Дороги Чернігівщини окутає туман. Поради автомобілістам

 

 

 

 

Український Гідрометцентр попереджає, що 31 жовтня, вночі та вранці на Чернігівщині, через тумани, буде спостерігатись погіршення дальності видимості до 500 м і менше.

Автоцентр  дає кілька порад щодо керування автомобілем в туман.

№1 Орієнтація

І вночі, і вдень правильно розташовувати свій транспортний засіб на проїжджій частині при русі в тумані допомагають дорожня розмітка, обмежувальні стовпчики на узбіччях і яскраво-червоні віхи, які іноді (шкода, що іноді) дорожники виставляють взимку уздовж трас.

Якщо дані елементи дорожньої інфраструктури відсутні (або приховані снігом), орієнтуватися доведеться по межі асфальту і узбіччя, сніжному брустверу, коліями і слідами інших транспортних засобів.

Вночі можуть допомогти світловідбиваючі дорожні знаки – щоб краще бачити їх, можна короткочасно «присвітити собі дальнім світлом фар. Потрібно пам’ятати, що на перехрестях осьова лінія може бути відсутньою, і в такий момент водієві легко втратити орієнтацію на дорозі. В даному випадку краще знизити швидкість і бути готовим до того, що осьова лінія «з’явиться» в стороні від капота автомобіля.Лінії розмітки і навігатор – хороші орієнтири в тумані.

№2 Світло

Незалежно від часу доби, при в’їзді в туман фари потрібно включити негайно, але тільки не на дальнє світло. Тому що спрямовані горизонтально вперед промені «далекого» (особливо вночі) підсвітять зважені в повітрі краплі води і створять перед машиною непроникну молочно-білу стіну. Краще пробиває туман ближнє світло, а ще ефективніше працюють «противотуманки» – природно, правильно налаштовані. Над самою дорогою зазвичай концентрація водяних крапель найменша, і ці фари, розташовані низько і паралельно землі, не підсвічуючи водяну суспензію, краще інших висвітлюють поверхню попереду автомобіля.

Вночі дальності ближнього світла і «противотуманок» повинно вистачити для освітлення дороги спереду за умови вибраної безпечної швидкості. Вдень світло фар потрібен в першу чергу, щоб зробити машину видимою для інших учасників руху. Протитуманні фари жовтого кольору, як і спеціальні «всепогодні» лампи в основних фарах, завдяки своєму спектру випромінювання покращують видимість за вікном.

№3 Видимість

Туман – це також свого роду вид опадів, який може погіршити видимість через лобове скло, так що не варто забувати про склоочисників. При тривалій їзді в дуже густому тумані може пітніти скло в салоні. Слід зазначити, що в машинах без салонних фільтрів це відбувається раніше, ніж у тих моделей, де є такий очисник.

Виключити дане явище допомагає перерозподіл повітряних потоків системи вентиляції салону (кліматичної установки) на скло, а якщо і це не допомагає – активація кондиціонера. Щоб поліпшити видимість машини в густому тумані, можна використовувати мигання дальнім світлом фар або ж увімкнути аварійну сигналізацію. При необхідності зупинки у тумані намагайтеся не робити цього на узбіччі, знайдіть більш глибоку «кишеню» або з’їзд з дороги.№4 Швидкість

Як і при їзді в звичайних умовах, в тумані потрібно тримати швидкість, достатню для зупинки машини при появі попереду будь-яких перешкод. При цьому слід враховувати, що на наших дорогах не рідкість старі машини з несправними габаритними вогнями, які помітні лише з мінімальної відстані. Тому безпечною швидкістю в тумані можуть виявитися здаються мізерними 30-50 км/ч. При їзді в тумані по заміських трасах, особливо на велику відстань, може з’явитися помилкове відчуття упевненості в безпеці: дорога знайома, видно осьова лінія і узбіччя, машина їде з досить високою швидкістю і нічого нештатного не відбувається.

Але тих 40-50 метрів, на які видно вперед шосе в густому тумані, може не вистачити для зупинки в разі виявлення на своїй смузі транспорту,що повільно рухається, чи стоїть, або іншої перешкоди. У таких поїздках потрібно постійно контролювати свою швидкість.№5 Маневри

Будь-які маневри, пов’язані з виїздом зі своєї смуги, в умовах туману особливо небезпечні. Самим небажаним при такій погоді є обгін, оскільки відстань, необхідну для його повного виконання (з поверненням на свою смугу) часто в кілька разів перевищує дистанцію видимості. Так що при найменших сумнівах від обгону краще відмовитися, відклавши його до більш зручного місця – вільного від туману ділянки місцевості, відрізка дороги з кількома смугами руху в попутному напрямку або до населеного пункту, де йде попереду «повільний» автомобіль знизить швидкість.

Потрібно відзначити, що в тумані вдень обганяти небезпечніше, ніж вночі, оскільки світло фар зустрічного авто в темний час доби набагато помітніше, хоча оцінити відстань для нього все так само важко.

При необхідності звернути з основної траси потрібно переконатися, що ви повертаєте точно на відгалуження дороги, а не куди-небудь в кювет. Небезпека в тому, що другорядна дорога може не мати розмітки і обмежувальних стовпчиків на узбіччях, які могли б слугувати орієнтирами.

При цьому потрібно постаратися якомога швидше залишити смуги руху, якщо з якої-небудь причини довелося зупинитися або просто сповільнитися (поворот, втрата орієнтації, поломка). Перебування на дорозі в такому положенні підвищує ризик зіткнення – в першу чергу з котрі їдуть ззаду автомобілями.

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь