Як Ніжинський ЦНАП адаптується до нових викликів в умовах воєнного стану

 

 

 

 

ЦНАП є постійнодіючим робочим органом. До початку російської агресії в Україні Ніжинський ЦНАП надавав 196 послуг, його спеціалісти протягом місяця в середньому обслуговували 1000-1100 відвідувачів.

Війна внесла свої корективи в роботу ЦНАПу. Велика кількість послуг, які надавалися населенню, зараз спеціалістами не надається. Це повязано з законодавчим регулюванням: урядом було обмежено найбільш популярні ресурси. Це був вимушений крок, задля нашої безпеки.

Про роботу ЦНАПу в Ніжині сайту Нежатин розповів начальник Володимир Градобик.

“Так, на сьогоднішній день у Ніжинському ЦНАПі, в силу об’єктивних обставин, працюють не всі реєстри.

На сьогодні вже почали надавати деякі послуги в галузі земельних відносин, зокрема витяги з Державного земельного кадастру.

Певний час у Ніжинському ЦНАПі були проблеми з реєстрацією бізнесу або припинення його діяльності. Тепер ситуація вже стабілізувалася”, – розповів Володимир Миколайович.

Утім, як би там не було, а ЦНАП в умовах воєнного стану не припиняв роботу ні на день.

“Навпаки, ми всі об’єдналися, працювали, допомогали один-одному, поєднували роботу різних галузей… І фізично теж працювали, допомогали на блокпостах, – розповідає Володимир Миколайович. – На сьогодні прикладаємо всіх зусиль, щоб відновити роботу, аби вона була, як до війни.

На сьогоднішній день найбільше звертається внутрішньо переміщених осіб з різних регіонів: Харків, Київ, багато зі Сходу, Донецьку, Луганську. Консультуємо з різних питань”.

“На сьогодні наші реєстратори підключені до ЄДР фізичних осіб підприємців і ці послуги надаються безпосередньо у ЦНАПі. Поки що залишається закритий реєстр речових прав на нерухоме майно, але вживаються всі заходи, і ми сподіваємося на позитивний результат, – розповів Володимир Градобик. – Кроком уперед є електронний документообіг Програми Дія та Єпідтримка, які надають змогу отримувати послуги онлайн без відвідування центру.

Чи не найбільшим попитом на сьогоднішній день у Ніжинському ЦНАПі користується послуга отримання довідок про зареєстрованих та проживаючих осіб.

“В умовах воєнного стану зареєструвати своє місце проживання практично неможливо. Але у нас є паперові носії, картки, на щастя, зберігся паперовий еквівалент реєстру, тому ми його використовуємо. Ці послуги надаємо майже щоденно.

Також дуже багато осіб приходять за отриманням послуг держави під час війни, це і програми підтримки ООН, підтримки внутрішньо-переміщеним особам.

А нещодавно в Ніжинському Центрі надання адміністративних послуг встановлено інформаційний кіоск, який покликаний полегшити надання послуг населенню.

Інформаційний кіоск — зручний і швидкий спосіб одержати необхідну інформацію, не звертаючись до рецепції.

Що ж цікавого може дізнатися відвідувач від інформаційного кіоску для центру надання адміністративних послуг?

Дані пристрої пропонують для загального огляду таку довідкову інформацію: дані про населений пункт; діяльність комунальних та інших закладів, котрі займаються наданням послуг населенню; отримати контактні дані працівників влади чи навіть зв’язатися з ними; знайти і роздрукувати всі документи, необхідні для отримання тої чи іншої послуги та багато чого іншого.

Серед населення інформаційний кіоск для центру надання адміністративних послуг користується великою популярністю, адже для користування ним не потрібні ніякі додаткові вміння. Він працює по тому ж принципу, що й звичні для нас термінали для здійснення платіжних операцій. До того ж, отримати інформацію в повному обсязі клієнт може в будь-який зручний для себе час.

Будь-який кіоск для центру надання адміністративних послуг представляє з себе пристрій на базі персонального комп’ютера, котрий обладнаний сенсорним екраном і встановлений в вандалостійкому металевому корпусі.

Інформаційний кіоск – поєднав сучасні інновації, які слугуватимуть на користь Ніжинській громаді.

Тож, як бачимо, ЦНАП у Ніжині працює наповну, наскільки це можливо в нелегких умовах воєнного часу.

Своїм баченням роботи ЦНАПу в умовах воєнного стану поділився заступник міського голови Сергій Смага:

“Сфера адміністративних послуг зберігає важливе значення, навіть у випадку значних безпекових викликів, в тому числі в умовах війни. Люди народжуються, помирають та одружуються, тож потрібні послуги реєстрації актів цивільного стану (РАЦС). Людям потрібні паспортні документи, щоб посвідчити свою особу. Через збільшення вимушеної міграції, потрібні відповідні види обліку та захисту внутрішньо переміщених осіб (ВПО).

Зростає актуальність соціальної підтримки інших громадян, які потрапили у складні життєві обставини; збереження соціальної допомоги особам, що отримували її до війни. Є потреба у реєстраційних діях з транспортними засобами, особливо для цілей оборони, з відновленням втрачених посвідчень водія тощо.

Ці та інші адміністративні послуги необхідні навіть у часи війни. А для відбудови України є потрібними також і адмінпослуги у секторі нерухомості, земельному, будівельному та іншій секторах.

Українська держава досить успішно впоралася з викликами у сфері адмінпослуг після початку повномасштабного вторгнення рф 24.02.2022 р. Водночас війна показала, що низка послуг може бути ще краще підготовлена до безпекових викликів. А деякі рішення можуть бути корисні і для умов мирного стану.

Загалом з досвіду сфери адмінпослуг у перші тижні повномасштабної війни  ми зробили багато висновків та визначили напрямки розвитку надання адмінпослуг  ЦНАПом Ніжинської міської ради.

Зокрема:

У кожній групі адмінпослуг має бути передбачений і врегульований порядок їх надання, або надання принаймні найважливіших (базових) послуг, на випадок виникнення складних безпекових ситуацій, як-от під час війни.

Треба врахувати потреби і можливості надавати базові адмінпослуги навіть коли є проблеми з доступами до державних реєстрів. Необхідно передбачати резервний порядок дій, зокрема паперові обліки і підтвердження дій (послуг), з відкладеним внесенням інформації в реєстри. За потреби з додатковою верифікацією. Зокрема, це стосується і послуг РАЦС, і реєстрації/декларування місця проживання, і видачі документа, що підтверджує особу, та ін.

Паспортні послуги повинні надаватися практично завжди.  Для цього можуть обиратися вже відомі рішення регіонального/територіального доступу до ЄДДР або застосовуватися резервні версії реєстру.

Для осіб, які втратили документи, у тому числі для мешканців з регіонів активних бойових дій, має бути забезпечена можливість встановлення особи доступними засобами доказування (включаючи свідків), і видачі документа про особу (принаймні, тимчасового) у паперовій чи пластиковій формі.

Необхідно забезпечувати доступність послуг для «нецифровізованої» частини громадян, оскільки держава іноді пропонувала певні послуги тільки для користувачів «Дії».

Варто передбачити та врегулювати питання пересилання готових паспортних документів між підрозділами ДМС, ЦНАП, консульськими установами, у зв’язку з великою мобільністю громадян, кількістю ВПО, біженців.

Як варіант, можна також розглянути можливість виготовлення певних тимчасових ідентифікаційних документів (з достатнім рівнем захисту) локальними автономними технічними засобами, принаймні, у більших територіальних громадах.

Щодо декларування / реєстрації місця проживання корисно повернути просте документальне підтвердження місця проживання особи в паспортних документах особи. Ця інформація важлива і з безпекових міркувань. Тому пропонуємо розглянути пропозицію щодо візуального відображення інформації про місце проживання (реєстрації/декларування) у паспорті громадянина України (штамп у паспорті-книжці, напис на поверхні паспорта-картки).

Варто визначити самодостатність/автономність Реєстрів територіальних громад (РТГ), принаймні у воєнний час. Тобто треба побудувати цю систему так, щоб відповідна інформація завжди була доступна ОМС, а послуга з реєстрації місця проживання — її мешканцям. Достовірний облік реального складу мешканців потрібен і для ОМС, щоб виконувати свої повноваження із життєзабезпечення громади, і для держави — щоб ефективно розподіляти ресурси. Передача даних до Єдиного державного демографічного реєстру має похідний характер і не повинна перешкоджати виконанню ОМС функцій/послуг з реєстрації місця проживання.

Наразі важливо як найшвидше надати ОМС/ЦНАП на безпечних територіях постійний доступ до їх Реєстрів територіальних громад (або їх резервних копій).

Потрібно і далі пропрацьовувати можливість використання ЦНАП і їх точок доступу (територіальних підрозділів, віддалених робочих місць) для надання послуг. Це стосується і нових послуг, наприклад, допомоги на поховання, за якою потрібно звертатися виключно до підрозділів Пенсійного фонду України, що є територіально досить віддаленими (та й загалом це стосується усіх послуг ПФУ). Тобто, потрібно повернути ЦНАП — основну місію і можливості — бути інтегрованим офісом з надання широкого переліку адміністративних послуг, особливо базових.

Ефективні адміністративні послуги дуже важливі для нормальної життєдіяльності громади і держави, ведення економічної діяльності, відбудови та розвитку України”.

У статті використані матеріали сайту Ніжинської міської ради

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на   наш Telegram

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.