Вчити, надихати, змінювати: історія математика Євгена Ткаченка

 

 

 

 

Щороку 14 березня світ відзначає День математики – науки, що формує логіку, аналітичне мислення й відкриває перед людством нові горизонти. Це свято тих, хто присвятив своє життя рівнянням, формулам і пошуку істини через числа. Серед таких людей – Євген Ткаченко, викладач математики, який перетворив свій фах на справжнє покликання.

Шлях до математики

Його історія – це шлях наполегливості, таланту та безмежної відданості улюбленій справі. Ще в дитинстві він не мав вибору – мама, викладачка математики, змушувала розв’язувати задачі за будь-яку негативну оцінку, поки друзі кликали грати у футбол. Проте ця вимогливість прищепила йому дисципліну та любов до чисел.

Закінчивши університет, Євген чотири роки працював у київському коледжі, а згодом вступив до аспірантури. Хоча захистити дисертацію так і не вдалося, його пристрасть до викладання повернула його до аудиторії. Сьогодні він викладає математику в Коледжі Київського національного університету технологій та дизайну, а також у Школі Супергероїв при Інституті раку, навчаючи дітей, які долають складні життєві випробування.

Викладання як натхнення

Що мотивує Вас й надихає щодня?

“Бог дає сили, спокій та напрямок. Я вірю, що навіть маленьке зерно аналітичного мислення, посіяне сьогодні, може прорости в майбутньому і подарувати світу генія економіки, фінансів чи будь-якої іншої сфери. Адже математичне мислення — це універсальний інструмент для досягнення успіху.”

Ще однією рушійною силою для Євгена стали освітні подорожі. Сьогодні він перебуває на стажуванні в Гуйттінен, Фінляндія, де спілкується з місцевими педагогами, відвідує школи та університети. Колись два місяці провів у Чехії, де брав участь у літній математичній школі. “Там я не лише дізнався більше про свою дисертацію, а й отримав заряд працювати з молоддю, показувати прикладний характер математики. Адже головне питання дітей – “Навіщо нам ця математика?’

Вчитель, що надихає

Якою особистою якістю має володіти вчитель?

“Бажання вчитися, розвиватися і рухатись вперед. Багато педагогів, особливо чоловіків, не мають прагнення змінюватися. Радянська система виховувала: ‘будь таким, як усі, не виділяйся’. Але без змін, без пошуку нових методів ми не можемо ефективно навчати дітей. Саме тому я завжди прагну більше, ніж вимагає система.”

Математика й характер

На його думку, математика – це не просто формули та обчислення. Це наука, що формує характер, вчить нестандартно мислити, не боятися труднощів. “Коли працюєш над задачею і не знаходиш розв’язку, ти продовжуєш думати. Часом навіть уві сні мозок шукає рішення, і раптом – інсайт! Це відчуття неможливо передати словами. Але сьогодні таких моментів стає менше, бо рівень підготовки учнів поступово знижується.”

Виклики сучасної освіти

Викладання – це не лише знання, а й постійна практика. “Як у спорті: ти можеш знати рух, але поки не відпрацюєш його до автоматизму, він не стане твоїм. Те саме з математикою. Але сьогодні освіта стикається з викликами: тем багато, годин мало, класи переповнені. Наприклад, години математики скоротили на користь іншого предмета. Це важливо, але не за рахунок базових дисциплін.”

Принципи життя

Чи є у Вас життєве кредо?

“Я завжди намагаюся робити більше, ніж за це платять. Тоді ти знаєш, що зробив усе, що від тебе залежало.”

Найважливіший момент кар’єри

“Безперечно, війна. До неї я займався репетиторством і трохи турбізнесом, але після повномасштабного вторгнення діти роз’їхалися за кордон, і я обрав стабільність – викладання. Так я можу бути корисним для більшої кількості людей.”

Порада молодим педагогам

“Змолоду вчи англійську, не бійся ризикувати в освіті, втрачати нема чого. Краще зробити і потім жалкувати, ніж усе життя думати: “А що могло бути?”

Євген Ткаченко – не просто вчитель математики. Він – педагог, який надихає, показує учням, що знання – це ключ до нових можливостей, а освіта – це постійний рух уперед.

Автор: Ріна Маленко

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь