Сергій Токарєв з Roosh: Невдачі інвестора визначають його успіх у майбутньому

Ринок інвестицій в IT-стартапи знаходиться у фазі активного розвитку, і конкуренція на ньому є досить високою. У світі регулярно з’являються технологічні компанії, які прагнуть зайняти існуючі ніші або створити нові. У такому величезному розмаїтті ідей інвесторам часом складно виявити по-справжньому життєздатний проект, який, зрештою, стане успішним і принесе прибуток.

Про ключові умови, на які необхідно звертати увагу при виборі стартапу для інвестування, розповів глава IT-компанії Roosh Сергій Токарєв на IT-форумі Cyprus IT Forum.

Успішні кейси

За плечима Сергія – десятирічний досвід роботи на ринку венчурних інвестицій. На його рахунку понад сто проектів із різних сегментів IT-сфери: машинний інтелект, технології VR, розробка ігор та багато іншого.

Один із яскравих прикладів — мобільний додаток Reface, який за допомогою нейромереж змінює обличчя людей у ​​коротких відеороликах та на анімованих зображеннях. Він зумів завоювати популярність у всьому світі, ставши восени 2020 року однією з програм, що найбільш завантажувані в магазині App Store.

Зовсім недавно Сергій Токарєв інвестував у стартап Playco, розробника no-code ігор для месенджерів та соціальних мереж. За словами підприємця, no-code розробка — відносно новий напрямок IT, який зумів завоювати пильную увагу інвесторів у всьому світі. В результаті проектом Playco зацікавився великий американський венчурний фонд Sequoia Capital, який у підсумку став його lead-інвестором.

Засновник Roosh зізнається, що далеко не всі стартапи у його портфелі були успішними. Були й провальні вкладення, які завдали фінансових втрат. Однак у цьому інвестор не бачить причин опускати руки. Він переконаний, що невдачі це теж експертиза, яка в кінцевому рахунку стане фактором успіху:

«Ваші фейли визначають те, як ви рухатиметеся далі. З яким багажем знань та досвідом, як саме ви вирішуватимете нові проблеми».

Критерії пошуку стартапів

І успіхи, і поразки допомогли Сергію Токарєву винести кілька цінних уроків, які згодом неодноразово допомагали йому в інвестуванні. Вибираючи проект розміщення капіталу, підприємець орієнтується на ряд критеріїв, якими можна оцінити перспективи товару.

Насамперед інвестор пропонує враховувати людський фактор, який стає причиною більшості невдач. Багатьом людям, зокрема молодим IT-фаундерам, властиво бажання якнайшвидше отримати вигоду від заснованного бізнесу. Однак правда в тому, що компанії найчастіше досягають успіху лише до шостого-восьмого року існування. Таким чином, стартапери, які мають план розвитку проекту на десятиліття вперед, варті уваги.

Другий важливий критерій – цінність продукту, що випускається. Необхідно зрозуміти, чи стане він цікавим для споживача, чи зможе вирішити його проблему. Будь-які сумніви в актуальності та користі задуму – це привід її переосмислити, каже Сергій Токарєв.

Також слід звернути увагу на команду, яка стоїть за реалізацією ідеї. Важливо, щоб у ній були фахівці, що охоплюють різні сфери діяльності, а не лише технічну частину.

«Головна експертиза зараз – це маркетинг. У компаній, які до нас потрапляють, часто все добре з погляду технологій. Але з маркетингом у них у 99% повне нерозуміння», — ділиться спостереженнями інвестор.

Сюди ж входить і команда з управління ризиками, яка безперервно моніторить усі зміни на ринку, оцінює роботу конкурентів, відстежує всі етапи їх розвитку та причини, що впливають на зміни їх показників на краще та гірше. Це дозволяє ефективно запобігати можливим проблемам і своєчасно знаходити нові точки зростання у власному бізнесі.

Фінансова та експертна підтримка

Навіть після того, як інвестор вклав кошти в компанію, його робота не закінчується, вважає Сергій Токарєв. На його думку, на успішність стартапу впливає те, наскільки багато зусиль прикладають вкладники, щоб ідея була грамотно реалізована, особливо коли йдеться про молодих фаундерів без достатньої експертизи.

Як приклад підприємець навів свій досвід роботи з Reface. Сергій не входить до засновників проекту, однак у процесі його запуску він узяв на себе частину функцій кофаундера: шукав можливості, зв’язку, технічних фахівців. Іншими словами, він був зацікавлений в успіху цього бізнесу і робив все, щоб досягти його. Цей підхід зрештою виправдав себе.

Таким чином, інвестор має бути не лише джерелом капіталу, а й едвайзером, який надасть необхідну експертну підтримку стартапу, упевнений Сергій. Це правило він виробив на власному досвіді: «Фаундерам потрібна допомога. Точно не додатковий тиск зверху».

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь