Учені передрікають катастрофічні наслідки для землі через “комашиний апокаліпсис”

Вже за століття на планеті може зовсім не залишитись комах.

Дослідники приголомшили результатами першого глобального наукового огляду скорочення.

Австрійця засудили до тюремного строку за випадкове вбивство десятків колоній бджіл
популяцій комах: понад 40% видів комах поступово зникають у всьому світі, а третина видів перебуває на межі повної загибелі.

Стаття опублікована у журналі Biological Conservation, передає HuffPost.

За словами авторів огляду, загальна кількість комах щорічно знижується на 2,5%. Якщо так триватиме і далі, комахи можуть зникнути з лиця Землі протягом лише одного століття.

“Це дуже швидко. За 10 років їх буде на чверть менше, за 50 років залишиться тільки половина, а вже за 100 років комах не буде зовсім” , – сказав співавтор дослідження Франсіско Санчес-Байо, біолог-еколог з австрійського університету.

Погляньте їм у вічі. Тварини, яким загрожує вимирання
Він додав, що якщо масову загибель комах не зупинити, це матиме катастрофічні наслідки як для екосистем планети, так і для виживання людства. Комахи відіграють надзвичайно важливу роль в екосистемах Землі. Вони є джерелом їжі для багатьох тварин, запилюють рослини та повертають поживні речовини до ґрунту.

Учені пропонують уявити світ “без квітів з безмовними лісами, світ гною і старого листя, туш, що гниють та повсюдно валяються у містах та узбіччях доріг, світ руйнування та розпаду”.

Згідно з новим науковому оглядом, головна причина вимирання комах у тому, що сільське господарство знищує місця їхнього проживання. Окрім цього, дослідники наголошують на ролі інтенсивного використання пестицидів, зміні клімату та так званих інвазійних видах – “чужорідні” для певною екосистеми види, які тим не менш дуже активно в ній розповсюджуються та становлять значну загрозу місцевій флорі та фауні.

Автори наголошують, що людству необхідно змінити способи виробництва продуктів харчування, інакше комахи вимруть, і наслідки для екосистем планети будуть “катастрофічними, якщо не сказати більше”.

Джерело: ТСН