Висока ціль: Стратегія розбудови авіахабу в Ніжині сформована

12 березня губернатор Чернігівської області Андрій Прокопенко провів робочу зустріч з депутатом Сергієм Охонько та партнером компанії “Авіаплан” Євгеном Трескуновим. Метою стало обговорення Стратегії розбудови багатофункціонального авіаційного транспортного вузла на базі аеродрому “Ніжин”.
Як ми вже писали раніше: Авіалогістичний центр у Ніжині: перші кроки зроблено

На своїй сторінці у Facebook голова Чернігівської обласної адміністрації Андрій Прокопенко оприлюднив ключові пункти Стратегії та ймовірні варіанти дорожньої карти реалізації проекту. Це в першу чергу – аналіз транспортної та аеродромної інфраструктури, потенціал зони обслуговування аеропорту (catchment area), порівняльний аналіз щодо поточних та потенційних конкурентів серед аеропортів в цій зоні обслуговування та план заходів з посилення конкурентоспроможності проекту, визначення найбільш ефективної ніши ринку та вимог до інфраструктури (пасажирські та вантажні перевезення, ремонти повітряних суден тощо), концепцію розвитку функціональних зон аеропорту та майбутній цільовий генеральний план аеропорту як багатофункціонального авіаційного транспортного вузла.
Губернатор області наголосив, що Ніжинський аеродром має серйозну перспективу для розвитку як потужного мультимодального вантажного хабу.

 


«Він має ряд серйозних переваг, і зокрема: найдовшу та найширшу злітно-посадкову смугу (ЗПС) Лівобережної України – 3 000 х 60 метрів, відсутність забудови в напрямках злету та посадки по осі ЗПС. Додатковим плюсом є невелика відстань до Києва (нині електричка йде дві години і є потенціал для скорочення цього часу), а також те, що аеродром знаходиться в активній експлуатації.
З точки зору логістики – вдале розташування транспортних магістралей. Поблизу дві міжнародні траси Е-101, Е-95 і залізнична колія, що на перспективу дає можливість здійснювати інтермодальні перевезення.


Наразі тут базується Спеціальний авіаційний загін ДСНС. Рятувальники з нами солідарні – аеропорт має набагато більший потенціал», – коментує Андрій Прокопенко.
Треба зазначити, що розвиток аеродрому був закладений в Стратегії Чернігівської області до 2027 року. В ній він був позначений як: Оперативна ціль 2.1: “Розвиток транспортної інфраструктури”. Завдання 2.1.2: “Створення умов для відновлення авіаперевезень на міжрегіональних та міжнародних сполученнях”. Вартість проєкту складає 35-50 мільйонів доларів. Це приватні інвестиції.
Враженнями від зустрічі поділився й депутат Сергій Охонько. «Приємно, що вперше на Чернігівщині розпочався насправді масштабний інфраструктурний проект, який буде локомотивом розвитку економіки в регіоні! Це свідчить про далекоглядність та розуміння стратегічного бачення розбудови Чернігівщини шляхом створення потужних бюджетоутворюючих підприємств та нових робочих місць. При системному розвитку цього авіалогістичного комлексу матимемо запуск різногалузевих напрямків економіки. Простіше кажучи – навколо аеродрому може створитися велика кількість нових підприємств і запустяться потужності, які залишилися ще з радянських часів».


Тож ми бачимо, що нове керівництво ОДА готове розвивати цей потужний проект, який стане трампліном розвитку економіки Чернігівщини та новим кроком у державно-приватному партнерстві. Маємо надію, що нарешті й керівництво міської влади долучиться до цього проекту і буде надійним партнером, а не як вбільшості випадків… До того ж розвиток аеродрому був прописаний в стратегії розвитку міста і потрібно розуміти, що тільки в синергії досягаються успіх у подібних проектах.

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь