Жителі села Ніжинське платять за проїзд до Ніжина 120 гривень

 

 

 

 

120 гривень за 10 кілометрів — саме стільки платять за таксі мешканці села Ніжинське (Талалаївське ТО), щоб дістатися Ніжина, і стільки ж, щоб повернутися до села. А все тому, що вже кілька тижнів автобуси до їхнього села не ходять. Біля Ніжинської сільради потихеньку збираються люди — як молодь, так і пенсіонери. Усіх турбує питання регулярних перевезень, бо за останні місяці вирішувати додаткові проблеми через це довелося мало не кожному.

— Село в нас досить перспективне — багато молоді, діток. У школі навчається 104 дитини, до дитячого садка ходить 29. Багато працюють у Ніжині, чимало дітей їздять туди на навчання або на гуртки. А тут така неприємність… Зовсім далекі села громади автобуси ходять, наше ж — поряд із містом, а спробуй дістанься. І це при тому, що там за 28-30 кілометрів люди платять 20-22 гривні, ми ж за 10 кілометрів, які можна пішки за 40 хвилин пройти, віддаємо 25 гривень, — скаржиться Надія Годіна. – Моя донька у Ніжині займається танцями вже три роки, щорічно їздить на міжнародні конкурси, а тепер не знаємо, як двічі на тиждень її туди доставити та як забрати. І така проблема не лише у нас.

— А мій Артем (йому 10 років) навчається у Ніжинській музичній школі. З семи років я його возила автобусом, розраховувала, що підросте і їздитиме сам, але тепер автобуса немає, – приєднується до розмови багатодітна мама Алла Юрків. — Відпускати його на залізницю, щоб добирався електричкою, боюся, та й йти туди далеко, тому все одно доводиться викликати таксі, щоби поїхати до Ніжина й назад. А заняття там тричі на тиждень. Якщо чесно, то автобусом їздити нам було недешево, про таксі ж і говорити нічого.

Але страждають від відсутності регулярних перевезень не тільки діти. Чимало жителів Ніжинського працюють у Ніжині, а жителі Ніжина – у Ніжинському.

— З Ніжина до нас їздять вчителі, то зараз і для них велика проблема вчасно потрапити на роботу. Кооперуються з тими, хто має машину, просять підвезти людей, які їдуть до села. Або ж беруть таксі. Отак… — скаржаться люди.

— Я теж живу в Ніжині і щодня їжджу на роботу. Працюю кухарем у місцевому дитячому садку. Роботу свою люблю, але зараз, якщо чесно, думаю, чи не звільнитися, бо сил уже реально немає, — зітхає Лариса Прищепа. — Добираюся сюди як доведеться, тому біжу на електричку як божевільна. Бо бувало вже всяке. Якось уранці вийшла на семигодинний автобус – його немає. Простояла більше години, проте не приїхав навіть той, який мав вирушати о восьмій. Електричка йде пізно — після 9 годин. Ось що робити у такій ситуації? Дякую Надії Миколаївні Годіній, я зателефонувала їй і попросила, щоб допомогла, бо дітки в садку залишилися б без сніданку. Надія Миколаївна – моя колега, працює кухарем у школі. Так вона швидко на велосипед — і в садок. Але не будеш її щоразу так смикати.

Поки говоримо, до села одна за одною заїжджаються кілька машин із шашечками.— Ось тільки таксистам і вигідна наша ситуація, — невесело жартують ніжинці. — Виходить, що останні тижні лише на дорогу і працюємо — чи собі, чи дітям.

— Договір про перевезення укладається між облдержадміністрацією та перевізником. Ні сільрада, ні територіальна громада, ні райдержадміністрація не мають жодного стосунку до конкурсу, — пояснює голова Ніжинської сільської ради Володимир Орел. — З 13 березня 2017 року перевізником на маршруті «Ніжин — Ніжинське» є ФОП Оксана Нагорна. Договір із нею укладено до 12 березня 2022 року. Однак із самого початку цей маршрут обслуговувала Катерина Карпова (за якою домовленістю ми точно не знаємо). Може, влаштовувала вона і не всіх, але більшість точно, бо йшла нам на певні поступки.

Наприклад, продовжила маршрут: автобус йшов через усе село, тож ним і діти під’їжджали до школи, пенсіонери — до церкви, аптеки чи пошти. Але згодом родина Нагірних вирішила сама обслуговувати цей маршрут. Тут і почалися скарги від людей – проїзд подорожчав, перевізник заявив, що їздити до кінця села не буде. Крапка кипіння настала після того, як подорожчав газ. Тоді два тижні автобуси до села не ходили взагалі. Потім районна влада начебто домовилась із перевізником, автобуси знову з’явилися, але ненадовго — вже за тиждень ми залишилися без транспорту.

Пояснює таку ситуацію перевізник просто – рейси до Ніжинського нерентабельні. За неофіційною інформацією, він хотів підняти ціну на квиток або домовитися, щоб громада платила йому щомісячну компенсацію — близько 12 тисяч гривень. Однак так це чи ні, я точно не знаю. Але найбільше обурює людей навіть не це, а ставлення до них — ніхто не повідомляє попередньо, чи буде автобус. Люди виходять на зупинку, чекають і не знають, чи зможуть виїхати із села. З огляду на все це голова нашої територіальної громади вирішила ініціювати звернення до райдержадміністрації та облдержадміністрації з проханням в односторонньому порядку розірвати договір на перевезення.


Але тут проблему вирішив сам перевізник. У понеділок, 15 листопада, до Департаменту енергоефективності, транспорту, зв’язку та ЖКГ Чернігівської ОДА надійшла його заява з проханням розірвати договір на маршрут «Ніжин — Ніжинське» за згодою сторін.

— Жодного упередженого ставлення до мешканців Ніжинського в мене немає, хоч дехто так і думає. Просто будь-який бізнес має бути рентабельним, а з цим маршрутом так не виходить, — пояснив Олег Нагорний. — Та й взагалі, за два роки карантину багато бізнесів (не лише у сфері транспортних перевезень) просто поставлено навколішки, тому я не здивуюсь, якщо найближчим часом почнуть закриватися й інші маршрути – зараз це вже не місцева, а всеукраїнська проблема. Потрібно розуміти, що ми працюємо в основному не з найбагатшими верствами населення, а з підвищенням цін люди починають економити, в тому числі і на транспорті. Я їх чудово розумію, однак і їздити собі на збитки не можу. За підрахунками нашого бухгалтера, щомісяця на одному маршруті ми маємо близько 12 тисяч гривень чистих збитків. Вихід із цієї ситуації я бачу один – громади мають сідати за стіл переговорів із перевізниками та домовлятися, щоб вигідно було всім — і нам, і людям.

Погоджуються з цим і у самому Департаменті енергоефективності, транспорту, зв’язку та ЖКГ Чернігівської ОДА.

— Ситуація на ринку регулярних перевезень є непростою по всій області, — каже начальник відділу транспорту та зв’язку Максим Власов. — Останнім часом на велику кількість маршрутів просто немає претендентів. Взагалі. Що стосується саме цього маршруту «Ніжин — Ніжинське»… Заява від Оксани Нагорної нам надійшла. Найближчим часом на цей маршрут ми оголосимо конкурс. Подавати заявки бажаючі зможуть протягом двох тижнів з моменту публікації оголошення. На жаль, укласти на цей час договір з тимчасовим перевізником ми не можемо — законодавство передбачає таке лише за умови дострокового розірвання договору у разі, наприклад, наявності фактів порушення умов договору та після невиконання надісланого організатором попередження такому перевізнику про недопущення порушення умов договору.

А без конкурсу громада може сама домовитися про регулярні спеціальні перевезення з будь-яким перевізником, але є один нюанс – регулярні спеціальні перевезення організовуються для перевезення працівників підприємств, установ та організацій, учнів, студентів та інших організованих груп пасажирів. Ми ж сподіватимемося, що охочі обслуговувати цей маршрут таки з’являться і вже до Нового року до Ніжинського почне регулярно ходити автобус.

Джерело: gorod.cn.ua

«Гарт» №47 (3059) від 18 листопада 2021, Катерина Дроздова

Центральне фото з мережі

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram.

 

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь