
Поводитися так само, як і з будь-якою іншою людиною, – ось головний принцип спілкування. Особливі дії можуть знадобитися лише для того, щоб зробити час, проведений разом, більш зручним і комфортним для обох співрозмовників.
Ось прості, але дуже важливі рекомендації
Особливості спілкування з ветеранами/ветеранками, які мають порушення зору:
- при зустрічі обов’язково назвіть себе та людей, які з вами. Можете описати місце, де ви перебуваєте (якщо це буде доречно);
- можете запропонувати людині свою руку;
- завжди звертайтеся напряму до неї, а не до її супровідника;
- якщо ви читаєте для людини, яка погано бачить, спочатку розкажіть їй про те, що ви збираєтеся читати. Не пропускайте інформацію, якщо вас про це не попросять.
Особливості спілкування з ветеранами/ветеранками, які мають порушення слуху:
- розмовляючи з людиною, дивіться на неї;
- щоб привернути увагу людини, назвіть її ім’я. Можна помахати їй рукою або легенько постукати по плечу, але це не має бути несподівано. Намагайтеся встановити зоровий контакт, висловлюйте свою думку чітко й лаконічно;
- говоріть рівно, не варто надмірно підкреслювати що-небудь;
- якщо вас просять кількаразово повторити щось, спробуйте перефразувати сказане;
- не затуляйте своє обличчя руками, волоссям чи будь-якими предметами (часто люди з порушеннями слуху чудово читають по губах);
- не змінюйте тему розмови без попередження. Використовуйте фрази-містки на кшталт: “Добре, тепер ми можемо обговорити…”;
- запитайте, чи не буде простіше підтримувати зв’язок у переписці;
- інформацію, яка містить число чи адресу, краще написати.
Особливості комунікації з ветеранами/ветеранками, які мають порушення мовлення:
- не ігноруйте, не перебивайте людину, починайте говорити лише тоді, коли переконаєтеся, що вона договорила;
- уважно вислухайте її, будьте терплячими, зачекайте поки людина сама закінчить фразу;
- не виправляйте і не закінчуйте думку за неї;
- не намагайтеся пришвидшити розмову;
- не удавайте, що зрозуміли людину, якщо насправді це не так, – краще перепитати;
- підтримуйте візуальний контакт.
Особливості спілкування з ветеранами/ветеранками, які мають ментальні порушення:

- не треба думати, що людина, яка має ментальні порушення, обов’язково потребує спеціального поводження;
- спілкуйтеся з нею як з особистістю. Не варто робити передчасних висновків на основі досвіду спілкування з іншими людьми, які мають такий самий діагноз;
- думка, що люди, які мають проблеми, пов’язані із ментальним здоров’ям, більше за інших схильні до насильства – міф.
З матеріалів “Довідника безбар’єрності”
Стоп бар’єрність! Доступність має стати складовою нашої ментальності!
Інформаційна кампанія стала можливою завдяки Програмі реабілітаціі та реінтеграції ветеранів, яку реалізує IREX за підтримки Державного департаменту США.
Зміст є виключною відповідальністю IREX та ГО «Місто Н» і не обов’язково відображає погляди Державного департаменту США.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Приєднуйтесь до нашого Ютуб-каналу та слідкуйте за останніми новинами Ніжинщини


