Одноразова карантинна допомога працівникам та ФОП: хто має право та як отримати?

 

 

 

 

Для підтримки тих, хто постраждав фінансово через обмежувальні заходи, встановлені на час коронавірусного карантину, Уряд затвердив три види одноразових допомог (Закон № 1071). Розглянемо детальніше одноразову допомогу застрахованим фізособам.

Хто має право на цю допомогу?

  • або найманий працівник суб’єкта господарювання, діяльність якого тимчасово зупинена внаслідок здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів. І основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з ЄДР станом на 31 жовтня 2020 року відповідає визначеним у Переліку видам економічної діяльності;
  • або ФОП, економічна діяльність якого тимчасово зупинена внаслідок запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів та яка відповідає Переліку основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи.

Яким застрахованим особам не надається одноразова матеріальна допомога?

  1. найманим працівникам:
    • які на дату звернення працюють у суб’єкта господарювання, що не нарахував ЄСВ за третій квартал 2020 року;
    • які працюють у суб’єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого на 31 жовтня 2020 року не належав до Переліку видів економічної діяльності;
    • які працюють у суб’єкта господарювання за сумісництвом;
    • середня заробітна плата яких перевищує 30 тис гривень на місяць (для обчислення середньої заробітної плати враховуються усі місяці третього кварталу 2020 року);
  2. ФОП, які є застрахованими особами:
    • державна реєстрація яких на дату набрання чинності цим Законом становить менше трьох місяців;
    • які на 10 грудня сплатили у 2020 році ЄСВ за себе менше ніж за три місяці;
    • основний вид економічної діяльності яких на 31 жовтня 2020 року не належав до Переліку видів економічної діяльності;
    • які є найманими працівниками та ФОПами одночасно;
    • підприємницька діяльність яких на 10 грудня, за даними ЄДР, припинена.

Отже, щоб отримати допомогу, найманий працівник на дату подання заяви має перебувати із ЮО або ФОП у трудових відносинах. Це має бути основне місце роботи. І на дату подання заяви робота такого роботодавця має бути тимчасово зупинена. Якщо роботодавець продовжує працювати, то, хоча КВЕД його основної діяльності і є у Переліку № 1236, права на допомогу немає.
Якщо на дату подання заяви діяльність за основним КВЕД триває (не зупинялася) – права на допомогу у ФОП немає. А ось неосновні і не заборонені види діяльності ФОП на цю дату може здійснювати.

Перелік видів діяльності

Перелік можна завантажити за посиланням: https://docs.dtkt.ua/doc/1236-2020-%D0% … 14341#pn2

В якому розмірі надаватиметься допомога?

Кожна фізособа, яка потраплятиме під Порядок № 1233 і Перелік № 1236, матиме право на отримання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам у розмірі 8000 гривень.

До якої дати можна звертатися по допомогу?

Заява на виплату одноразової допомоги застрахованим особам подається до 21 грудня 2020 р. включно. А починати подавати заяви можна вже з 14 грудня.

Кому подавати документи і які?

Збирати документи на виплату одноразової допомоги буде ПФУ, але розпорядником цих коштів є Мінсоцполітики (п. 4 Порядку № 1233).

Виплата одноразової матеріальної допомоги здійснюється на підставі заяви про надання одноразової матеріальної допомоги, поданої застрахованою особою у період до 21 грудня 2020 р. включно.

Заява формується та подається застрахованою особою, яку ідентифіковано шляхом використання кваліфікованого електронного підпису, електронної системи ідентифікації “Bank ID” чи іншого засобу ідентифікації особи, який дає можливість однозначно ідентифікувати заявника, в електронній формі через Єдиний державний веб-портал або через “Портал Дія”, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія.
У паперовій формі документи для отримання цієї допомоги не подаються! Форма заяви затверджена додатком 1 до Порядку № 1233.

У заяві зазначається:

  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи, її дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
  • адреса місця проживання;
  • підтвердження відповідності застрахованої особи критеріям, які дають право на допомогу, що здійснюється шляхом проставлення відповідної позначки заявником;
  • номер банківського рахунка для виплати одноразової матеріальної допомоги, відкритий на ім’я застрахованої особи, — за стандартом IBAN.

Перевірка відповідності основного виду економічної діяльності роботодавця або ФОП Переліку №1236 та факту нарахування та сплати ЄСВ здійснюватиметься засобами Порталу «Дія» (або відповідного мобільного додатку) автоматично при поданні заяви!
Якщо у заяві щось невірно, ви маєте отримати автоматичне повідомлення про це з Порталу або мобільного додатку.

 

Форум бухгалтерів м.Ніжина

Детальнішу інформацію можна отримати на форумі бухгалтерів м.Ніжина

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь