Оформлення субсидій до опалювального сезону: відповіді на головні запитання

 

 

 

 

Наближається опалювальний сезон, а разом з ним і збільшення сум у платіжках. Оскільки з року в рік оформлення субсидій викликає безліч питань у народу, в Мінсоцполітики вирішили нагадати про найважливіші нюанси отримання пільг для ЖКП.

Тонкощі оформлення

У Мінсоцполітики підкреслюють: для призначення знижки на оплату ЖКП українці повинні надати лише заяву та декларацію про свої доходи. Інші довідки знадобляться тільки, якщо субсидія потрібна не на всіх зареєстрованих в квартирі, а на їх мешканців.

“Тоді необхідні документи з місця роботи/навчання в іншому місті, про перебування на лікуванні, про постійне місце проживання з жеку або сільради”, – зазначили у відомстві.

При цьому в Мінсоцполітики нагадали, що у субсидію призначають на рік, а ось розмір допомоги розраховують окремо – на літо і зиму. Якщо на 2018-2019 роки пільги вже призначені, в жовтні їх розмір на опалювальний сезон розрахують автоматично.

Відмова – тільки листом

Після подачі документів приймається рішення призначити субсидію або ж, в складних випадках, передати справу на розгляд особливої комісії. У пільги можуть і відмовити, але в такому випадку органи соцзахисту повинні повідомити – обов’язково письмово.

“Форма повідомлення може бути різною, але не може бути усною”, – підкреслив голова Мінсоцполітики Андрій Рева.

Він додав, що письмове повідомлення можна отримати і самостійно в пункті подачі заявки і декларації.

Кому не відмовлять

Чиновники нагадують – деяким українцям не мають права відмовити в субсидії. Зокрема, йдеться про тих, хто отримує зарплату нижче мінімального рівня (сьогодні це 3723 грн). Такі можуть звернутися до Комісії з питань призначення житлових субсидій.

“Якщо ЄСВ з їх зарплати сплачується повністю, в дохід порахують три або ж один прожитковий мінімум, залежно від соціального стану людини, і розрахують розмір субсидії”, – пояснив Рева.

Якщо ж з вини роботодавця внесок не сплачується, такі громадяни зможуть оформити субсидію на загальних умовах без запиту до Комісії. В такому випадку знижку розрахують на основі реальних доходів з урахуванням мінімальної заробітної плати.

Нюанси: “Заявляти доходи розведених осіб не потрібно”

На гарячій урядової лінії люди часто запитують, чи потрібно людині, яка втратила роботу після призначення субсидії, щомісяця платити Єдиний соціальний внесок. Андрій Рева пояснює: безробітний може сплатити ЄСВ тільки за три місяці того періоду, за який враховують доходи для розрахунку розміру знижки.

“Тобто для “зимової” субсидії соцвнесок повинен бути оплачений за три місяці I-II кварталів 2018 року до моменту подачі документів до управління соцзахисту”, – заявив міністр.

Він додав, що якщо на підписанні річного договору на сплату ЄСВ продовжують наполягати, можна посилатися на статтю 10 закону

“Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове держсоцстрахування” – вона гарантує право на одноразову сплату ЄСВ.

Також в міністерстві нагадали, що сплата внесків відображається в базі даних Пенсійного фонду і цей період зараховується українцям до страхового стажу.

Крім того, у відомстві зруйнували міф про те, що для отримання пільг розведеним потрібно обов’язково декларувати доходи свого колишнього чоловіка. За словами Реви, якщо пара вже не перебуває в шлюбі, вони проживають окремо і у них немає неповнолітніх дітей, то вони не повинні відображати в декларації своїх “колишніх”.

Водночас при наявності дітей до 18 років в декларації все ж потрібно вказати маму чи тата дитини. Також потрібно звернутися і безпосередньо до Комісії з питань призначення житлових субсидій. Це потрібно для того, щоб доходи того з батьків, який не зареєстрований і не проживає разом з дитиною, не включали до сукупного доходу господарства. Із заявкою потрібно принести також документ (довідку з жеку або сільради), що дитина проживає саме з заявником.

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь