Без права на відпочинок: ніжинські діти знову можуть залишитися без осінніх і весняних канікул

 

 

 

 

Минулого року школярі Ніжина навчалися без звичних весняних та осінніх канікул. Замість цього зимовий відпочинок було продовжено. Але чи є це турботою про добробут міста – чи спробою вкотре зекономити за рахунок дітей?

Канікули – важлива частина освітнього процесу. Вони дають змогу учням і вчителям перепочити, відновити сили, переосмислити засвоєний матеріал і з новою мотивацією повернутися до навчання. Проте ніжинська влада обрала інший підхід – відмову від осінніх і весняних канікул на користь економії енергоресурсів узимку. І хоча пояснення – прагматичне, наслідки такого рішення викликають глибоке занепокоєння.

У соціальних мережах вже точаться жваві обговорення: чи не шкодить така економія дітям?

«Канікули потрібні. Діти в такому віці ще не сформовані, щоб вчитись семестр без відпочинку», – пише одна з мам у коментарях. «Втомлюються як діти, так і вчителі».

«Моя дитина без канікул втомлювалась. Якщо б був тиждень восени і навесні – це було б набагато краще», – додає інша.

«По всій Україні були канікули як канікули, тільки Ніжин зробив дурницю з канікулами. Діти морально виснажувались і тільки те й робили, що хворіли».

Противники канікул апелюють до того, що діти й так не мають достатньо знань, мовляв, “і так сплошні канікули, знань ніяких!” Проте експерти і педагоги кажуть: справа не в кількості днів за партою, а в якості засвоєння знань.

Що кажуть психологи?

Провідні фахівці з дитячої психології стверджують, що канікули є невід’ємною складовою здорового навчального процесу. Перевантаження шкільною програмою без регулярних перерв веде до виснаження, зниження концентрації, погіршення пам’яті, стресу й емоційного вигорання.

“Інтенсивне навчання без відпочинку шкодить психічному і фізичному здоров’ю дітей. Навіть короткі канікули – це своєрідна «пауза», яка знижує рівень напруги та дозволяє відновитися,” – йдеться у висновках спеціалістів.

Крім того, канікули важливі не лише для дітей, а й для вчителів. Вони дають змогу переосмислити підхід до навчання, підготуватися до нових тем і зберегти власний ресурс, щоб ефективно взаємодіяти з учнями.

Освітній процес – це не марафон без зупинок

Навчання – це довготривалий процес, що вимагає гнучкого підходу. Кожна вікова група має свої особливості сприйняття та рівень витривалості. Наймолодшим школярам особливо важко витримати семестровий навчальний марафон без перерв.

І хоча енергозбереження є важливою частиною місцевої політики у складний воєнний час, економія не повинна відбуватись ціною здоров’я дітей. Відпочивша, емоційно врівноважена дитина навчається краще, швидше, з більшим інтересом. Втомлена – лише «переживає» кожен новий день у школі.

Чи почує влада громаду?

Питання, яке сьогодні хвилює багатьох ніжинських батьків: чи дослухається місцева влада до голосу громади та рекомендацій психологів?

«Батьки, скоро вже навчальний рік. Як ставитесь до того, що знову заберуть у наших дітей канікули восени і навесні? Давайте не допустимо, щоб і в цьому році діти вчились по-семестрово», – закликають у місцевих освітніх спільнотах.

Настав час поставити інтереси дітей у пріоритет. Втома не веде до знань, а відпочинок – не ознака слабкості, а запорука майбутньої сили.

Шкільні канікули – це не привілей. Це потреба.

Чи зробить цього року Ніжин інший вибір – покаже час.
Наталія РУЛЬОВА

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь