Директор гімназії №2 Людмила Матях: «Освіта в Ніжині має бути якісною і сучасною»

 

 

 

 

Розвиток  освітньої системи в Україні потребує якісно нових змін. Зрозуміло, що хороша освіта – це не лише навчальний заклад поруч, це і кваліфіковані педагоги, й сучасні кабінети із новітньою матеріально-технічною базою, нові харчоблоки, вбиральні й багато іншого…

Оптимізація освіти – це дуже важливий крок, і він має бути виваженим. Звісно, не все так просто, й нерідко педагогічні колективи вагаються, як саме пройде цей процес у їхньому навчальному закладі.

Гідний приклад вдалої оптимізації – Ніжинська гімназія №2. Згуртований педагогічний колектив працює під вмілим керівництвом директора Людмили Матях.

– Як тільки вступив у дію Закон про освіту, над педагогічний колектив, так би мовити, взяв його “на озброєння” і почав працювати над ним, – говорить Людмила Анатоліївна. –  Ми відразу зрозуміли, що потрібно реформуватися і змінювати тип закладу. Я дуже вдячна своєму колективу, який підтримує мене в усіх починаннях, тому за ініціативою і підтримкою Управління освіти наш заклад став гімназією.  Зізнаюся, це було нелегко, адже довелося відмовитися від 10 та 11 класів, але враховуючи те, що в Ніжині дуже багато закладів, які можуть прийняти учнів після 9 класу, і проаналізувавши попит дітей, ми переконалися в тому, що дійсно потрібно залишатися гімназією із підрозділом початкової школи.

  • Якщо 5  років тому у нашому навчальному закладі з 10 та 11 класом було 270 учнів, то на сьогодні без 10 та 11 класу – 340. Ми почали набирати по 2 перших класи. Для  цього, звісно, багато працювали, покращували освітнє середовище. Хочу підкреслити, що при цьому ми використовували не лише кошти місцевого бюджету, а активно брали участь у різних проєктах. Завдяки цьому у гімназії встановлено нові вікна, є сучасний обладнаний ком’ютерний клас, спортивний та дитячий майданчик на території закладу, і вже навіть цього року наш колектив став переможцем одного із проєктів і ми виграли облаштування роботолаборатої.
  • Дуже важливий крок – перехід на автономію закладу. Ми були перші! І це було нелегко і морально, і фізично. Але результат є! Третій рік гімназія №2 – на фінансовій автономії, і ми діємо по-господарськи: знаємо, на чому  потрібно зекономити, а потім раціонально використовуємо ці збережені кошти. Таким чином  зробили ремонт центрального входу гімназії.
  • Ще один важливий етап нашого життя в рамках оптимізації освітньої сфери – у закладі було проведено  інституційний аудит. Це був перший такий аудит в Чернігівській області саме в гімназії. Це було позапланово, ми не чекали на нього, а звернулися звернулися, оскільки хотіли побачити свої сильні й слабкі сторони, щоб розвивати  заклад далі. Підкреслю: кожен директор спрямовує свою роботу на успіх, але для цього потрібно багато аналізувати і планувати. Так, за керівником йтимуть, і  він перший має дбати про розвиток закладу, але багато залежить і від команди. А коли робота стає системою, то працює, як налагоджений механізм.Не можу не зазначити, який сильний педагогічний колектив у гімназії №2: 4 сертифікованих вчителі початкових класів, тренери НУШ, супервізія, експерти по сертифікації в області. Потенціал великий! При цьому неабияке значення має  самоосвіта вчителів, а вона у нас активна!  Педагоги побачили, що заклад почав оживати, сюди почали приводити  дітей, і нам самим хочеться його покращувати ще і ще.Перед тим, як стати автономною гімназією, ми все прораховували, оскільки потрібно розуміти, чи вистачить нам освітньої субвенції, щоб не залишитися ні з чим. Субвенція розраховується по кількості дітей більше 25, у нас наповнюваність 28,5. Тобто у нас  на кінець року є залишки освітньої субвенції, які  ми можемо в майбутньому використовувати і для зміцнення матеріально-технічної бази в тому числі.Ми зрозуміли, що якщо у нас така наповнюваність і нам вистачає коштів, то завжди освіті в Ніжині не вистачає. Тобто ми свої кошти віддавали іншим закладам.Зрозуміло, що школі, яка має невелику наповнюваність, фінансово прожити буде дуже важко.
  • Оптимізація закладів освіти – це справа засновників. Ми – комунальна власність. Але якщо  розраховувати по освітнім субвенціях, то, дійсно, школа, яка має наповнюваність класів і якій вистачає освітньої субвенції, вона зможе прожити фінансово автономною.Якщо брати загальну систему  освіти, то дивлячись навіть на досвід інших (ми вивчали досвід інших міст, зустрічалися із засновниками, управліннями освіти, директорами закладів), то для того, щоб існувала і була якісно забезпечена освіта, в першу чергу, треба в місті  її повністю оптимізувати, щоб  краще були розвинуті ті заклади, які мають більшу субвенцію. Тож змін боятися не потрібно, а потрібно рухатися вперед, щоб освіта в нашому місті була на сучасному, якісному рівні.

 

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь