Дизайнер авторських текстур із Чернігова Лара Коротенко вже кілька років створює унікальні принти. А її неповторна колекція «Український борщ» уже відома та викликає захоплення не тільки в Україні, а й за кордоном.
За словами пані Лари, в такий спосіб відбувається популяризація української культури, а також працелюбності, креативу, душевного тепла нашого народу.
Колекція одягу «Український борщ» з’явилася насамперед завдяки доньці Лари Коротенко – Софії. У 2013 році, у свої чотири рочки, вона пішла на город дідуся та наробила фотографій овочів борщового набору – буряків, моркви, петрушки, перцю, капусти, цибулі. Усього, що росло на ділянці.
За словами Лари Коротенко, саме ці дитячі світлини і наштовхнули на ідею про нову колекцію, адже в овочах відображається сама природа – колір, структура, форма, вони є унікальними та неповторними. До того ж овочі не лише живлять нас у прямому сенсі, а й наповнені естетичним смаком. Тож було відібрано овочі, які використовує кожна господиня для приготування нашої національної страви – борщу, – і перенесено їх на тканину. Бо Ларі Коротенко вже давно хотілося зробити якусь колекцію з українським колоритом, але не вишиванки чи національні костюми.
Так, у співпраці з дизайнерами одягу й аксесуарів Наталею та Тетяною Воробей, Надією Пиріжковою та Оленою Тімченко побачила світ колекція «Український борщ» .
Нині Лара Коротенко разом зі своєю донькою в Німеччині, в Баварії. Виїхали туди в лютому, коли розпочалося повномасштабне вороже вторгнення на нашу землю.
«Це така самодостатня частина Німеччини і дуже красива. Як творча людина щоранку дивлюся на вершину найкрасивішої гори Цугшпітце, і мене це радує та надихає.
Як жила в Україні, через постійну зайнятість мало бачила краси довкола. Бо весь час у проблемах і турботах. Але коли потрапив до іншої країни, то на все дивишся іншими очима. Картинка красива, але тут непросто, ніби дихати немає чим, хоч і в горах живеш.
Однак за кордоном я була не раз, й «Український борщ» торік показувала в Болгарії. Тоді це дійство людей дуже і дуже дивувало.
І не тільки я це побачила, а й дівчата, дизайнери одягу та аксесуарів, які зі мною створювали цю колекцію. Ми всі були вражені, коли за лаштунки бігли самодостатні люди, вдягнені у вбрання від Dolce & Gabbana, і питали: «А це що? Ми такого ніколи не бачили», – розповідає Лара Коротенко.
До ворожого вторгнення дизайнерка по текстилю і авторка колекції «Український борщ», як і всі українці, жила своїм звичним життям. Думала про самовдосконалення і розвиток. Тож за рік перед повномасштабною війною вступила до університету імені Бориса Грінченка, навчалася прогнозуванню моди, адже було велике бажання підтвердити свій статус дизайнера. Навіть уже почала писати дипломну роботу, вона ж і книжка, розробляти нову нитку та створювати нову колекцію, щоб представити її у лютому Київському фешені. Але сталося так, як сталося…
«Мені довелося виїхати з України. І коли ми прихали до Німеччини, зрозуміло, що ніхто не думав ні про колекції, ні про творчий розвиток. Питання виживання стало головним.
Але якось мені зателефонувала Людмила Скитенко, вона сказала, що бачила наш проєкт, їй дуже сподобалося, що організовується ком’юніті, тож долучайтеся. Я відповіла, що добре, триматиму руку на пульсі, бо я без творчості не зможу жити. І вона місяці півтора чи два тому розповіла, що в Іспанії є українська діаспора, яка може нас запросити представити колекцію «Український борщ» в Іспанії. Сказали чекати, неодмінно зателефонує.
А в мене є своя історія, пов’язана з цією країною. Два роки тому, коли мені виповнилося 50, я вирішила поїхати до Іспанії та відсвяткувати свій ювілей, це ще перед ковідом. День народження – 4 лютого, а вже 8 лютого почали все закривати на карантин. І приїхавши до Іспанії, я зрозуміла, що це та країна, яка творчо відгукується в моїй душі. І сама собі сказала, що привезу цій країні свою колекцію, покажу цій країні свій яскравий і цікавий «Український борщ». Нехай у цій країні знають, що ми – відкриті, креативні та світлі люди. Мабуть, Всесвіт почув бажання. І так Людмила Скитенко зробила мені пропозицію. Але тоді колекція «Український борщ» була закрита в магазині в Києві. Тож довелося чекати, поки магазин відкриють, що сталося не так швидко. Однак Людмила Скитенко все зробила – привезла мені «Український борщ», – розповіла Лара Коротенко.
28 жовтня колекція була представлена у Валенсії в Іспанії. Цей захід був своєрідною підтримкою України та наших дизайнерів. Усе було зроблено й організовано дуже потужно.
«Я також дуже вдячна моїй доньці Софії, яка мене надзвичайно підтримує. Бо якби не вона, я не вийшла б представляти колекцію. Адже все робити самій і за свої кошти дуже-дуже важко», – зізнається Лара Коротенко.
Колекція «Український борщ» була сприйнята на «ура». А потім була зустріч із віцемером Сандою Пенелопес.
«Вона підійшла до мене після показу і сказала: «Ларо, у вас дуже потужна колекція. Захоплююся креативом вашої країни. Ви показали, що українці – сильні люди, ви несете любов, мир і присмак вашого затишного дому».
Після цих слів натхнення я зробила висновок, що треба йти далі. Хоча до цього думала, що все, не зможу тягнути, нема кого підключати, треба просто виживати.
Нині відчуття двоякі. Бо повернувшись із Іспанії, наразі на цій справі ставлю крапку. Хоча й розумію, що за спиною у мене – моя рідна земля, і я маю розповідати, яка вона прекрасна і потужна. І може, цим дійством я інших українців підтримаю, які залишилися вдома і які нині на чужині.
Віцемер запросила знову приїхати в лютому показати колекцію більш розширено. Бо було представлено 13 образів, і ще є багато чого показати. Але це треба створювати, працювати, вкладати кошти. Все складно, бо при цьому ще треба якось виживати – це питання нині найактуальніше. Хоча я добре розумію, що дуже важливо презентувати свою культуру і не давати її знищити», – пояснює Лара Коротенко.
Спілкувалась Ірина Осташко
Фото – Лара Коротенко
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram