Шабалін Олександр Вікторович, начальник кол-центру АТ «Чернігівобленерго»:
База даних АТ «Чернігівобленерго» містить інформацію про адресу споживача та місце його приєднання до елемента електромереж певного підрозділу. У свою чергу кожен такий елемент з’єднаний з іншими елементами по ланцюжку і так аж до живлячого центру, згідно зі схемою нормального режиму електропостачання. Проте під час роботи електромереж час від часу можуть траплятися відхилення від нормальної схеми. Як наслідок, на якийсь період фактичні відключення електропостачання не збігаються із Графіком.
– Які ж причини спричиняють такі відхилення? Одна з основних – ліквідація наслідків аварій або проведення інших ремонтних робіт на об’єктах електропостачання (реконструкція, модернізація мереж тощо). Тоді домогосподарство споживача змінює центр живлення, тож і в погодинних відключеннях можуть статися зміни. Наприклад, зміниться черга ГПВ або ж, якщо домогосподарство споживача ніколи не відключалося за ГПВ, воно може потрапити в одну із черг відключень чи навпаки – бути виведеним із черги відключень. На жаль, одразу змін у наших сервісах щодо номеру черги у ГПВ у такому випадку споживач не побачить – їх внесення потребує певного часу або ж відхилення від нормальної схеми може бути короткостроковим.
– Друга причина – об’єкт (особливо це стосується багатоповерхівок та офісних центрів) приєднаний одразу до кількох електроліній із різних центрів живлення. У цьому випадку в адресних списках черг ГПВ одна адреса може зустрічатися більш ніж один раз. Наприклад, адреса багатоквартирного будинку збігається з адресою інфраструктурного об’єкту в цьому ж будинку, але приєднані вони до різних ліній з різними центрами живлення, або різні під’їзди одного й того ж будинку мають різні центри живлення.
– Окремо треба виділити ситуацію, коли власник, наприклад, дачі або ж іншого приміщення, приєднав їх до основної адреси проживання (тієї ж багатоповерхівки) у зовсім іншому мікрорайоні, щоб отримувати всі рахунки на одну поштову скриньку. Це різні об’єкти, які перебувають у різних чергах ГПВ, однак через документальне оформлення на одну адресу вона потрапляє одразу у дві черги. «Чернігівобленерго» докладає максимум зусиль для усунення таких невідповідностей, які, як то кажуть, склалися історично, однак часто компанія просто не володіє більш точною інформацією та потребує її уточнення у споживача, який помітив цю невідповідність.
– Іще одне часте запитання від споживачів у контексті неспівпадінь із Графіком – і відключення, і підключення відбуваються на 10-30 хвилин раніше або пізніше (такі відхилення не суперечать діючим нормативно-технічним документам). Тут ми вже не раз пояснювали: частина перепідключень здійснюється в автоматичному режимі, а частина – в ручному. Перепідключення у ручному режимі можуть мати деякі відхилення у часі, адже здійснюються безпосередньо оперативно-виїзним персоналом за місцями розташування комутаційних апаратів.
– Ну і хотілося б наголосити, що часто на відключення за ГПВ накладається виконання аварійних або планових робіт на лініях. Якщо ви помітили значне відхилення від Графіка, радимо перевірити, що за відключення діє за вашою адресою за допомогою наших ботів у Viber (https://chernihivoblenergo.com.ua/in_viber) і Telegram (tg://resolve?domain=ChernigivOEbot) або ж вкладення “Відключення” на офіційному сайті компанії https://chernihivoblenergo.com.ua/blackouts.
Джерело: АТ «Чернігівобленерго»
Фото ілюстративне
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram