Касові апарати замінять планшети та смартфони

В Україні реалізується пілотний проект щодо використання смартфонів і планшетів в якості касових апаратів, який спростить та здешевить процес реєстрації розрахункової операції і покращить умови ведення господарської діяльності.

Реалізація експериментального проекту з упровадження інноваційної системи реєстрації та обліку РРОe-Receipt триватиме до 31 грудня 2019 року. У цей період будуть проведені дослідження роботи новітніх моделей програмних та програмно-технічних комплексів, можливості їх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийняті рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. Про це повідомляють територіальні органи ДФС у Хмельницькій області.

То що ж отримає бізнес у результаті впровадження цього нововведення?

Як пояснює начальник ДПІ у м. Хмельницькому Валерій Коновальчук, відповідно до діючого законодавства в Україні при проведенні розрахунків всі суб’єкти господарювання, що здійснюють готівкові розрахунки у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг за винятком окремих категорій платників єдиного податку, а також купівлі-продажу іноземної валюти, повинні використовувати РРО. Але існуюча на сьогодні система реєстрації і обліку РРО залишається недосконалою, потребує від підприємця витрат часу на оформлення значної кількості паперових документів, а також коштів на придбання та обслуговування реєстратора. Підприємець має отримати документи від сервісної організації, подати заяву встановленої форми до Центру обслуговування платників фіскальної служби та отримати через певний проміжок часу документ про реєстрацію. Вартість реєстратора при цьому в залежності від виробника становить від 4 до 20 тисяч гривень, витрати на сервісне обслуговування – від 200 гривень на місяць. До того ж підприємець зобов’язаний роздруковувати та вклеювати паперові чеки у спеціальні зошити, що, за словами податківця, вже просто смішно у ХХІ столітті. А таких чеків по Україні друкується в день до 18 мільйонів!

Недарма саме фіскальна служба виступила ініціатором нововведення.

У нашому відомстві переконані, що системаe-Receipt сприятиме популяризації використання відповідних комплексів бізнесом, створить передумови для демонополізації ринку засобів для реєстрації розрахункових операцій, спростить умови їх введення в експлуатацію та використання, зменшить витрати підприємців на їх придбання та обслуговування, – продовжує Валерій Коновальчук.

Загалом, інноваційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt має наступні переваги:

  • може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм (персональні комп’ютери, планшети, смартфони тощо);
  • передбачає оnline реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею;
  • всі кейси цієї системи безкоштовні для її користувачів та не потребують абонентської плати за користування;
  • система працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів;
  • сформований електронний чек буде реєструватися в системі ДФС та доповнюватися QR-кодом, при цьому інформація про чек та його QR-код будуть доступні для перегляду в “Електронному кабінеті” платника, а також доступні для перегляду покупцем. Таким чином, електронний чек матиме юридичну силу на рівні із звичайним у випадку, якщо покупець захоче повернути товар чи направити скаргу у відповідні органи.

Крім полегшення життя підприємцям відомство переслідує й ще одну основну ціль – збільшення податкових надходжень. Адже система електронного адміністрування розрахункових операцій успішно працює в Європі, там розрахункові операції фіксують навіть продавці сувенірної продукції.

Керівництво фіскальної служби вважає, що реалізація вищезазначеної ініціативи дозволить зменшити об’єми тіньового обігу, особливо підакцизних товарів, допоможе у боротьбі із сірим імпортом, контрабандою та нелегальною торгівлею, забезпечить захист споживача, буде стимулювати суб’єктів господарювання використовувати РРО, оскільки зникне аргумент щодо незручностей та дорожнечі реєстраторів.

Результати проведеного пілотного проекту будуть узагальнені фахівцями ДФС України з урахуванням пропозицій, поданих територіальними органами ДФС, центрами сервісного обслуговування, користувачами новітніх моделей та передані для подальшої роботи до Мінфіну. Новітні моделі РРО будуть впроваджені у промислову експлуатацію та застосовуватимуться поряд із традиційними моделями касових апаратів.

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *