Завжди актуальна тема навесні – ремонт доріг. Користувачі соцмереж щороку викладають пости зі скаргами на українські дороги, які “тануть” навесні і через це страждають автомобілі. Ніжин у цьому питанні не «пасе задніх». Більше того, містянами вже створена петиція «Про вимогу вжити невідкладних заходів щодо ремонту асфальтового покриття». За два дні вона набрала більше 140 голосів (зі 100 потрібних). Журналісти нашого видання особисто промоніторили ситуацію по місту і зробили фото стану доріг. Та поки це скарги на ямки…
Депутат Чернігівської обласної ради Сергій Охонько висловив з цього приводу свою думку журналістам нашого видання, які були присутні на його черговій зустрічі з громадою міста Ніжина:
«Два роки тому ми пропонували створити службу при комунальному підприємстві, яка б після сходу снігу відразу ж виявляла пошкодження асфальтного покриття на ранніх стадіях та усувала б його. І начебто в цьому напрямку почали й рухатися. У розмові з керівництвом міста досягли розуміння, але, як ми бачимо, результат поки що нульовий. Зволікання в цій ситуації збільшують витрати бюджету та нервів громаді щодня. Хоч така ситуація з дорогами як в Ніжині непоодинока серед міст України, та є вже приклади європейського підходу громад до даної проблеми. До бюджету міста владі міста потрібно відноситись як до своїх коштів, заощаджуючи кожну копійку, а в даному випадку – мільйони гривень».
Як показує практика багатьох років, через місяць – два такі невеличкі вибоїни перетворюються на справжні «місячні кратери». Це означає для міського бюджету тільки одне – відсутність економії коштів, і збільшення витрат. Математичні розрахунки дуже прості: ремонт ямки в діаметрі 20 см. набагато дешевший за ремонт вибоїни в 50 см. І якщо в березні ямковий ремонт обійшовся б, наприклад в 3 млн. грн., то на початку травня підрахунки по витратам складатимуть більше 5 млн. грн. Але ж, як кажуть, коли витрачаєш не зі свого карману, про втрати не так переймаєшся. А тут бюджетні кошти, тож можна почекати… Така тенденція спостерігається не тільки Ніжині, а й в інших містах, де керівництво не показує себе як передбачливих господарників. Натомість є приклади, де влада починає ремонти доріг ранньою весною, аби заощадити бюджет на інші потреби громади. Роблять це шляхом оперативного проведення оцінки вартості робіт відразу після того як з доріг сходить сніг. Після, відповідно, оголошують тендер або ж укладають договори.
Аналізуючи ситуацію минулих років, у Ніжині «затягують» дане питання, говорячи про послідовність дій, які, нібито, не можна пришвидшити. Внаслідок цього збурюється населення і, відповідно, на адресу влади лунає критика.
За коментарем з приводу ремонту доріг у Ніжині звернулись до начальника УЖКГ та Б Анатолія Кушніренка.
«Тендер наразі проведений і 25 березня будемо укладати договір на виконання робіт. На ремонт доріг у цьому році виділено 10 млн. грн., з яких 7,5 млн. грн. – на ямковий ремонт і 2,5 млн. грн. – на грейдерування», – прокоментував Анатолій Миколайович.