Наскільки “прозорий” бюджет Ніжина в сфері освіти та медицини

 

 

 

 

У Ніжинській міській громаді 17 серпня відбулось представлення оцінки бюджетної прозорості та ефективності в сфері освіти та медицини.

Оцінювання провели експерти Громадське партнерство “За прозорі місцеві бюджети!” в межах проєкту «ДІЄМО» («Децентралізація приносить прозорість та ефективність в сфері освіти та медицини»).

Об’єктом цього моніторингу є публічні кошти, що акумулюються в галузях освіти та охорони здоров’я на рівні ОТГ. Предметом є їх ефективність, підзвітність та цільове спрямування.

Метою моніторингу виступає допомога громадам та органам місцевого самоврядування в запровадженні рішень та практик бюджетної прозорості та залучення громадян до участі в процесі управління у галузях “Освіта” та “Охорона здоров’я”, що, у свою чергу, сприятиме підвищенню підзвітності органів місцевого самоврядування у відповідних сферах.

Які ж результати отримала досить непогані результати проведеної оцінки.

Щодо сфери «Освіта»

В Ніжинській міській об’єднаній громаді з наявних практик прозорості в освіті повноцінно використовується 55,77% з усіх можливих, ще 1,92% – частково використовуються. Інші 42,31% взагалі не запроваджені.

Тобто 13 досліджених практик з 18 можливих повністю відповідають вимогам законодавства.

Це свідчить про те, що орган місцевого самоврядування задовольняє більшості критеріїв відкритості бюджетної інформації та прозорості бюджетних рішень в сфері “Освіти” та дотримується основних вимог чинного законодавства. Також орган місцевого самоврядування використовує певні інновативні практики в бюджетному процесі в розрізі управління освітою. Наприклад, у громаді наявна візуалізація статистичних та фінансових даних галузі «Освіта», оприлюднені звіти про виконання паспортів бюджетних програм в машиночитному форматі, дані про педагогічних працівників закладів освіти, фінансова звітність комунальних закладів/установ/підприємств в машиночитному форматі, та оприлюднені дані про надходження і використання благодійної допомоги. Окрім того, громада публікує переважну більшість бюджетних рішень в машинночитному форматі. На сайті громади є окремий розділ “Міський бюджет”  та працює система візуалізації “Відкритий бюджет”, яка допомагає громадянам зрозуміти бюджетну інформацію в тому числі й у сфері освіти.

Серед практик високого рівня відповідають критеріям 6 з 17 можливих. заклади освіти мають власні веб-сайтів, де оприлюднені дані про бюджет закладів освіти. Окрім того, паспорти за програмами галузі “Освіта” містять гендерні результативні показники. А це говорить про забезпечення підвищення ефективності та якості надання державних послуг з урахуванням потреб усіх груп населення.

Що цікаво, у громаді запроваджено 58% існуючих практик просунутого рівня зі 100% можливих).

Це означає, що громада застосовує нові сучасні підходи щодо подачі бюджетної інформації – те, що не вимагається українським законодавством, але громада впроваджує за власної ініціативи і йде в ногу з прогресом. Наприклад, статистичні та великі фінансові дані в сфері освіти подані через зручну і зрозумілу візуалізацію, на сайті наявна інформація про працівників закладів освіти, бюджетні рішення та інша важлива інформація публікується в машинночитному форматі.

Але не зважаючи на певні резудьтати громади, є ще поле для подальшого розвитку і прогресу. Адже залишається ще частина невпроваджених практик, які могли б значно покращити рівень прозорості в громаді.

Щодо сфери «Охорони здоров’я»

Дещо гірша ситуація в медицині. Використовуються повноцінно з можливих практик прозорості тільки 30%, ще 12% частково використовуються і решта 58% взагалі поки не запроваджені в громаді.
Переважно в громаді запроваджено базові практики прозорості (базові критерії) в галузі «Охорона здоров’я» — 63,16% із 100%.

Це свідчить про те, що орган місцевого самоврядування задовольняє більшість критеріїв відкритості бюджетної інформації та прозорості бюджетних рішень в сфері “Охорона здоров’я” та навіть має практики, що входять в групу високого рівня. Це дозволяє говорити про значно більший, ніж того вимагає законодавство, рівень ефективності діяльності в галузі по окремим напрямкам. Але в той же час залишаються напрямки, над якими ще варто працювати та вдосконалювати.

Серед базових практик, які необхідно вдосконалити ми б радили все-таки створити окремий сайт, присвячений охороні здоров’я, де б містилась вся необхідна інформація з переліком КНП. В профільному розділі на сайті ОМС оприлюднити повністю інформацію про тарифи та порядок їх формування на послуги, які надаються КНП (ЗОЗ) та на роботи, які ними виконуються. Також необхідно оприлюднити всі Статути всіх КНП (ЗОЗ), а не тільки Комунального некомерційного підприємства «Ніжинський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Ніжинської міської ради.

Більш детальніше ознайомитись зі Звітом та критеріями, за якими проводилось оцінювання можна за посиланням: Звіт прозорість Ніжинська ОТГ
За інформацією сектору інвестиційної діяльності 
відділу економіки та інвестиційної діяльності
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь