Якими є трудові будні у наших комунальників, які щодня виконують, здавалося б, рутинну, і, разом з тим, непросту, а іноді навіть брудну роботу для нашої громади? Без цих спеціалістів – ніяк, і суспільство якось звикло їх ніби і не помічати, але при цьому цілодобово користуватися їхніми послугами. Наша розмова – з заступником директора з виробництва комунального підприємства “Служба Єдиного Замовника” Романом Лагодним.
“Основні напрямки нашої роботи, – розповідає Роман Олександрович, – це обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж теплопостачання (а значить, і опалення), водопостачання, водовідведення, згідно договорів з мешканцями, підприємствами, установами та організаціями. Також проводимо виготовлення та ремонт малих архітектурних форм, лавок, дверей, урн, ремонт укриттів, дитячих майданчиків, які перебувають на балансі міста. Речі буденні й, водночас, важливі, та й проблем у роботі наших спеціалістів вистачає.
Нагальна проблема – це зношеність внутрішньобудинкових мереж. Не секрет, що більшість будинків у Ніжині будувалися дуже давно, і всі мережі “волають” про якісний ремонт, а краще – їх заміну. В ідеалі – треба проводити капітальний ремонт з відселенням мешканців на його період, і міняти всі комунікації в будинках. Але ж, ми розуміємо, що це утопія. Тому й виходимо з ситуацій, як можемо, ліквідовуємо аварійні випадки локально, як тільки вони виникають, а там, де є доступ, намагаємося провести повну заміну мереж.
Найбільше навантаження на наших працівників відбувається під час налагодження системи опалення.
В середньому під час запуску опалювального періоду отримуємо до 100 викликів за день. Усі хочуть тепла тут і зараз, але одномоментно ці роботи виконати фізично просто неможливо.
Доступ до мереж – то окрема розмова, і саме тут у нас часто виникають різні неприємні ситуації. Власники квартир нерідко не допускають наших фахівців до вогнища проблеми. Мотивують це тим, що квартира приватизована, тобто це їхня власність, і нам в помешканні робити нічого. Довести потребу, домовитися з мешканцями дуже важко. Хоча, згідно законодавства, для ліквідації аварійної ситуації мешканці повинні надавати доступи до мереж цілодобово.
На законодавчому рівні важелів впливу на власників квартири ми не маємо, як і права застосовувати радикальні методи, але нерідко доводилося залучати до нашої роботи спеціалістів з “Муніципальної варти”, складаємо акти, протоколи, коли людина зовсім не йде на контакт, а ситуація “кричить”. А ще ж трапляються ситуації, коли проблема є, а мешканці не проживають в будинку. Найбільше часу та сил забирає розповітрення системи опалення, так як мешканці верхніх поверхів або не проживають, або бояться стравлювати повітря, і до кожного нам потрібно прийти і зробити процедуру запуску.
Якщо опалення не запустилося, починається процедура пошуку, чому воно не працює. І тут понеслося. Ходимо по всім квартирам по стояку опалення і шукаємо причину. А їх безліч: то поставили крани на стояк і забули відкрити, то відрізали опалення і забули закільцювати, то зробили ремонт і звузили діаметр труб… Наші працівники змушені витрачати робочий час, хоча могли б замість цього зробити корисну роботу.
Відсотків 50 робочого часу – це пошук доступу. У комунальників є все для того, щоб виконати роботу швидко, а доступу немає. Тобто проблема є, але треба ще й вмовляти, щоб її ліквідувати.
Є будинки, в яких немає підвальних приміщень. В таких будинках проводити аварійно-відновлювальні роботи найтяжче, так як всі мережі проходять під підлогою в квартирах першого поверху, і для проведення робіт необхідно демонтувати підлогу.
Дуже неприємно, коли люди підвищують голос на наших спеціалістів, переходять на крик, а це трапляється нерідко. Комунальники не заслуговують на таке ставлення. Я, як керівник, заспокоюю хлопців. Ми розуміємо, що ситуація в країні тримає людей в напрузі, населення роздратоване, ціна на комунальні послуги зростає, і люди виплескують весь накопичений негатив на безпосередніх виконавців робіт.
Тож найважчий аспект у нашій роботі – не фізичний, а моральний. Робота наша – не в чистоті, часом брудна, виконуєш її старанно, а коли тебе не те, що не цінують, а ще й лають… Не впускають. кричать, що ми півквартири рознесемо, що в них з мережами все добре… А ми просто виконуємо свою роботу. А виконавши ремонт і провівши відновлювальні роботи, мешканці, побачивши результат, зазвичай вдячні”.
Також “У КП “СЄЗ” діє послуга “Майстер на годину”, – розповідає Роман Олександрович. – Це, знаєте, як паличка-виручалочка у деяких випадках. Є потреба у “чоловічій” роботі, а немає кому її зробити, викликали – майстер виконав. Коштує така послуга 350 грн за годину. Замовити її можна, зателефонувавши за номером 0985318898.
Зізнаюся: на підприємстві є проблема з молодими кадрами. 80 % наших працівників – люди передпенсійного або пенсійного віку. Безперечно, всі вони – прекрасні спеціалісти, але вік дає про себе знати. Молодь не дуже жваво йде працювати на посаду слюсаря-сантехніка, або зварювальника, але це професії затребувальні і при бажанні працювати можна непогано заробляти. Всього на підприємстві близько 80 працівників. Є електрики, сантехніки, зварювальники, двірники. будівельники, пічники. Також на підприємстві працює цілодобово “Аварійна бригада”, яка складається з слюсаря-сантехніка та електрика.
“Хотілося б звернутися до ніжинців, – говорить Роман Олександрович, – цінувати працю комунальників та бути лояльнішими у ставленні до них. За можливості не втручатися в мережі, або, якщо вже й викликаєте приватного майстра, то запросіть і наших фахівців, щоб ми потім могли розібратися, що до чого, або хоч проконсультуйтеся з нами, як зробити правильно. І ще: люди, будьте трохи добрішими! Розуміємо, у всіх накипіло, треба десь виплеснути, куди? А тут – ми з проханням зайти до оселі. Діватися нікуди, і на нас виплескують весь той негатив. Людина стрес зняла, а комунальникам уже і робити нічого не хочеться. А треба”.
Спілкувалася Валентина ПИЛЬНИК
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Приєднуйтесь до нашого Ютуб-каналу та слідкуйте за останніми новинами Ніжинщини