Нова економічна галузь почала розвиватись в Ніжині. Минулого року Ніжином почали їздити електромобілі, продажем яких займається ТОВ“ЕлектроАльянс УА”. Це стало гарним прикладом турботи про довкілля і початком «нової ери» в користуванні ніжинцями автомобілів. Поки хтось вагається: купувати електрокар чи продовжувати їздити на автомобілі з бензиновим двигуном, свідомі містяни розуміють перспективи використання екологічного транспорту. Для цього в області створюються всі умови. Зокрема, по Ніжині встановлено 7 електрозаправних станції і близько 30 всього по Чернігівщині.
А відтепер у Ніжині ТОВ “ЕлектроАльянс УА” почав своє власне виробництво електрозаправок та вже випробував в Ніжині та Чернігові.
Це нова екологічна галузь, яка має можливість розвиватися в місті й тим самим позитивно впливатиме на його економічне положення і статус серед інших міст України.
Разом з тим – це нові робочі місця для місцевої молоді. Зрозуміло, це перші кроки, та хотілось би, щоб ця перспективна галузь в найближчому майбутньому рухала місто в одному темпі з розвинутими містами Європи, де нові тенденції швидко сприймаються та впроваджуються в короткі терміни.
Детальніше про виготовлення електрозаправних станцій в Ніжині ми запитали у засновника компанії “ЕлектроАльянс УА” Сергія Охонька.
Чому вирішили створювати свої електрозаправні станції і чим вони відрізнятимуться від тих, що представлені зараз на українському ринку?
Відвідавши міста Китаю: Шанхай, Пекін, Гуанчжоу, підписав декілька договорів про співпрацю із компаніями, що виготовляють електрозаправні станції.
Зазначу, що електромобілі та електрозаправки — наразі в Китаї досить потужний напрямок розвитку. В країні існують навіть державні програми, які повністю переводять держпідприємства на даний вид транспорту. В рамках такої співпраці отримали декілька поставок з Китаю.
Також почали співпрацю з українськими підприємствами, котрі теж почали рух в цьому напрямку. Щодо виготовлення власних станцій, то попередньо встановлювали заправки інших виробників, але вивчивши за рік їх технологію, почали виготовляти власні. Поки що — це одиничні екземпляри, але плануємо розвивати цю діяльність. Зараз підбираємо кадри для того, щоб збільшити виробництво, адже практично всі електрозаправні станції збираються вручну. Головною перевагою є їх дешевша вартість, але при цьому достойна якість. Функціонал. відповідно, той же самий.
Як буде розвиватись цей процес: чи залучатимете ніжинців до встановлення. На яких умовах?
Що стосується залучення ніжинців, звичайно будемо запрошувати й на роботу і до продажу електрозаправних станцій. Також це гарна можливість для інвестицій, адже у більшості держав – це інвестиційний напрямок. Відповідно, люди вкладаючи гроші в електрозаправку, яку встановлять біля свого будинку або підприємства, не тільки економитимуть на зарядці власного автомобіля, але й зароблятимуть від користування іншими власники електрокарів. Зараз також розглядаю декілька варіантів кредитування вигідних для майбутніх покупців.
В чому бачите головний плюс для розвитку міста від цього проєкту?
Великий плюс у тому, що, по-перше – вклад у збереження екології. По-друге — збільшення оподаткування, що впливає на збагачення місцевого бюджету. Ну і звичайно, плюсом для громади міста вважаю й те, якщо почнеться масове виробництво, будуть створені нові робочі місця.
Які наразі відриваються перспективи для вашої компанії?
Також минулого року велись розмови з білоруським підприємством щодо реалізації проєктів по запуску тролейбусів, які мають можливість пересуватись 39 км за рахунок акумуляторів. Для України це досить цікава перспектива. Ведучи минулого року розмову з мерами 40 міст України, відчув зацікавленість. У багатьох виникло бажання почати співпрацювати в цьому напрямку – залучення на дороги міст електротранспорту. Якби не нинішні події в Білорусії, то вже були б розпочаті перші кроки в даному напрямку.
Марина Волинець