Ніжинське управління освіти ігнорує законодавство щодо права доступу до публічної інформації

Нещодавно ми писали статтю про те,  що батьки ЗОШ №11 написали до управління освіти Ніжинської міської ради запит на отримання публічної інформації (детальніше про це читайте тут) щодо обґрунтування оголошеної вартості перевезень їх безпечності.

Як ми писали раніше, батьків проінформували, що безпека їхніх дітей під час тривог і на дорозі не є надзвичайними подіями і не відноситься до подій, які сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян.

Відповідь батьківській громаді була відтермінована з 48 годин, передбачених законодавством, до 5 робочих днів.

Від цієї відповіді залежало також  рішення батьків про форму та місце навчання. Усвідомлюючи, що діти в будь-якому разі мають отримувати освіту, батьки, не дочекавшись необхідної інформації, все ж вирішили прийняти пропозицію керівництва ЗОШ № 11 щодо тимчасової організації навчального процесу для дітей в приміщенні НВК №16 «Престиж» м. Ніжина до того часу, поки в рідній школі буде облаштоване укриття.

 І от прийшла відповідь управління освіти, як то кажуть: чекали-чекали, і – «дочекалися».

Оприлюднюємо відповідь управління освіти Ніжинської міської ради на запит про публічну інформацію батьківськоїх громади ЗОШ №11.

Перше, про що пропросили батьки, було: надати розрахунок вартості перевезення, згідно якого було оголошено  тендерну закупівлю «Підвіз учнів від гімназії № 11 до ННВК № 16 «Престиж» та у зворотному напрямку (згідно код ДК 021:2015 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів)»  очікувана вартість якої 1300000 грн. (ідентифікатор Prozorro UA-2023-08-14-017030-a).

Управління освіти розрахунку не надало, тільки вказало, яким методом визначалось очікувана вартість: «стосовно розрахунку вартості перевезення, згідно якого було оголошено тендерну закупівлю, то визначення очікуваної вартості предмету закупівлі визначалося статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмету закупівлі на підставі затвердженої примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі (Міністерством розвитку економіки та сільського господарства України) від 18 лютого 2020 року № 275».

Де сам розрахунок та результати статистичного аналізу, якщо такий проводився – невідомо. Але батьки просили – надати розрахунок, а не написати, яким методом він здійснювався.

В додатку до відповіді було наведено технічну специфікацію до тендерної пропозиції, яка є у загальному доступі на сайті Prozorro та з якою батьки вже давно ознайомились.

У специфікації було вказано інформацію про кількість учнів, які потребують підвозу – 133, кількість рейсів – 3, кількість необхідних автобусів – 6, та загальна кількість годин – 1440 (80 днів).

Знову ж ніякого розрахунку, звідки узялась сума в 1300000 грн. батьки не отримали.

Наступне запитання стосувалось безпеки дітей на дорозі в процесі перевезень, тобто надзвичайних подій техногенного характеру, які сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян. Батьки просили надати: «схему маршруту, яким планується здійснювати перевезення та чи відповідає він усім вимогам безпеки на дорогах».

У відповідь управління освіти посилається знову ж таки на технічні вимоги в тендерній документації: «стосовно схеми маршруту, яким планується здійснювати перевезення учнів та забезпечення їх безпеки в частині відповідності техічного стану транспортних засобів та кваліфікаційних вимогах до водіїв відповідно до законодавства, то для надання цієї інформації надсилаємо Вам обґрунтування технічних та якісних характеристик із зазначенням такої інформації».

Що ми тут бачимо – вказано час та місце відправлення, а також час та місце прибуття. Якими вулицями здійснюватиметься перевезення, через які об’єкти, які становлять потенційну небезпеку, які критичні ділянки є на цих маршрутах (тобто усе, що безпосередньо стосується безпеки на дорогах) – про це було не сказано ні слова.   Або управління освіти не розуміє різниці між схемою маршруту та його графіком, або батьків держать за дурнів і навіть гірше – просто знущаються, пропонуючи їм самим будувати ту схему за наданою інформацією. Ті, хто має справу з логістикою, зрозуміють що за такими даними побудувати можна декілька схем цього маршруту – і на кожному з них є певні небезпечні ділянки та об’єкти.

Також батьки просили надати їм інформацію щодо того, «яким чином планується забезпечити безпеку дітей під час перевезень, зокрема під час оголошення тривог».  Отримали таку відповідь: «що стосується забезпечення безпеки учнів під час повітряних тривог, то відповідно до установчих документів організацію освітнього процесу забезпечує керівник закладу(директор), саме у його повноваженнях розроблення з переможцем аукціону відповідної інструкції у якій мають бути зазначені схеми маршруту перевезення школярів; визначених найближчих укриттів — їх адреси, відстані до них, контактна інформація; окремі території місцевості і штучні споруди вздовж маршруту руху, які потенційно можуть бути використані для укриття, тощо». Тобто на це питання, яке в умовах війни чи не найголовніше – відповіді в управління освіти також нема: ні схеми маршрутів, ні їх безпечність, ні алгоритм дій в ситуаціях, коли тривога, для прикладу оголошена під час руху автобусу, очікування дітей біля школи № 11, яка не має укриття, або під час посадки дітей – ще не розроблено.  

Таким чином, управління освіти Ніжинської міської ради на жодне запитання батьківської громади відповіді не надало, порушивши при цьому законодавство про доступ до публічної інформації. Зате витратило аж 5 робочих днів на те, щоб вигадувати відписки, які не мають жодної інформації з питань, які було задано.

Що ж, сподіваємось відповідь перевіряючим органам буде більш інформативною та змістовною.

Наталія Рульова

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь