Пільговий проїзд у Ніжині – це своєрінде «волонтерство» , – ніжинські перевізники

Вкрай негативною залишається ситуація з компенсацією за перевезення пасажирів, що мають пільги на проїзд громадським транспортом Ніжина.

З початку 2018 року за перевезення пасажирів-пільговиків перевізники отримали компенсацію лише за чотири місяціЗа травень – рішення що до компенсації виконавчим комітетом ніжинської міської ради було прийнято лише 27 вересня.

Перевізники неодноразово наголошували на тому, що отримують компенсацію за пільгове перевезення пасажирів із значною затримкою, що негативним чином впливає на стан перевезень, адже за постійного браку коштів перевізники не можуть відновлювати рухомий склад та задовольняти потреби у якісних та безпечних перевезеннях.

Повідомляє NizhynNews

Третій рік поспіль у державному бюджеті не передбачені видатки на компенсацію за перевезення пільгових категорій, таким чином держава надала право встановлювати пільги та розраховуватися за них місцевим органам самоврядування.

Пільговий проїзд відповідним категоріям населення гарантований законом, утім мало хто знає, що його виконання – це своєрідне «волонтерство» перевізників.

Тобто те, що міські маршрутки беруться перевозити пільговиків за пільговим тарифом 3 грн, або ж є категорії що користуються взагалі правом безкоштовного проїзду, є своєрідним «соціальним договором» між перевізниками та органами місцевої влади, адже у законі така норма не прописана.

Деяким категоріям населення держава гарантує пільгове, чи то взагалі безкоштовне перевезення. Про те компенсують такі перевезення місцеві органи влади, що не завжди посильно для міського бюджету. От і отримують перевізники компенсацію із значною затримкою.

Не можна перекладати таке соціальне навантаження, як перевезення пільгових категорій населення, на галузь, яка сама опинилася на межі виживання, тобто на саму пасажироперевізну галузь.

До 2016 року держава, через субвенції, які надходили, то з великими затримками, то не в повному обсязі, втім якось відшкодовувала автоперевізникам втрати, відповідно до кількості перевезених пільгових категорій громадян. І якби ця фінансова компенсація надходила вчасно і сповна, то й проблем би не виникало. От тільки, як правило, так ніколи не було.

У 2016 році ситуація у сфері пасажирських перевезень стала ще більш критичною. Держава взагалі відмовилась від своїх зобов’язань компенсувати збитки за перевезення пільгових категорій пасажирів, переклавши свій обов’язок на розсуд органам місцевої влади. Нині процес відшкодування збитків перевізникам за пільговий проїзд окремих категорій громадян у громадському транспорті не врегульований і тут органи місцевої влади намагаються вирішити дану проблему хто як може.

З кожним роком громадський транспорт  як бізнес стає все більш збитковішим.

У Ніжині без господаря залишаються маршрути № 11, 12, 13, послуги по перевезенню пасажирів на яких надають перевізники по тимчасовим договорам.

Більше ніж пів року керманичі міста закликають як місцевих, так і районних та обласних перевізників взяти участь у конкурсі, про те жодних бажаючих.

У Ніжині неодноразово говорили про те, що ФОП Супруненко І.В., що перевозить ніжинських пасажирів по маршруту №8, також не збирається поновлювати свій договір, який закінчується у 2020 році.

І на це є ряд причин, серед яких головна – невідповідність діючого тарифу економічно обґрунтованому, який дасть можливість розвиватись, оновлювати автопарк і забезпечувати  пасажирам комфорт під час перевезень.

Вражає те, що з значної кількості автобусів різного рівня, які здійснюють перевезення пасажирів у Ніжині, жодного нового автомобіля придбаного за останній час. На цьому тлі пільгове перевезення громадян не є основною проблемою для перевізників, які хоч і несуть збитки, але не відмовляються від виконання закону.

Підняття  мінімальної заробітної плати, зростанням цін на енергоносії та паливо, потягнуло за собою і можливе подорожчання проїзду у громадському транспорті.

Забути про усі проблеми пільгового перевезення, на яке не вистачає коштів ані в державному, ані у місцевих бюджетах, могла б монетизація пільг, тобто адресна соціальна допомога за пільговий проїзд, про яку вже не перший рік ведеться мова на всіх рівнях влади.

Надія на те, що невдовзі це питання держава врегулює, таки є –  у Верховній Раді зареєстрований законопроект №5404 «Про внесення змін у деякі законодавчі акти України щодо надання адресної соціальної допомоги за пільговий проїзд малозабезпеченим верствам населення». Нова система компенсації сприятиме адресності надання пільг. Також прийняття законопроекту та реалізація його положень дозволить підвищити рівень соціального захисту і дасть можливість отримати адресні соціальні гарантії, згідно з чинним законодавством всім, хто має право на пільгу, а не тільки тим, хто користується транспортом.  Але  поки  що  це  лише на папері.

 

автор Вікторія Коломійченко

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *