Життя зміниться до невпізнання, якщо перестанете це робити

 

Що ви відчуваєте, коли хтось розповідає вам про всі свої проблеми і скаржиться вам на життя? Не дуже надихаюче, чи не так? Поза всяким сумнівом, нікого не приваблює спілкування з такою людиною, за винятком інших скаржників.

Мабуть, кожен з нас хоча б один раз в житті скаржився іншому. Питання ось у чому: як часто ви скаржитеся? Якщо вам важко відповісти, чи багато ви скаржитеся, просто запитайте про це своїх друзів, співробітників, родичів. Вони вам скажуть.

Коли я говорю «скаржитися», я не маю на увазі обговорення своїх проблем з іншими з метою знайти правильне рішення. Це раціонально і гідно схвалення. Я не маю на увазі випадки, коли ви ділитеся досвідом (включаючи драматичні ситуації) зі своїми друзями або родичами про зміни, що відбуваються в своєму житті.

Це абсолютно по-людськи – ділитися досвідом і підтримувати один з одного.

Нікому не цікаві ваші болі і неприємності

Можливо, парочка прикладів дасть вам краще уявлення про непродуктивну жаліст на свою долю. Одна з найпопулярніших тем, щоб поплакатися, – це хвороби. Тут дуже популярні фрази: «Моя спина мене вбиває», «У мене жахливий головний біль»… Деякі люди люблять детально описувати певні симптоми жіночих днів. Розповіді про малоприємні відчуття вашого колеги можуть погіршити настрій на цілий день, чи не так?

Давайте подивимося правді в очі. Чим я вам реально можу допомогти при болях в шлунку? Я не терапевт. Запишіться до лікаря, якщо у вас проблеми зі здоров’ям. Навіщо ви мені це розповідаєте? Можливо, ви потребуєте співчуття, але у вас виходить тільки зіпсувати мені настрій і заразити своїми стражданнями. Постійні розмови про біль і дискомфорт приносять тільки біль і дискомфорт і відбивають будь-яке бажання допомогти вам.

Коли мова заходить про скарги з приводу хвороби, дуже швидко з’являється «синдром поширення». Ось як це працює. Ви розповідаєте одному про все, що вам довелося перенести під час грипу. Друг перебиває вас зі словами: «Ти ще не знаєш, що таке справжній грип! Коли я хворів, у мене була температура 42 і мене поклали в лікарню. Я був при смерті!» Спробуйте сказати людині, що у вас болить спина або нога, – не доведеться довго чекати, вона тут же переключиться на розповідь про свої колишні болі в спині або нозі. Скаржники обожнюють ці ігри: «У мене болить сильніше, ніж у тебе».

Не дайте їм кинути ложку дьогтю в вашу бочку з медом

Інша популярна тема для скарг – це погода. Коли починається дощ, люди кажуть: «Який жахливий сумний день». Чому ж дощ робить день жахливим? Коли людина говорить це мені, я відповідаю: «Так, на вулиці мокро, але це чудовий день!» Асоціюючи дощ з жахливим днем, ви налаштовуєте себе на негатив. Більше того, ваші скарги з приводу погоди не змінять ситуацію. Просто немає сенсу турбуватися з приводу того, що ми не можемо змінити і що до того не робить істотного впливу на ваше життя.

Існує ще одна категорія скарг: «Офіціант не прийняв у мене замовлення протягом п’яти хвилин» або «У Джона в офісі вікна більше, ніж у мене». У житті багато важких викликів, досить сильних, щоб збити нас зі шляху, складніше цих дурниць. Якщо ви будете звертати увагу на дрібні негаразди, ви даєте іншим дещо зрозуміти про себе. Якби я був вашим начальником або членом вашої команди, мені було б цікаво: а що ж ви робите, коли в житті з’являються більш серйозні проблеми!

Подивіться на проблему з глобальної точки зору

Оптимістичні люди, люди з позитивним ставленням прагнуть фокусуватися на найважливішому.

Словник визначає слово «перспектива» як «здатність бачити речі в їх взаємозв’язках і у відносній важливості». Подумайте про людей, яких ви знаєте. Чи є у вас знайомі, які приходять в лють через проколену шину автомобіля? А чи знаєте ви людей, які розривали заручини через те, що не могли домовитися про місце проведення весільного торжества? Зрозуміло, що ці люди просто втратили бачення важливості подій в перспективі!

Думаю, всім нам треба повчитися у Едді Рікенбакера, який безнадійно дрейфував в рятувальній шлюпці 21 день в Тихому океані. Після порятунку він сказав: «До тих пір, поки у вас є вода, щоб пити, і їжа, щоб харчуватися, ви не маєте права скаржитися з приводу чого-небудь».

Дозвольте поділитися тим, за що я вдячний життю:

Я перебуваю в доброму здоров’ї.

Моя дружина, Долорес, знаходиться в доброму здоров’ї.

 

У нас є дах над головою.

У нас достатньо їжі і чистої води, щоб харчуватися.

Ми живемо в Сполучених Штатах Америки і насолоджуємося свободою.

Мені подобається моя робота.

У мене є можливість подорожувати і зустрічатися з іншими дивовижними людьми.

У мене багато вірних друзів.

Я черпаю сили від спілкування з Богом.

І це лише невеликий список того, чим нагородило мене життя. Знаєте що? І навіть при цьому бувають часи, коли я починаю приймати що-небудь з цього за належне! Але я навчився бути вдячним за ці речі. Це піднімає мою самооцінку і повертає мене в правильний курс мислення.

На що ви останнім часом скаржитеся? Це питання життя і смерті? Наступного разу, як тільки ви захочете розповісти про свої проблеми, візьміть ручку, листок паперу і починайте записувати те, за що ви вдячні цьому житті!

Можете повірити, після цього скаржитися вам не захочеться!

Будьте джерелом хороших новин

Я не пропоную вам сидітиина місці й ігнорувати свої проблеми. Проте, замість того щоб скаржитися, краще сфокусуйте свою увагу і зусилля на діях, які можуть допомогти вирішити або зменшити проблему. Наприклад, останнім часом ви відчуваєте втому. Замість того щоб розповідати всім, як погано ви себе почуваєте, постарайтеся більше займатися спортом або раніше лягати спати.

Висновок: скарги шкодять з трьох причин. По-перше, ніхто не хоче вислуховувати ваші скарги про фізичні недуи в інших проблемах. По-друге, скарги підсилюють біль і дискомфорт. Навіщо перекручувати болючий досвід і негативні спогади? По-третє, скаржачись, ви нічого не досягнете і просто відсуваєте конструктивні рішення, які могли б поліпшити ситуацію.

Кажуть, що 90% людей взагалі не хвилюють проблеми інших, а інші 10% радіють, коли у інших вони є! Але ми можемо скоротити кількість негативної інформації, що виходить від нас. З цього моменту давайте почнемо працювати над тим, щоб наше спілкування було більш надихаючим.

Люди, які не скаржаться (ті, хто завжди висловлюються позитивно), популярні серед знайомих. Прийміть рішення приєднатися до цієї групи, щоб людям при вигляді вас не хотілося переходити на інший бік вулиці!

Джеф Келлер

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram.

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *