Майже два тижні без світла і практично відірвані від цивілізації. Ніжинці стали заручниками обставин і чужих боргів.
31 серпня було припинено електропостачання до осель жителів провулку Урожайний. Постачання електрики здійснювалось через Ніжинський хлібокомбінат, у якого є заборгованість перед ПАБ «Чернігівобленерго». В коментарі журналістам ніжинці розповіли, що їм було запропоновано провести окрему лінію власним коштом. Проте, жителі будинків не мають такої фінансової можливості. Тож, на даний момент шість сімей опинились в нелюдських умовах.
«Серед нас пенсіонери 70, 77 і 94 років. Є грудне немовля і малі діти. Ми живемо у 21-столітті, а таке відчуття, ніби в середньовіччі. В які кабінети не стукаємо, чуємо відмовки. Так, нам пропонують перейти на власну лінію, але уявіть, що з кожної родини – це близько 30 000 грн. Не маємо таких коштів і близько. Щодня ходимо заряджати телефони в магазин, відповідно за гроші. Продукти з холодильника рознесли по сусідах. Вже соромно звертатись до людей і турбувати їх», – розповідають про свою проблему ніжинці.
Оскільки Ніжин з 14 вересня відноситься до «червоної» зони батьки розгублені, адже Інтернет відсутній, а отже без можливості дистанційного навчання діти будуть позбавлені освіти.
Ситуація, дійсно, на стороні людей: всі квитанції про оплату за послуги є і відсутня будь-яка заборгованість. Окрім того, як повідомив працівник хлібокомбінату, у підприємства є технічна можливість, за допомогою окремого щитка підключити подачу електроенергії до шести будинків. Та принципова позиція надавачів послуг не дає цього зробити.
У розпачі ніжинці звернулись до депутата обласної ради Сергія Охонька. Цієї суботи він провів зустріч з громадою і вислухавши проблему, почав, не дивлячись на вихідний день, турбувати державні інстанції, аби все ж знайти якнайшвидший шлях до вирішення проблеми.
«Все можливе, зі свого боку, виконаю. Долучу до вирішення проблеми відповідальних. Звісно, в кінцевому результаті ви матимете перейти на окрему лінію, але до цього часу, вважаю, надавачі послуг мають увійти в ваше положення, тим більше ви є справними платниками за послугу», – прокоментував депутат. Зателефонувавши заступнику міського голови Григорію Олійнику та директору
Ніжинського хлібокомбінату Олексію Соломко, з’ясувати вдалося практично всю ситуацію і шляхи виходу з неї. Головним винуватцем і силою, яка може вирішити питання, все ж таки, стало підприємство надавача послуг.
У телефонній розмові, зі свого боку ситуацію пояснив директор Ніжинського хлібокомбінату Олексій Соломко:
«Зараз, по новим правилам у надаванні послуги електропостачання беруть участь компанія постачальник та розподільча компанія, яка й завідує мережами. Компанія «Чернігівобленерго» зайняла принципову позицію, не зважаючи на те, що за цей рік борг підприємства зменшився майже вдвічі – з близько 130 000 грн до 70 000. Більше того, я надав компанії гарантійні листи про сплату боргу у повному обсязі. Я лише другий рік на цій посаді, і намагаюсь підняті потужності підприємства на достойний рівень, зважаючи на сезонність робіт. Навіть розписав графік сплати боргу частинами. Натомість директор компанії не знайшов час зустрітись зі мною, аби ми змогли порозумітись і хоча б не ставити людей у таке положення. Ніжинський РЕМ готовий поновити роботу, але не від них це залежить. Я навіть знайшов більш дешевого постачальника енергії з Києва, але не можу почати з ним співпрацю, оскільки наразі ще маємо боргові зобов’язання».
Також депутат з’ясував, що є технічна можливість надавати електроенергію людям без включення комбінату, але на це потрібна також згода РЕМу і тому, знову ж, з ними потрібно вести перемовини і дійти до позитивного рішення та включити світло людям, Таеож Сергій Охонько додав:
«Жителі провулку Урожайний стали заручниками обставин, які не здатні вирішити власними силами та коштом. Надія все ж нате, що ті, в силах яких вирішити проблему, стануть на бік людей. Потрібно почати чути один одного а не говорити з позиції сили».
Марина Волинець
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram.