Про підліткову кризу. Набір підлітків до групи особистісного зростання

В психології підлітковий вік вважається одним із найголовніших етапів в житті, який має прямий безпосередній вплив на подальший розвиток людини і в той же час вважається найбільш критичним та складним. Цей період відіграє роль перехідного містка з дитинства в доросле життя, адже саме у віці 10-16 років дитина починає психологічно відділятися від батьків – ставати все більш самостійною. Цей процес називається сепарацією і часто являється ключовим в становленні особистості. В такому віці на першому місці стоять такі питання, як «Хто Я?», «Яке місце Я займаю у соціумі?», «Яким мене бачать оточуючі?», «Чи можу я те, чого хочу?» і так далі.

Щоб розвиток підлітка проходив ефективно, цей процес має відбуватись в доброзичливому та безпечному психологічному середовищі. Складні життєві ситуації породжують в підлітковому віці багато тривоги, агресії та страху, і уникнути їх практично неможливо – тіло стрімко росте, гормони вирують, вимоги та рамки дорослих починають тиснути, зростає прагнення стати самостійним.

Саме у віці 12-14 років діти активно вчаться справлятися зі складними емоціями, і це знання вони візьмуть в доросле життя. Часто не вдається це зробити самостійно, потрібна підтримка, допомога і розуміння дорослих – тому в цей час виховний процес має бути орієнтований переважно на особистість, її індивідуальні характеристики, інтереси та можливості – тоді підліток буде почувати себе більш вільним, самостійним і захищеним, а це, в свою чергу – величезний ресурс для становлення особистості зараз і для психологічно здорового життя – в майбутньому.

Більшість батьків стикаються з проблемами у вихованні дитини саме в період підліткового бунту, який часто співпадає з кризою середнього віку у дорослих. Для дітей батьки втрачають авторитет, і  їх місце займають однолітки – тепер набагато важливіше, що скаже друг чи подруга, ніж мама і тато. Встановлення довіри, підтримка, визнання, що дитина стає все більш дорослою та самостійною і мінімальне нав’язування власної думки буде оптимальним рішенням для глибокого емоційного контакту з дитиною. Адже підліткам не так важлива справжня самостійність, як визнання дорослих, що вони на це спроможні.

Молоде покоління схильне до негативних проявів в особистісних відносинах, таких, наприклад, як складнощі в розпізнаванні своїх потреб і потреб іншої особистості, страх при побудові первинного контакту, відсутність ораторських здібностей, страх самовираження і т.д.

Давно не являється секретом, що дітям в сучасному швидкому світі новітніх технологій все складніше розвивати навички самовираження та комунікації, впізнавати себе та свої почуття серед шаленого ритму життя. Тому я розробила комплекс розвиваючих психологічних занять для підлітків 10-16 років «Шлях до свого Я», направлений саме на особистість. На заняттях ми будемо розвивати здібності до креативного та спонтанного самовираження, почуття цінності Себе та цінності Інших, вчитись поводити себе впевнено в конфліктних ситуаціях та відстоювати свою точку зору.

Запрошуємо всіх дітей від 10 до 16 років в розвиткову психологічну групу «Шлях до свого Я», де ми будемо:

  • Розвивати навички спілкування та здібності до саморозуміння;
  • Конструктивно вирішувати конфліктні ситуації;
  • Формувати позитивний образ Я;
  • Розвивати творчі здібності;
  • Тренувати навички самовираження;
  • Вивчати конструктивну міжособистісну взаємодію;
  • Розвивати емоційний інтелект.

Групи поділяються за віковими категоріями 10-11, 12-14 та 15-16 років. Групові заняття проходять раз в тиждень, по 2 години з перервою на чай та цукерки 🙂

За детальною інформацією звертайтесь по телефону 068-073-51-95, Тетяна (практичний психолог, дійсний член Всеукраїнської спілки психологів, що практикують гештальт-підхід).

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь