Туризм є важливою галуззю економіки України. Щороку нашу країну відвідують понад 20 мільйонів туристів (25 млн іноземних громадян у 2008), насамперед з Росії та Східної Європи, а також Західної Європи та США. Пише uk.wikipedia.org – сфера туристичних інтересів в Україні включає як активні види відпочинку та спортивного туризму, типу скелелазіння і гірськолижного спорту, так і подорожі-експедиції, де об’єктом пізнання є багата археологічна та релігійна історія країни, її культура і природа.
Наш регіон теж має що показати туристам, і головне – правильно це подати як іноземцям, так і десяткам тисяч українських туристів: настав час нам приймати гостей!
Сьогодні ми поговоримо про туристичний кластер «Місцями козацької сили» – новий проєкт, який має надію стати потужним кроком у розвитку туризму на Чернігівщині.
Один з ініціаторів даного проєкту – радник міського голови, депутат Ніжинської міської ради Сергій Охонько, детальніше розповів журналістам сайту “Нежатин” про створення єдиного цілісного туристичного продукту, який би популяризував нашу козацьку історію та надихав туристів відвідати Чернігівську землю.
Що надихнуло Вас на створення та реалізацію цього проєкту?
Ідея створення такого цілісного проєкту, який поєднав би історичні місця, що розташовані поруч із Ніжином, з’явилася ще кілька років тому. Ми заявляли про неї, але реалізувати на той час її не вдалося, можливо, у зв’язку з політичними мотивами, можливо і пандемія внесла свої корективи, та інші чинники.
Раніше ми писали: Батурин-Ніжин-Качанівка
Всі довгий час говорять про подібний туристичний проєкт, але, на жаль, практично жоден із них не втілили в життя саме на Чернігівщині. Тому ми разом із міським головою Олександром Кодолою взяли на себе таку відповідальність і робимо перші кроки в її реалізації.
Які Ви ставите завдання перед собою, розпочавши туристичний кластер?
Це не тільки моє завдання, це завдання команди міського голови Ніжина – створити потужну туристичну інфраструктуру, яка була б цікава як українцям, так і іноземцям, розкрити туристичний потенціал нашого регіону та поглибити знання усіх бажаючих про історію козацтва на Чернігівщині, занурити туристів у перекази глибокої давнини. Крім того – це й економічна складова розвитку нашого регіону, адже туризм – це потужний наповнювач бюджету всіх громад.
У разі перемоги у конкурсі проєктів міжмуніципального співробітництва в рамках програми DOBRE, на Вашу думку, що чекає на наш регіон? Якщо в ідеалі, то чи поїдуть, скажімо, так до нас туристи з усіх усюд?
Дана перемога – це перший крок в покращенні інфраструктури і структуризації цього туристичного маршруту. Адже тут вкладено невеликі кошти, але вони зможуть допомогти нам у залученні туристів звідусіль, і все це буде залежати від людей, які будуть реалізовувати цей проєкт, як вони зможуть його спланувати, сформувати і реалізувати. Я говорю зараз про тих фахівців, що будуть надавати туристичні послуги. Тобто тут потрібен комплексний підхід і головне – він повинен бути якісний, адже тоді і будуть звідусіль їхати до нас туристи.
Чому саме така назва «Місцями козацької сили»? Які місця будуть відображені в цьому проєкті?
Назву ми обговорювали разом із істориками і прийшли до висновку про те, що вона буде відображати в цілому ідею цього проєкту.
І разом ми готові прийняти участь та перемогти у конкурсі проєктів міжмуніципального співробітництва в рамках програми DOBRE та запрошуємо до співпраці народних майстрів, краєзнавців, підприємців і туроператорів, адже разом – ми сила!
Тетяна Плетньова, Роман Железко, Влад Лях зробили фантастичну презентацію даного проекту, який зацікавив керівництва вищевказаних громад, і ось що вони говорять з цього приводу.
Головний спеціаліст сектору інвестиційної діяльності Влад Лях:
“До проєкту долучилося 4 громади – Сухополов’янська, Козелецька, Парафіївська та Батуринська. Окрім того, найближчим часом буде укладення меморандуму про створення туристичного кластеру з туристичними операторами, рестораторами, готелярами та провідними організаціями у сфері туризму. Проєкт буде подаватися на конкурс проєктів з міжмуніципального співробітництва Програми DOBRE.
За умовами конкурсу громадам нададуть кошти для його реалізації. За них пропонується облаштувати тематичні туристичні атракції та туристично-інформаційні центри у громад, а також промотувати туристичний маршрут. Однак, ініціатива матиме сталий характер та не завершиться у разі закінчення грантового проєкту; між громадами буде укладено угоду про міжмуніципальне партнерство на довготермінову перспективу.”
Роман Желєзко – головний спеціаліст управління культури і туризму Ніжинської міської ради:
“Цей проєкт є новітнім і унікальним для Чернігівщини, адже чи не вперше створюється кластер, орієнтований на спільний розвиток всього регіону. А наш регіон непростий. Це козацька земля, де сила духу і незламність волі є не просто словами. Тому така й назва кластеру «Місцями козацької сили».
Ми вирішили згуртувати козацькі місця: Ніжин, Батурин, Козелець, Густинь, Качанівку, щоб показати єдність та здатність зацікавлених сторін у розвитку туризму об’єднувати зусилля заради спільної мети. Проєкт дозволить усім його учасникам не лише стати частиною чогось спільного і великого, але й зберегти свою самобутність.
Завдання проєкту:
- Відродження і популяризація народних ремесел
- Патріотичне виховання молоді
- Розвиток туристичної галузі Чернігівщини в сфері готельно-ресторанного бізнесу
- Покращення інфраструктури та технічного забезпечення туристичної галузі регіону
- Створення комплексної сувенірної продукції регіональної тематики
- Розвиток родієвого туризму Чернігівщини
- Актуалізація, популяризація та збереження історичних і архітектурних пам’яток XVII – XVIII ст. на Чернігівщині
- Розробка нових туристичних маршрутів козацької тематики в рамках Чернігівщини
- Формування привабливого інвестиційного клімату в регіоні.
Зараз ми єдиною великою командою і працюємо над реалізацією ідеї – наповненням туристичного продукту, пошуком тих родзинок, які будуть приваблювати людей, стимулювати їх до подорожей, роздумів, можливостей поринути в минуле й відчути себе гостем козацького міста, перевтілитися в типового українця козацьких часів. Це і екскурсії, і майстер-класи, унікальні сувеніри, розважальна програма тощо. Розкривати всі карти поки що не будемо. Але повірте, ми Вас здивуємо!
Довідково: Туристичний кластер (англ. cluster — «гроно», «група», «скупчення») — це концентрація на певній території підприємств індустрії туризму, які взаємодіють між собою з метою створення туристського продукту. Групи підприємств спільно використовують туристські ресурси, інфраструктуру, ринок праці та взаємодоповнюють один одного.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram.