Який же “вималював” тариф обрахунок пасажиропотоку в Ніжині

 Як ніколи людно було сьогодні у малому залі Ніжинської міської ради, адже обговорювалось важливе питання для всього міста – підрахунок пасажиропотоку, від якого залежить тариф на перевезення в автобусах.

Доцент кафедри економіки Чернігівського національного технологічного університету Артем Тарасенко представив презентацію 1-го та 2-го етапів (з п’яти ) науково-дослідницької роботи на тему «Дослідження пасажиропотоків на маршрутах транспорту загального користування та оптимізації транспортної мережі міста Ніжина».

Нагадаємо, що 24 та 26 червня проводився обрахунок з використанням табличного методу шляхом підрахунку кількості пасажирів, які зайшли та вийшли з автобусу на кожній із зупинок маршруту.  По застосованій формулі загальна кількість пасажирів ділилась на кількість рейсів, і в результаті було отримане так зване середнє арифметичне значення.

Пропонуємо громадськості ознайомитись з результатами:

З даних результатів видно, що тариф, який випливає з перших двох етапів, коливається від 7, 52 грн. по маршруту №39, до 10,95 грн. по маршруту №13.

Звісно, у членів робочої групи по ходу презентації виникали запитання. Так активіст Олександр Максимець, показавши товщину книги «Комплексний аналіз транспортної мережі міста», що є результатом фахової роботи спеціалістів, які досліджували пасажиропотік і проблематику в місті Чернігові, звернув увагу на об’єктивність зробленого підрахунку, адже не було враховано, що серед пасажирів були пільговики, кількість яких також впливає на формування тарифу і грошову компенсацію перевізникам з бюджету.

Також були сумніви щодо точності обрахунку, адже студентів, котрі заповнювали бланки, на 80 автобусів було близько 40, а отже виникає питання: «Хто слідкував за іншими автобусами і чому технологічний інститут саме такі обрахунки брав до відома, адже вони не відображають повну картину пасажиропотоку, і це при тому, що обрахунок вівся у літній період, коли кількість користувачів громадським транспортом найменша. Доказом того є фото та відео, зроблені активістами в дні обрахунку.

Сам же Артем Тарасенко мотивував прогалини в обрахунках тим, що за їх формулою, якщо маршрут має інтервал 5-15 хв, допускається підрахунок пасажирів кожного третього автобусу, а не їх всіх.

Заступник міського голови Григорій Олійник зауважив, що звісно, підрахунок має проводитись більше, ніж протягом трьох днів, але на це потрібні кошти, яких в бюджеті не вистачає. Але, чи в такому разі не можна було ці три рази розбити на період осені, адже міжсезоння найкраще демонструє об’єктивну картину пасажиропотоку, а саме його середній показник?

Перевізники, у свою чергу, наполягали, що процес підрахунку затягується і вже постає питання повторного корегування тарифу: якщо попередньо пропонувалось 5, 50 грн, то вже мова йтиме за суму більше 6 грн, адже фінансова складова тарифу змінилась за період з попереднього його обрахунку та винесення на затвердження виконкому. До того ж обрахунок за літній період показує ідентичну вартість тарифу, запропоновану самими ж перевізниками, а тому навіть контрольний підрахунок у вересні суттєво не змінить картину. Це підтвердив і Артем Тарасенко, говорячи, що +30% до кількості пасажирів покаже середню вартість тарифу – 6, 40 грн, а це вже на 1 грн. більше від початкової ціни, що пропонували перевізники в квітні цього року.

Зазначимо, що нині з міського бюджету ще не проплачена робота Технологічного інституту та студентів НДУ, а це 195 000 грн. Проводитиметься оплата після виконання всіх 5 етапів, прописаних у договорі.

Заступник міського голови Григорій Олійник зауважив, що всі проблеми з перевезеннями у місті може вирішити валідатор, який і пасажиропотік обрахує, і «зайців відловить», і врегулює питання розрахунку ціни за проїзд, адже враховуватиме відстань, котру подолав пасажир. Але, хоч міська рада і не вкладатиме гроші у придбання «чудо-техніки», з загального тарифу 7% відраховуватиметься на обслуговування валідаторів Чернiгiвською транспортною компанiєю а це +50 коп до вартості проїзду. Окрім того, треба задати питання: «Чи готовий Ніжин до таких змін, адже є проблема з пунктами поповнення карток, яким розраховуватимуться мешканці міста та відповідальними за контроль користування пасажирами даним валідаторами?»

Аби показати приклад їх роботи, Артем Тарасенко запропонував застосувати валідатори на декількох маршрутах при контрольному обрахунку пасажиропотоку у вересні.

Обговорена також була проблема і з пасажирами, котрі користуються вірою водія, пред’являючи посвідчення пенсіонерів за вислугою, видаючи себе за пенсіонерів за віком.

Ключовим питанням було обговорення нинішньої критичної ситуації з маршрутами №11, №12 а №13. Між перевізниками та міською радою було досягнуто згоди, що перевезення по даним маршрутам будуть здійснюватись до першої декади жовтня, а далі все залежатиме від затвердженого тарифу.

Також членами робочої групи було проголосовано за проведення корегуючих обстежень пасажиропотоку 18 вересня. Активісти наголошують, що цього дня ними буде проконтрольовано роботу студентів. До того ж Олександр Максимець наполягав на введені в бланк обрахунку пасажиропотоку позначки щодо кількості пільговиків. Це допоможе визначити реальну кількість тих пільговиків, які користуються громадським транспортом: чи дійсно їх 20 000? І хоча з боку головуючого були нарікання, що зробити це технічно неможливо, активісти показали зразок  макету, де передбачено такий обрахунок.

У ході обговорень було задано слушне питання: «Чи може виконавчий комітет прийняти тариф менший, ніж той, що виплив з обрахунку пасажиропотоку?». На це Григорій Олійник зауважив, що можна, але тоді перевізники матимуть право подати до суду з вимогою компенсувати їм різницю в тарифі, але тоді це знову ж таки «лягає» на міський бюджет.

Інформацію, озвучену на засіданні, члени робочої групи мають проаналізувати, вивчити і на наступному засіданні, яке відбудеться після корегую чого обстеження 18 вересня, винести пропозиції.

Марина Волинець

Вам може бути цікаво

Одна думка по “Який же “вималював” тариф обрахунок пасажиропотоку в Ніжині

  1. Ця країна приречина – тут люди самі хочуть ходити в ярмі Маразм ситуаціїй в тому , що вже навіть після майже 30 років Радянської влади нічого не змінилось . Заберіть ВЛАДУ ( ДЕРЖАВУ , КОРУПЦІЮ ЧИНОВНИКІВ- назовіть як хочете ) від транспортніх послуг – дайте можливість їздити всім бажаючим ( і без мзди) , льготи виплачуйте грошима – не буде ніяких проблем , тариф буде 2-5 грн максимум.
    .Я торгую , наприклад , картоплею – чому до цього часу немае держ регулювання цін на картоплю ? Чому пенсіонерам не мае льготної ціни на картоплю ( а мені компенсації )?? Чому не ліцензують виробників картоплі ( Ахто знае шо вони там вирощують )? Зробите так і буде ціна на картоплю- 40 грн.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *