Чим швидше тануть льодовики в Антарктиді, тим більше люди замислюються про екологію, забруднення повітря і наступаюче глобальне потепління. Вчені вважають, що якість повітря вбиває більше людей, ніж куріння. Тому адміністрації міст намагаються встигнути перебудуватися на інший ритм життя і привчити до цього жителів.
У статті зібрано міста, які вже встали на шлях виправлення і готові показати свої результати. Хоча є й такі, які тільки роблять перші кроки в боротьбі за чисте повітря.
1.В Осло автомобільні парковки перетворили в велодоріжки
У центрі Осло паркувальні місця на вулиці переобладнали в велосипедні доріжки, лавки і крихітні парки. До початку 2019 року в місті завершився процес видалення ще 700 парковок як спосіб стимуляції людей не заїжджати в цей район на автомобілі. При цьому урбаністи додали кілька зарядних станцій для електромобілів і зробили більше парковок для водіїв-інвалідів.
2. Уряд Буенос-Айреса ставить квіти на дорогах для безпеки пішоходів та велосипедистів
Центр величезного бульвару в Буенос-Айресі, який раніше мав цілих 20 смуг руху, сьогодні зайнятий тільки автобусами. Коли в місті відбулися зміни, час, що витрачається жителями на поїздку на роботу, різко скоротився.
Також вийшло звільнити близько 100 кварталів від автомобілів і зробити їх пішохідними зонами.
Більше того, на жваві міські траси наносять яскраву розмітку, а також фарбують велосипедні доріжки і пішохідні тротуари в насичені кольори (дивіться фото вище), щоб зробити їх максимально безпечними для пішоходів і велосипедистів. Таким чином, влада впроваджує метод тактичного урбанізму, який передбачає недорогий ремонт в забудованому середовищі, призначений для поліпшення районів і місць скупчення людей.
3. Лондон скорочує проїжджу частину на користь пішоходів
У 2003 році уряд Лондона ввів плату за в’їзд в центр міста в години пік. У 2010 році почали відкривати перші велосипедні супермагістралі на жвавих маршрутах. А в 2019 році завершилася розробка нової транспортної стратегії щодо поліпшення якості повітря і зниження шуму за рахунок переходу на автомобілі з нульовим рівнем викидів.
А щоб впоратися з проблемою забруднення повітря, пов’язаною зі зростанням населення, для міста розроблений спеціальний план. Його суть полягає в тому, що половина вулиць звільниться від автомобільного руху, а транспорт поступиться дорогою пішоходам і буде їздити зі швидкістю не більше 15 миль в годину. Також планується побудувати захищені велодоріжки на більшості головних вулиць.
4. Сеул планує повністю позбавитися від «шкідливих» автомобілів до 2020 року
У 2017 році Сеул завершив перетворення автомагістралі в пішохідну дорогу, подібну High Line (надземний парк) в Нью-Йорку. Уже понад 10 млн осіб скористалися цим нововведенням. Завдяки цьому в районі парку налагодився бізнес: продажі збільшилися на 42%.
До 2025 року уряд міста планує запустити 3 тис. електричних автобусів, а також поліпшити їх маршрути, щоб спонукати людей вибирати громадський транспорт замість власних машин.
5. Мадрид звільнив свій центральний район від транспорту
Якщо ви не проживаєте в центрі Мадрида, є велика ймовірність, що більше ви не зможете туди потрапити на власному авто. У листопаді 2018 року розпочали вводити обмеження на проїзд в центральну частину міста транспорту, який забруднює навколишнє середовище. Після набрання законами чинності трафік впав на 32%, і сталося це дуже швидко.
Проект впровадження так званої «зони з низьким рівнем викидів» розроблений, щоб очистити повітря в центрі столиці. Натхненний успіхом уряд Іспанії запропонував також заборонити рух будь-яких автомобілів, які не є транспортними засобами з нульовим рівнем викидів (тобто електричними), і в інших міських центрах по всій країні.
6. У Пекіні автомобілі можуть їздити по певним дням тижня
У Пекіні водіям хоч і дозволено їздити на своїх «шкідливих» автомобілях, вони обмежені в часі поїздок і номерним знаком. Якщо він закінчується певною цифрою, можна водити машину тільки в конкретний день тижня. Адміністрація міста також пропонує невеликі фінансові стимули для людей, які вважають за краще не їздити в відведений їм день. А в нових районах уряд вирішив заборонити будь-які приватні автомобілі, крім електрокарів.
7. Індія зробить повний перехід на електромобілі вже до 2024 року
До недавнього часу прогулянку і шопінг на жвавій вулиці міста Ченнаї розуміли, як пересування між безліччю автомобілів і авторикш. Але зараз цей район перетворюється на пішохідну площу, будівництво якої завершено вже в 2019 році. Також уряд Індії заявив, що до 2030 року всі автомобілі повинні бути електричними.
8. Копенгаген створює супермагістраль для велосипедистів
Сьогодні більше половини населення Копенгагена їздить на роботу на велосипедах. Датська програма по створенню пішохідних зон почалася ще в 1960-і роки, а до нинішнього дня столиця Данії має вже понад 200 миль велосипедних доріжок і один з найнижчих відсотків володіння автомобілями в Європі. Останній етап їхнього проекту полягав у прокладанні супермагістралі для велосипедів, яка простяглася по всіх околицях. Перший з 28 запланованих маршрутів був відкритий в 2014 році, ще 11 були завершені в 2018-му. Також планується зробити місто повністю вуглецево нейтральним до 2025 року.
9. У Берліні будують веломагістраль, яка не є частиною доріг для автомобілів
У 2017 році на замовлення Департаменту з навколишнього середовища, транспорту і захисту клімату Берліну було проведено дослідження, результатом якого стало переобладнання цілих 12 автомобільних магістралей в веломагістралі. Це була одна з перших міських спроб створити умови для більш безпечної подорожі. Основною метою уряду є збільшення кількості велосипедів на дорогах до 2,4 млн до 2025 року.
10. Грузія повністю відмовляється від виробництва і використання поліетилену
У квітні 2019 року Міністерство з охорони навколишнього середовища і Міністерство сільського господарства Грузії ввели заборону на виробництво, застосування та імпорт поліетиленових пакетів. Вони пропонують почати користуватися біологічними пакетами, які розпадаються за набагато менший час і наносять значно менше шкоди. Якщо хтось порушить заборону, то співробітники правоохоронних органів для початку обмежаться попередженням. А якщо підприємці продовжать працювати в цій сфері, їм загрожуватиме первинний штраф в розмірі 500 ларі (понад $ 185), наступний – 1 000 ларі (понад $ 371).
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram.