Фізику, біологію та хімію зможуть об’єднати в одному інтегрованому STEM-курсі. Інтегровані шкільні уроки Міносвіти планує запропонувати в майбутніх стандартах базової та старшої профільної школи. Крім того, один із предметів зможуть викладати поглиблено. Усе буде на вибір освітнього закладу.
Про це пані міністр освіти і науки Лілія Гриневич розповіла, відповідаючи на запитання користувачів Facebook.
Разом з тим, вона зауважила, що це поки може відбуватися лише у вигляді експериментів і потрібно підготувати вчителів. У пілотних школах, які першими запровадити інтегровані курси, найбільший успіх мало поєднання історії України та всесвітньої історії, адже їх переважно викладає один педагог.
«Вивчати таку кількість предметів, а сьогодні в нас старшокласники вивчають 23-24 предмети, дуже складно і, головне, це не дає їм можливості зосередитись на тих предметах, які їм треба готувати для зовнішнього незалежного оцінювання, які їм більш природовідповідні. І тому ми дотримуємось того, що має бути палітра пропозицій, яку може обирати педагогічна рада залежно від специфіки закладу або навіть окремих класів за певними профілями», — сказала міністр.
Також вона наголосила, що міністерство намагається пропагувати інтеграцію предметів особливо в початковій школі, зокрема, у першому класі.
«Тому що маленька дитина, яка приходить до школи, вона цю цілісну картину світу краще відчуває і розуміє, ніж коли її починають дробити. Саме тому і з’явився курс „Я досліджую світ“, коли через відповідні теми дитина отримує необхідні знання і уміння з різних сфер і галузей», — сказала пані міністр.
Разом з тим, Лілія Гриневич підкреслила, що для повноцінної інтеграції предметів у школі необхідно готувати вчителів. За її словами, зробити це в початковій школі легше, оскільки дітей навчає один учитель.
«Якщо ми говоримо про вчителів природничих предметів, де є фізик, хімік та біолог, і припустимо в гуманітарному ліцеї, де діти концентруються на інших предметах і хотіли б обрати один інтегрований курс. Питання — хто буде його викладати? Необхідно специфічно навчати вчителів. Є такі приклади в провідних освітніх системах, де робиться інтегрований STEM-курс, але крім того може викладатись окремий предмет (фізика, хімія або біологія) як поглиблений. Тобто повинні бути різні моделі на вибір», — резюмувала Лілія Гриневич.
Фото: Олександр Заклецький