В червні 2021року відразу двоє наших земляків потрапили до списку рейтингового журналу «Forbes Ukraine».
Це чернігівка Юлія Півень – директор Vimeo Ukraine Technologies, офіційного представництва Vimeo в Україні та ніжинець Дмитро Герасименко.
Ніжинець Дмитро Герасименко заробляє десятки мільйонів доларів на пошуковій оптимізації. У 2011 році програміст, запустив сервіс для просування сайтів Ahrefs з оцінкою в $700 млн. Тепер ним користуються маркетологи в Netflix і Uber, а виручка перевалила за $50 млн. Зароблене засновник інвестує в амбітний проект – пошукову систему та тепер він хоче змагатися з Google.
Хочеш досягти у чомусь успіху – почни раніше. В 10 років Герасименко взяв у бібліотеці Ніжина книгу «Basic для дітей». «Вивчив напамʼять», – розповідає він.
Заробляти программуванням почав на третьому курсі факультету компʼютерних наук КПІ. Писав код для замовників із США. «Платили добре, на частину зарплати наймав знайомих программістів і ми працювали над власними проектами», – вказує Герасименко. Команда сфокусувалась на індексації даних: писала пошуковики для PDF-файлів, музики, оптимізувала веб-сайти для Google та Yandex, заробляла на рекламі.
Диплом Герасименко отримувати не став. У 2007-м пішов з пятого курсу та з головою поринув в пошукову оптимізацію. Індустрії не було і десяти років, навколо маячіли можливості. Наприклад, для просування сайту важливо було перевірити зворотні посилання: чим більше сайтів опублікують у себе посилання на ваш ресурс, тим частіше Google буде показувати його у пошуковій видачі.
У 2009-му зі зворотніми посиланнями працювали лише Explorer від Yahoo, американський Moz та британський Majestic. Базу даних вони оновлювали раз на місяць. Надто довго – сайти з неперевіренними посиланнями за цей час «тонули» у видачі. Коли Герасименко отримав доступ до Majestic, він здивувався ціні, а декілька місяців потому вирішив написати аналог.
Разом із одногрупником по КПІ Ігорем Пиковцем Герасименко створив програму, яка оновлювала базу посилань кожні 15 хвилин. Про таку швидкість у Majestic могли лише мріяти. Українці витратили півроку і $400 000 за сервера для зберігання данних. Звідки такі гроші у вчорашніх студентів? Відкладав, відповідає Герасименко.
У 2011 році партнери випустили сервіс для відстежування посилань Ahrefs у моделі freemium. Назву вибрали складну для користувача, просту для розробника. «A href» у перекладі з програмістського — це атрибут «href», який задає адресу документа для переходу. Користувач міг безкоштовно шукати посилання на 10 веб-сайтах, більше — за гроші.
У маркетинг особливо не вкладались. Розмістили анонси на професійних форумах за пошуковою оптимізацією, звідти й прийшли перші клієнти. Серед них, наприклад, була українська компанія Depositphotos, що відмовилась від Majestic на користь Ahrefs. «У них була найбільша база даних по сайтах серед усіх платформ і найкраща швидкість оновлення посилань», – пояснює маркетолог Depositphotos Даніїл Овчаренко.
Герасименко починав з мінімального тарифу $20 на місяць. Далі підняв його до $49 і навіть до $99. «Всі клієнти продовжили підписку за новою ціною, їх зацікавили ці дані та вони готові були платити», – пояснює підприємець. Це дозволило йому вийти в плюс.
Для SEO-спеціалістів Ahrefs став знахідкою не лише через частоти оновлення посилань. «База посилань повинна бути великою та якісною, – розповідає Вікторія Оноприєнко, керівник SEO-команд в агентстві Netpeak. – Ahrefs як раз виключає спам-домени».
У 2012-му в Ahrefs працювали сім чоловік, річна виручка наблизилася до $1 млн. Герасименко вирішив, що пора переїжджати. Бажано туди, де говорять англійською. Вибирав між США, Гонконгом і Сінгапуром. Американську візу не отримав. Зате Сінгапур був зацікавлений в успішних підприємцях — зареєструвати бізнес там можна за кілька годин онлайн. У комплекті йшли низькі податки, лояльність до бізнес-мігрантів, пільги для стартапів і високий рівень життя.
У Сінгапурі Ahrefs став по-справжньому глобальним. Згодом зʼявилися співробітники з 15 країн, половина з них — в офісі, інші — віддалено. Роботи вистачає: сьогодні Ahrefs аналізує ключові слова і згадки бренду, відстежує, як сайт ранжується в пошукових системах і що роблять конкуренти.
Ahrefs не витрачає мільйони доларів на маркетинг і не піднімає венчурні раунди, хоча останні пʼять років зростає на 60% в рік. Продукт повинен продавати себе сам, упевнений Герасименко.
Клієнтів, які платять, близько 40 000. Тарифи варіюються в діапазоні $99-1000/місяць. Серед великих передплатників — Netflix, Uber, Tripadvisor, українські Rozetka, Kyivstar, MacPaw і Jooble. Але ядро аудиторії — малий бізнес. Більше половини користувачів платять $179 в місяць.
Джерела: pik.in.ua, Forbes Ukraine, ЧеLine, DOU.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram