Питання тарифу на проїзд в громадському транспорті для ніжинців нині одне з найбільш обговорюваних. Адже поки у Ніжині немає альтернативи автобусам, котрі належать приватним підприємствам, ціна одна для всіх і підприємці мають повне право корегувати вартість проїзду. Звісно, хоч і приймає остаточне рішення виконавчий комітет, але нижче ніж економічно обґрунтований тариф його члени затвердити не можуть, адже тоді підприємці можуть подати до суду. Інший варіант – має бути компенсація з міського бюджету, але враховуючи його дефіцитність, влада міста таку можливість поки відкидає.
3 жовтня у малому залі Ніжинської міськради зібралась громада міста на презентацію результатів підрахунку пасажиропотоку й нових тарифів на проїзд у громадському транспорті.
Нагадаємо, що підрахунок пасажиропотоку проводився Чернігівським національним технологічним університетом в три етапи: два рази влітку та один раз восени. На це було виділено з бюджету міста 195 000 грн. Результати даного підрахунку мали або економічно-обгрунтувати підняття тарифу, або навпаки, показати, що нинішня ціна є оптимальною.
Підсумки мала опрацювати робоча група з питань проблем пасажирських перевезень.
Представник виконавця Артем Тарасенко зауважив, що 18 вересня, дослідженням було охвачено 80% запланованих рейсів, що є допустимим. Не було більшого охвату, адже деякі студенти не передали заповнені аркуші, а деякі анкети взагалі не можна було використовувати, адже їх було заповнено недобросовісно.
Якщо ж порахувати всіх пасажирів і поділити їх на кількість рейсів, то за середнім значенням тариф має складати – 8, 44 грн. У ході підрахунку пасажиропотоку також було застосовано три валідатори і вони показали, що 60% пасажирів сплачують 4, 50 грн, 20% – учні, які платять по 1 грн., 16% – пільговики, які сплачують по 3 грн. та 3% – пасажири, котрі їдуть безкоштовно. Така статистика за його словами точно показує ситуацію в місті. Також виконавець повідомив, що у першу половину дня громадським транспортом користується на 30% більше пасажирів, ніж у другу.
Отже, які тарифи випливають з обстежень пасажиропотоку:
– маршрут 1 – 7,90 грн;
– маршрут 2 – 7,85 грн;
– маршрут 3к – 6,98 грн;
– маршрут 39 – 8,41 грн;
– маршрут 5 – 9,61 грн;
– маршрут 7 – 8,27 грн;
– маршрут 8 – 8,31 грн;
– маршрут 11 – 10,75 грн;
– маршрут 12 – 7,25 грн;
– маршрут 13 – 16,98 грн;
– маршрут 14 – 10,74 грн;
– маршрут 15 – 5,56 грн;
– маршрут 16 – 7,71 грн.
Такі цифри звісно не влаштували представників громади присутніх на засіданні. Так член робочої групи Олександр Максимець зауважив, що під час першого підрахунку пасажиропотоку у червні охоплення становило лише 50%, адже студенти пропустили вечірні та ранкові часи-пік. Тож його навіть можна й не враховувати. Вдруге ж були зафіксовані явні порушення в обрахунках, адже після сьомої години вечора студентів в автобусі не було, а це якраз тоді, коли з вокзалу забирають пасажирів київських електричок. Перших два рази також не рахували пільговиків, а це важливо, адже за них йдуть відшкодування перевізникам з міського бюджету.
«Нами було висловлено пропозицію в бланк внести категорію пільговиків, але нам повідомили, що зробити це технічно неможливо. Застосувати такий підрахунок змогли лише на валідаторах, але це не показує справжньої ситуації в Ніжині, адже ті показали, що зі 100% – 40% є пільговими категоріями. Але ж – це пів міста. Хіба так може бути? За нашим ж дослідженнями лише 7 з 37 пасажирів – пільговики. Всі наші зауваження зафіксовано на фото та відео і вони будуть передані транспортному відділу, але сумніваємось, що це буде враховано. Адже з позиції начальника транспортного відділу не видно зацікавленості в покращені та модернізації транспортної мережі міста, натомість він повність згодний на будь-яке підвищення тарифу. При останньому корегуванні тарифу до 4, 50 був складений меморандум про співпрацю між міською радою та перевізниками щодо покращення транспортної мережі та покращення обслуговування. Але чи помітили це ніжинці?», – зазначає активіст.
Перевізники захищаючи свою позицію, зауважили, що з моменту винесення їхньої пропозиції щодо підняття тарифу минуло 9 місяців, які вони працюють собі у збиток. Директор «Пассервісу» Валентина Корабель зазначила, що після здорожчання всіх складових собівартості проїзду, коли тариф залишився на попередньому рівні, автобуси заправлялись у борг. Але зараз таку послугу автозаправки перестали надавати, а тому перевізники опинились у критичному становищі.
«Ми б возили і по 3, і по1 грн., але якщо б в Україні була стабільна ситуація щодо цін на газ. Ми, підприємці, не можемо працювати собі у збиток. З 1 жовтня ми зменшили вихід автобусів на лінії, бо маємо дуже великі борги по заправці автобусів», – зазначає директор.
Перевізники запропонували свій тариф у 7 грн., пільговикам – 5 грн., а дітям – 3 грн., а це на 2, 50 дорожче нинішнього.
Якщо порахувати такі витрати для середньостатистичної сім‘ї, то розтрати на проїзд складатимуть 27 грн, якщо одна дитина та 33 грн., – якщо дві. Одним словом, їздитимемо за київськими цінами.
Журналіст Наталія Сокол у ході обговорень зробила зауваження, що за 9 місяців не було зроблено жодної пропозиції ні зі сторони перевізників, ні зі сторони транспортного відділу щодо оптимізації транспортної мережі. “Ніжинцям не дали вибір. Можливо люди були б готові їздити по 4, 50 грн, але з інтервалом руху автобусів у 20-30 хвилин, а можливо готові платити 7 грн, аби автобуси курсували кожні 5 хвилин”, – висловилась Наталія Сокол.
“Все що сьогодні було презентовано, буде передано замовнику – УЖКГ та Б, і на основі таких розрахунків мають бути сформовані пропозиції міському голові щодо тарифу на проїзд. Отримані цифри ще опрацьовуватимуть шляхом обговорень на профільних комісіях. Рішення має бути виваженим, адже це відповідальність перед тисячами ніжинців», – зазначив заступник міського голови Григорій Олійник. Дане питання буде винесено на розгляд виконавчого комітету, засідання якого відбудеться на наступному тижні.
Марина Волинець
Прикольно будет если проехать одну или две остановки с ребёнком или в другии ситуации нужно будет заплатить 7 грн.!!!!!!!!!
Пускай те маршруты километра, разделите как-то километражи
Короче весело понимать что толково решения никак и никогда не приним🙄🙄🙄🙄
А жалко , що виконком не регулюе ціни на кортоплю . Провести економічне обгрунтування і ціна буде на рівні 20-30 грн. – ніяк не менше , а то приходиться продавать за 4-5 грн.