У Ніжині працюють 18 інклюзивних класів у 8-ми школах

 

 

 

 

Інклюзивна освіта не є чимось абсолютно новим, це гнучка, індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи за місцем проживання. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства.

У нашому місті запровадження інклюзивного навчання розпочато Управлінням освіти Ніжинської міської ради ще у 2013 році.

Станом на січень 2021 року інклюзивне навчання організовано у 8 закладах загальної середньої освіти. Загалом у ніжинських школах функціонує 18 інклюзивних класів, у яких здобувають освіту 24 учні з особливими освітніми потребами. До роботи у цих класах залучено 18 асистентів вчителів, які допомагають організовувати освітній процес.

Найбільше таких учнів у ЗОШ І-ІІІ ступенів №10, де навчаються учнів з особливими освітніми потребами. Зокрема, інклюзивні класи також є у ЗОШ №№ 1, 2, 4, 6, 12, 13 та 16.

Очільниця Управління освіти Ніжинської міської ради Валентина Градобик зазначає: «Наразі інклюзивні класи є у 8-ми школах нашого міста. Але хочу наголосити на тому, що, відповідно до законодавства України, інклюзивне навчання можуть організовувати всі заклади середньої освіти на підставі письмових звернень батьків дітей з особливими освітніми потребами у порядку, визначеному законодавством. Тобто батьки дитини з особливими освітніми потребами можуть обрати будь-який навчальний заклад міста для того, щоб їх дитина реалізувала своє право на освіту, гарантоване державою».

Крім освітніх послуг, учням інклюзивних класів додатково надаються корекційно-розвиткові послуги. Для цього у кожному з 8-ти закладів створено ресурсні кімнати.

Кожна ресурсна кімната облаштована спеціальним та дидактичним обладнанням, яке придбано за кошти державної субвенції (2018 р. – 93 987, 0 грн., 2019 р. – 161 700,0 грн., 2020 р. – 184 350,0 грн., 2021 р. – 156 050,0 грн.).

Впродовж останніх років матеріально-технічна база шкіл з інклюзивними класами постійно розвивається, зокрема придбані: тренажери, спортивні доріжки, балансери, медіатека, інтерактивна пісочниця, комп’ютерне та дидактичне обладнання. Субвенція із державного бюджету виділяється також і на заробітну плату педагогічних працівників інклюзивних класів. Тому у 2022 р. заплановано виділення державної субвенції у розмірі 3 млн. 616 тис. грн.

Дані кошти виділяються окремо для забезпечення освітніх потреб кожної окремої дитини, і у разі переведення учня до іншого навчального закладу кошти скеровуються до того навчального закладу, до якого переходить дитина.

Також — з метою забезпечення дітей з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами — у місті функціонує Інклюзивно-ресурсний центр Ніжинської міської ради, який було створено у 2017 році. В умовах Центру дітям з особливими освітніми потребами надається психолого-педагогічна допомога, а також проводяться корекційно-розвивальні заняття психологом, вчителем-дефектологом, вчителями-логопедами та вчителем-реабілітологом.

Завдяки організації інклюзивного навчання діти з особливими потребами отримують можливість соціалізації у колективі класу, розвитку своїх інтересів і талантів, а також подальшої інтеграції в суспільство. Як свідчать педагоги шкіл з інклюзивною освітою, такі учні дуже швидко проходять соціалізацію, що досить позитивно впливає на їхнє подальше життя.

Варто зазначити, що великою перевагою інклюзивного навчання є те, що діти з особливими освітніми потребами мають можливість налагоджувати дружні стосунки з однолітками у школі та поза її межами, а також моделюють належні способи взаємодії з колективом.

Автор: Яна Хмелюк

Фото надано Управлінням освіти Ніжинської міської ради

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь