перше, ваша ініціатива планувалася на 30 червня, коли були заплановані загальноміські заходи спортивні й вона накладалася на них. По-друге, забіг у літній період не дуже гарна ідея. Такі марафони проводяться або навесні, або восени, коли температура не +30. І по-третє. У своїй заявці ви просили сприяти, а для цього реалізувати реєстрацію, збір коштів, перекриття дорожнього руху, медичний супровід. Питання, яка ж тоді роль ініціаторів? Ми дали відповідь, що в цей день не проведемо, вважаємо за доцільне в інший час, інший період, але якщо хочете — проводьте, ніхто не забороняє. Проведіть. Бо я так хочу — такого не може бути. Якщо хочете провести, повинні й організувати, а ми вам допомогти.

Написання Стратегії розвитку міста

Євгеній Ткаченко, громадський активіст: “Хотілось би отримати інформацію по написанню стратегії розвитку міста. Що зроблено з моменту останнього засідання робочої групи і до сьогодні? В інших містах це проходить набагато швидше, ніж у нас”.

  • Нині ми чекаємо результатів соціологічного дослідження по опитуванні, яке пройшло у травні. Попередні дані вже частково надані, а решта опрацьовуються фахівцями Ніжинського університету. Якщо вважаєте, що Стратегію можна написати в одному кабінеті за 30 хвилин, скопіювавши і вставивши частини із загальноприйнятих, то це не зовсім правильно. Підготовка стратегії – це серйозний процес із залученням не лише громадськості, а й науковців та фахівців, які займаються цими питаннями. У нас в місті є стратегія, прийнята, але прийнята за критеріями і стандартами Євросоюзу без зазначення конкретних нюансів та особливостей нашої території. Саме тому і проводимо ґрунтовне дослідження стосовно визначення основних 2-4 цілей економічного зростання, опорних точок. Яку сферу не візьміть — все потрібно, але казати, що це наша стратегія не зовсім вірно. І питання не в прийнятті стратегії як такої. Питання в прийнятті документу реального до виконання. До написання залучаємо представників Національної академії державного управління, які наголошують що потрібно підходи до написання виважено і без поспіху. Ми робимо стратегію і розвитку малого та середнього підприємництва, яка стане однією зі складових загальної стратегії розвитку міста. І ми вже побачили і знаємо що буде нелегко. Ми йдемо непопулярним шляхом, але ми детально відпрацьовуємо всі складові процесу прийняття цього документу. Можливо десь не так швидко, як би того хотілося, але цей шлях вірний. Це моє переконання. Питання не в тому, щоб взяти швиденько прийняти і «підняти на прапор», що єсть. Питання і не в тому, що я хочу повісити на себе цю ініціативу. Ні, якби я хотів, щоб це була моя ініціатива, так я б її прийняв вже після нового року. Питання в тому, щоб створити реальний документ. Ми вже розробили карту капіталів, провели опитування, за основу якого взяли досвід Львова при розробці своєї стратегії. Фахівці університету попросили ще час для опрацювання результатів.

Сергій Охонько, депутат Чернігівської обласної ради від ВО “Батьківщина”:  У більшості міст країни за останні 2 роки були прийняті стратегії розвитку (Запоріжжя, Дніпро, Чернівці) і термін їх розробки сягав від 2-3 місяців до півроку. Тому що це один з основних пріоритетів на даний час, адже без стратегії, можна і не вести мову про інвестиційний клімат та про вирішення питань розвитку. Минулого року створилась ініціативна група, зібралося близько 100 чоловік і попрацювали над питаннями написання стратегії. Після цього, міська влада, скажемо в консенсусі з ними, почала співпрацювати і всі важелі впливу і організаційні питання забрала на себе. На даний час пройшло вже майже 10 місяців. Жодного кроку до розгляду стратегії не було зроблено. Можемо говорити дуже багато. Статистика, дослідження — все це вірно, та робляться вони швидко, якщо є бажання. Якщо його немає, можемо роками створювати і жодної стратегії не приймемо. Тому хочеться побачити, що ця ініціатива ніжинців отримає більше підтримки з боку міської влади, якщо вже вона взяла на себе важелі – реалізовувати це швидше. Стратегію можна адаптувати, можна змінювати, але вона повинна бути. Її можна коригувати, але тоді, коли вона вже є. Питання було, а от відповіді на нього не прозвучало. Хотілось би, щоб ми всі збиралися за робочим столом хоч би раз на місяць і чули звіт, яка робота проведена, куди рухаємось. А щодо опитування, то це мабуть те, за попередніми результатами якого 62% ніжинців задоволені своїм життям, рівнем оплати праці і всім іншим?..

До слів Сергія Охонька приєднався і депутат Ніжинської міської ради Юрій Галата: “Поки будемо говорити і опитувати, молодь 18 -25 років виїде з міста. Хто буде в Ніжині працювати, хто буде його змінювати, пенсіонери, які залишаться?”

 

Екологічні питання річки Остер

Валентина Щокіна, голова ГО “Мама-86”: “Одним з важливих пріоритетів визнаних мешканцями міста є екологічний стан річки Остер. Це визначено попередніми опитуваннями ніжинців, які приймали участь у написанні місцевих планів дій, у написанні стратегії розвитку міста і назвали річку Остер важливою екологічною проблемою. Громадськість провела ряд круглих столів по цій темі і Ніжині, і в  Чернігові. Науковцями було проведено дослідження екологічно-техногенного стану річки. Були визначені кошти для вирішення проблеми. Та зараз, ми зрозуміли, що пройшов перерозподіл цих коштів на вирішення проблем по вул. Незалежності.  Цікавить, наскільки швидко буде вирішене питання саме Остра, адже там і заходи по встановленню захисних смуг, кількості водостоків, визначення джерел техногенного забруднення. Які дії все ж планується зробити?”

  • Кошти ніякі не знімали. Навпаки, за ініціативою фракції Радикальної партії у міській раді, було виділено 500 тисяч гривень на проектні роботи по очистці Остра з міського бюджету. І в рамках виділених коштів провели зустріч з проектантами і науковцями, де й обговорювали всі проблеми річки — захисні межі, стоки, необхідність малих очисних споруд, а їх треба передбачити аж 22, земельні питання, бо визначившись з захисною смугою, більше не зможемо будувати. Обговорили весь комплекс проблем і можливий проект по оздоровленню Остра в межах міста.

Бюджет, зарплати та благоустрій міста

Ігор Волосянкін, видання “Правда тут”: “На минулій сесії, більшістю депутатів вам, міському голові та вашим заступникам було підвищено посадовий оклад. Ви стверджували, що це не ваша ініціатива, а постанова Кабінету міністрів. Натомість, не сказали про одну фразу з цієї постанови, що говорить про підвищення в рамках наявної можливості бюджету. Тобто, в принципі, можна було і не підвищувати. А трохи раніше депутати просили вас про підвищення зарплати вчителям і всього на 300 грн. Ваша фраза була: “В такому випадку це буде бюджетопроїдання”. Це ви сказали особисто. Тобто собі і заступникам можна підвищувати, до речі це підвищення окладу означає і підвищення виплат по іншим нарахуванням і надбавкам, бо вони в % від окладу. У мене питання стосовно того, кому в Ніжині можна проїдати бюджет і на скільки кишеня міського голови важливіша за добробут бюджетників, а саме вчителів?”

  • Я не коментував на сесії проект рішення. Я мовчав. Підвищення встановлюється постановою кабміну. По суті, це встановлення мінімального рівня оплати праці, як і всім бюджетникам. Стосовно цього підвищення посадових окладів, то і міському голові і заступникам постійно зменшуються преміальні. Тобто преміальні зменшені на 30% після підвищення окладу. Стосовно інших посадових осіб, то зменшенням доплат за інтенсивність та премільних, ми утримуємо рівень оплати праці в межах визначених бюджетом і видатків на оплату праці. На сьогоднішній день це не призводить до витрат поза межами встановлених видатків. Якщо кажемо про бюджетну сферу, то підвищення заробітних плат вчителів визначені Кабміном і ніхто його постанов не порушує і нічого не втримує. І приймаючи бюджет 2018 року, ми з вами говорили що бюджету по захищеним статтям вистачає всього на 10 місяців. Тобто, в принципі мова не повинна йти про жодні стимулюючі надбавки по всім категоріям бюджетної мережі, по всім. Але так склалося, що щороку в рахунок перевиконання бюджету ми ці надбавки виплачуємо в кінці року.

Також журналіст задав і актуальне питання стосовно якості ремонту доріг у Ніжині: “Ніжинці наочно спостерігали за ремонтом доріг і порушеннями пов’язані з цим процесом. Про них писали і практично всі видання. Обговорювалось у соцмережах, на засіданнях сесії міської ради. Казали, що навіть міський голова приїхав і посварив за це. Хочу уточнити, хто понесе відповідальність і покарання за той безлад що робиться, бо ремонтом це не назвеш, а кошти витрачаються? Хто понесе покарання і чи отримаєте ви особисто премію у цьому кварталі?”  

  • Премія міському голові встановлюється рішенням міської ради. По порушенням: створена відповідна тимчасова комісія з депутатів міської ради. Буде вивчати чи були порушення і які, чи все в межах нормативів. Я не фахівець у дорожній сфері, але після опублікованого фото у Фейсбуці, потелефонував, отримані пояснення коментувати не буду. Пройде перевірка, побачимо що виявить і зафіксує, тож відповідно буде і покарання. Зробити ремонт доріг і з такою якістю, якк зробили від вулиці Прилуцької до площі вже немає у нас фінансових ресурсів. На ямковий ремонт виділили 6, 5 мільйонів гривень. Почали робити ремонт по цьому відрізку дороги, вирізали і укладали асфальт картами. Дійшли до площі, порахували приблизно і зрозуміли, що з 6,5 мільйонів вже витратили 5. І це ямковий ремонт, а не реконструкція. Є фахівці технагляду, є правоохоронні органи. Буду вдячний, якщо вони заактують і встановлять порушення. Винні будуть притягнути до відповідальності. Але в першу чергу відповідальність несе той, хто отримав договір на виконання робіт.

Олександр Андрійченко, приватний підприємець: “В своїх виступах Ви часто пишаєтесь впровадженням у Ніжині цифрових послуг. Наприклад “Ніжин медичний”. Чи користувалися Ви ним особисто?  Цей додаток не працює. Зіштовхнувся з цим, коли мама звернулася до поліклініки. Там видали стандартний пароль, всім на все місто один пароль. З ним можна заходити на сторінку будь-кого. В поліклініці кажуть, телефонуйте нам, ми будемо призначати по цьому додатку лікаря. Ця послуга реально не працює. Я вже писав розробнику.”

  • Все працює, ми прямо на сесії заходили в Інтернет і реєструвалися в кабінеті.

 

До обговорення долучилися  головний лікар Центру первинної медико-санітарної допомоги Оксана Калініченко: “Зі скаргами ніхто до мене, як до головного лікаря не звертався. Вперше чую про проблеми. В системі “Ніжин медичний” зареєстровано вже 13 тисяч 600 користувачів.” Прокоментував ситуацію і керівник інвестиційного відділу Денис Ворона: “Самостійно людина зареєструватися не може і не повинна була. Вона має прийти до амбулаторії, де фахівець її і зареєструє. А додаток є вже за другою версією, допрацьованою. Він робочий.”

Так з’ясувалося, що в доступі є два додатки «Ніжин медичний». Один не працюючий, а другий допрацьований розробником і діючий. Тож, кому на який додаток пощастить втрапити.

Лариса Жукова, приватний підприємець: “Уважно слухала звіт. Зацікавило кілька питань. Наголосили, що 13 мільйонів 100 тисяч надали підтримки комунальним підприємствам. З них, в тому числі і на безповоротній основі, на сплату податків. Яким чином закласти в наш бюджет на наступний рік кошти на сплату податків і приватним підприємцям міста. Бо з наших же податків фінансуємо і комунальні підприємства. А чи не доцільніше було б ці кошти направити на водовідведення по вулиці Незалежності? Ми там не просто тонемо, ми там потонули і вже давно. З обласного бюджету виділили 5 мільйонів гривень, а ми 3 не можемо знайти, а податки комунальним підприємствам платимо з бюджету.”

  • Чому фінансова підтримка комунальних підприємств? Тому що вони працюють на тарифах, і коли вони економічно необґрунтовані, то ми повинні відшкодовувати різницю з міського бюджету. Тобто, тривалий час гралися у популізм з тарифами. Фінансово-господарський стан комунальних підприємств на початку 2014 року був не просто складним, а жахливим. Так КП «ВУКГ» було банкрутом з більше 3 мільйонами гривень боргів по сплаті податків, працівники 10 місяців без заробітної плати. Як було рятуватися? Покривати борги цього КП. Адже у 2013 році на благоустрій міста цьому підприємству було перераховано аж 56 тисяч гривень. При такому відношенні, яка б була ситуація? І зараз тариф на вивезення сміття прийнятий, та по ньому платити не можуть. І економічно він не покриває витрат підприємства. У 13 мільйонів входить і закупівля нової техніки:сміттєвозів, бульдозеру на полігон. У тарифі на закупівлю нової техніки кошти не закладені, інакше він повинен бути у 4 рази вищий. Нам спочатку треба вирівняти стан комунальних підприємств, які працюють на тарифах, затвердити їм економічно обґрунтовані тарифи, а потім казати про те, наскільки їх дотувати. Вирівнювати стан за рахунок міського бюджету який їх не фінансував.

Але ж тепер працівники цього КП позиціонують себе як вдалі менеджери і підприємство має прибуток за рахунок їх менеджменту. Принаймні пан Балог. А насправді це мільйонні дотації з міського бюджету. І до іншого питання, по  недобудованому спортзалу у ЗОШ №6. У 2011 році технагляд зупинив будівництво у зв’язку з тим, що там дуже значні порушення. Недобудова стоїть вже більше 6 років і в будь-який момент може впасти, в тому числі і на дітей. А будівельнику виплачено майже 500 тисяч з міського бюджету.”

  • Як і будь-якою інформацією, нею можна маніпулювати. Стосовно об’єкту по ЗОШ №6. Дійсно, розпочате будівництво у 2008 році, тоді на сесії міської ради ще обговорювали як його пришвидшити. Потім щось сталося, керівництво міста передумало і не заплатило за виконані будівельні роботи. Технагляд заблокував роботу. Потім було кілька експертиз. Рік тому була технічна експертиза і у судовому порядку будівельник відсудив не заплачені кошти та інфляційні. Ми подавали в апеляцію, та рішення не на нашому боці. Були заблоковані рахунки управління. Технагляд підписав акти, але не поставив печатки. Питання там цікаве.

До відповіді долучився і перший заступник міського голови Григорій Олійник і повідомив, що історія там дуже цікава, а будівля стоїть і технаглядом не визнана аварійною. Її треба або добудовувати, або консервувати. Це питання винесуть на розгляд депутатів. Та все це пов’язано з коштами. Воно виносилося, але підтримки не знаходило і коштів не виділено. Нині, після трагедії із загибеллю дітей, по місту визначено 10 проблемних об’єктів, 3 з них приватні. По комунальній власності будемо щось вирішувати, по приватній — направили приписи.

  • По вулиці Незалежності — 5 мільйонів ще не виділено, сам проект водовідведення коштує на сьогодні вже близько 10 мільйонів гривень. Проект реконструкції частини дороги від Механічного заводу до перехрестя з вулицею Синяківською з врахуванням водовідведення вже переданий до обласної структури – його вартість 9,5 мільйонів гривень. Його буде профінансовано.
  • Але ж ми тонемо по Незалежності 42-а?”
  • По результатам І півріччя будемо розглядати можливості фінансування. На сьогоднішній день, гроші в резервному фонді частково є. Обласна рада прийме рішення по 5 мільйонах, тоді будемо приймати рішення і ми.

 

За сприяння народного депутата Олександра Кодоли по місту встановлені нові зупинки. Після того, як посипалося скло на зупинці «Парк Шевченка», активісти обстежили всі ці зупинки. В результаті встановили, що скло встановлене з порушеннями — воно просто затиснуте у металеві скоби без будь-яких прокладок. У частині зупинок такі гумові прокладки є, в частини немає. Хто приймав ці роботи, хто понесе відповідальність і хто переустановить за власний кошт. А не за бюджетний, звичайно?”

  • Дані зупинкові комплекси були визначені і встановлені згідно Постанови Кабміну. Виявлені порушення треба актувати і з’ясовувати. Але я переконаний, скло розбилося від удару молотком чи каменем, бо просто так від поштовху антивандальне скло не розіб’ється. Це не просто так. Це умисні дії. Давайте перевіримо всі зупинки на якість встановлення.

 

Володимир Дорохін, голова Громадської ради: “Місто Ніжин знають не тільки в області, а й в Україні і за кордоном не за економічну складову чи якісь проблеми, а знають як потужний культурний центр. І незважаючи на те, що на культуру виділяється трошечки-трошечки, культура в Ніжині дуже потужна. Але є проблема, про яку говорять давно та вона не вирішується. Чи розглядається можливість будівництва нового будинку культури чи культурно-мистецького центру? Де розглядається його розташування, і чи є цей пункт у Стартегії?

  • Про будівництво мова йде. Пропозицій по розташуванню останнім часом було кілька. Звісно, питання коштів тут основне. Перед тим, як говорити про суми, треба визначитися з проектом, а перед цим і з місцем розташування. Можемо розглядати і це логічно, наприклад у парку ім. Т. Шевченка, де був колись Літній кінотеатр, але місця там замало. Прекрасно б виглядало на місці літньої естради: вхід, алея, фонтан і відкривається прекрасний вид на будинок культури. Місце шикарне. Потрібен комплекс підготовчих рішень. У нас є універмаг “Прогрес”. Затрат там менше, бо це була б лише реконструкція. Але все, що навколо вже приватизоване. Начебто можливий варіант, якби не було такого стану речей. Тому закликаю всіх до дискусії.

 

Сергій Охонько, депутат Чернігівської обласної ради: “У звіті було сказано, що у нас найбільше пройшло комісій і засідань, якщо порівнювати з минулими роками. Справді, коли у виконком не зайди – одні наради та  комісії. Питання тільки: коли працювати?. Ми розуміємо що проблем дуже багато і все залежить від того, який пріоритет ми виставляємо, вирішуючи ту чи іншу, куди направляємо кошти і чи дасть це реальний результат. От у мене просте питання — хто приймає рішення по тротуарам? Хто визначає, де їх покласти необхідніше: по вулиці Овдіївській, чи в районі Синяківської (я робив депутатський запит), де проходять тисячі людей щодня, а ви сказали, що прийняте рішення покласти тротуар у лісі, по вул. Прилуцькій, щоб люди ходили у Хвилівку пішки. Якщо приймаються рішення, то хтось має конкретно за них відповідати, бо цими рішеннями надається перевага, визначається першочергова необхідність, і логічно знати, хто уповноважений на такі дії.”

  • Тротуар по Прилуцькій планувався відповідно за зверненнями мешканців. Коли почали огороджувати полігон від проникнення на нього сторонніх осіб, бо це серйозна загроза виникнення тих же підпалів, від яких потім в першу чергу страждають мешканці мікрорайону. Мешканці попросили про стежку, яка там історично склалася. Ми відреагували на прохання облаштувати перехід і це було раніше ніж ваше звернення. Що стосується тротуару по мікрорайону Синяківська, вздовж суду. Одна плита, яку пропонували на тротуар важить 230 кг. Хто там проходив, розуміє, що там потрібна техніка для укладання. Техніці розвернутися ніде і це буде надто дорого. Розглянули можливість за рахунок асфальту, який знімають, ремонтуючи дороги, зробити нормальний прохід з бордюрами. От і вся пріоритетність.

 

 

Звіт пройшов. Вимога законодавства виконана. Міський голова поспілкувався з громадою: критикували, хвалили, радили здійснити прорив на наступний термін і питали, чим допомогти аби було ще краще. От тільки залишилося переконливе відчуття, що все для «галочки» і для того, аби зорієнтуватися з настроями громади, демонструючи виконання своєї передвиборчої програми, про яку пам’ятає хіба що сам міський голова. І навіть самокритична “трійка” не тішить, бо знаємо, що при визначенні оцінок на таких звітах, традиційно ставиться або “задовільно”, або “незадовільно”. Все традиційно і кажуть, що прозоро. Якщо вам кажуть, добре читайте відповіді.

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *