
2022 рік став знаковим для турецької авіації. Компанія Baykar запустила в небо безпілотний винищувач Kızılelma та уклала перші контракти на експорт важкого ударного безпілотника Akıncı.
Обидві моделі є флагманами турецької безпілотної авіації. Вони здатні переносити навантаження до 1500 кг, злітати на висоту понад 12 км та збивати повітряні цілі. А в серці цих літаків – потужні двигуни українського виробництва.
На серійне виробництво цих безпілотників Україна покладає чималі надії.
Турецькі БПЛА – це можливість для українських машинобудівників набути надійне військово-технічне партнерство з Туреччиною, зарекомендувати свої двигуни у всьому світі, отримати нові замовлення та частково компенсувати втрату російського ринку.
Найбільш успішним дітищем компанії є ударний БПЛА Bayraktar TB2, обладнаний двигунами Rotax 912 канадської компанії BRP. Аналітики порталу Oryx лише з відкритих джерел нарахували 871 знищену ціль цими безпілотниками.

TB2 ефективний для точкових ударів по бронетехніці, однак компанія вирішила піти далі й розробити “важкі “Байрактари”, які зможуть збивати навіть повітряні цілі.
Ідеться про ударний БПЛА Akıncı та безпілотний винищувач Kizilelma. На відміну від Bayraktar TB-2, ці моделі потребують учетверо потужніших двигунів, які турецькі заводи серійно виробляти поки що не вміють.
Для Akıncı постачають українські двигуни АІ-450Т та в перспективі – МС-500, а для більш потужного Kızılelma обрали АІ-25ТЛТ та АІ-322Ф. Кожен БПЛА має два варіанти оснащення через різні конфігурації, для яких потрібні різні мотори.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram


