Майже місяць ніжинці живуть без газу

У Ніжині, по вулиці Березанській, в будинку 8-а, в трьох корпусах, ще в середині травня фахівцями газового господарства було знято газові лічильники на повірку. Через тиждень їх встановили, але газ так і не підключили.

Повідомляє Нежатин.

Мешканцям довели до відома, що кожному потрібно заключати договір на обслуговування внутрішньобудинкових мереж. Сума, яку споживач при цьому має сплатити – 400 грн. І це тільки на рік.

Зі слів мешканців вищезгаданого будинку, інспектори газового господарства констатували, що поки всі не заплатять, будуть сидіти без газу.

Звісно, люди обурилися, адже до цього і не чули про необхідність підписання такого договору. Журналісти нашого видання спробували з’ясувати, що ж це за договір такий і чи дійсно потрібно категорично його заключати кожному споживачу “блакитного палива”.

Далі – розповідь мешканки будинку по Березанській, пані Олени:

“Я, як мешканка цього будинку, і журналіст, пішли зранку в п’ятницю, 9 червня, до Ніжинського відділення АТ «Чернігівгаз». Журналісту категорично відмовили у спілкуванні й практично виставили за двері закладу. Мені дали контакти прес-центру в Чернігові й направили на 3 поверх в кабінет технічного обслоговування.

На запитання, чому така ціна за договір, мені пояснили, що це гроші за перевірку газопроводу, щоб він був у належному стані. За те, що  знаходиться в будинку і квартирі, відповідає власник. Мешканці будинку повинні платити гроші за акт перевірки. Це може зробити будь-яка інша відповідна організація. В нашому місті вона єдина, конкуренції немає, тому ціни можна виставляти, які захочуть.

В селах ще дорожче, бо треба ще на бензин, щоб доїхати, в сусідніх будинках два місяці назад було 300 грн., тепер на 100 грн підняли. А що? Все рівно заплатять, або будуть сидіти без газу. Раніше все було державне. Тепер стала монополія: один хазяїн добуває, другий – транспортує, третій – подає газ.

Скільки ще пунктів придумають? Населення все стерпить, навіть під час воєнного стану в країні”.

В управлінні зовнішніх комунікацій АТ “Чернігівгаз”, до якого ми зверталися ще раніше, бо вже не вперше випливають аналогічні ситуації з підписанням незрозумілого для людей договору та сплатою за нього, надали аж таку відповідь:

“Технічне обслуговування внутрішніх газових мереж регулюється такими нормативними документами:

Кодекс  ГРМ (затверджений постановою  НКРЕКП № 2494 від 30.09.2015)

Розділ ІІІ,  глава 5,  п.3: Власники газових мереж, у тому числі  побутові  споживачі  та  співвласники  внутрішньобудинкових  систем  газопостачання, які згідно з актом розмежування балансової належності та експлуатаційної  відповідальності  сторін  відповідають  за  експлуатацію  цих  мереж  та їх складових, забезпечують належну їх експлуатацію згідно з чинним законодавством, у тому числі Правилами безпеки систем газопостачання, зокрема укладають відповідний договір із суб’єктом господарювання, який має право на виконання таких робіт.

Відповідно до підпунктів 3.2 та 3.3 розділу III Правил безпеки систем газопостачання (затверджені наказом Міністерства  енергетики  та  вугільної  промисловості України №  285 від 15.05.2015  року) на власників будинків (балансоутримувачів (управителів)  та/або  орендарів) покладений обов’язок бути відповідальними за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами та забезпечити утримання систем газопостачання відповідно до вимог чинного законодавства України.  Згідно з вимогами підпункту 5.4 розділу III ПБСГ технічне обслуговування внутрішніх газопроводів і газового обладнання житлових і громадських будівель, комунально-побутових об’єктів невиробничого характеру здійснюється відповідно до вимог документації з експлуатації заводів- виробників газового обладнання на договірних засадах. Умови для технічного обслуговування забезпечуються  власником чи його уповноваженим представником.  

У разі незабезпечення власником (балансоутримувачем та/або орендарем (наймачем) технічного обслуговування згідно з вимогами пункту 5.4 цієї глави обладнання житлових і громадських будинків підлягає відключенню від системи газопостачання із встановленням заглушки (п.5.7 розділу V ПБСГ)”.

Як стверджують в Управлінні, за технічний стан та обслуговування внутрішніх мереж та обладнання у квартирах і приватних будинках відповідальні власники. Законом передбачено, що “технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання у приватних та багатоквартирних будинках здійснюється за рахунок власника, співвласників будинку. В затверджений НКРЕКП тариф на розподіл газу витрати на ці роботи не входять уже багато років.

ТО внутрішньобудинкових систем – це ринкова послуга. Власники, співвласники помешкання, управителі багатоквартирних будинків мають укласти договір на технічне обслуговування цих систем або з оператором газорозподільної системи (в Чернігівській області це АТ «Чернігівгаз»), або іншим суб’єктом господарювання, який має дозвіл на виконання таких робіт.

Вартість базової послуги з ТО у АТ «Чернігівгаз» складає 300 гривень при оформленні договору з особистим візитом споживача в «Клієнтський простір», та 400 гривень при оформленні договору з виїздом фахівців за місцем проживання споживача. До вартості базового технічного обслуговування входить:

Вартість додаткових послуг з ТО (зокрема, обслуговування газових приладів), а також ремонтні роботи на внутрішніх системах залежать від індивідуального переліку та технічних параметрів приладів і газової системи споживача. Також діють пакетні послуги проведення технічного обслуговування в залежності від переліку та типів обладнання.

Укладення договору на технічне обслуговування внутрішніх газових мереж відбувається раз на рік.

Законом  №1060-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг”  (набрав чинності 01.05.2021) передбачено:

Станом на 11.05.2023 року вказані нормативні акти та документи відповідними державними органами не затверджені, надання послуг ТО суб’єктами господарювання відбується на ринкових засадах.

При аварійній заявці від споживача фахівці аварійно-диспетчерської служби оператора ГРМ здійснюють локалізацію аварійної ситуації та витоку газу. Відновлення газопостачання відбувається після усунення причини аварійної ситуації, зокрема, проведення технічного обслуговування та ремонтних робіт (здійснюється за  окремим договором обраним споживачем суб’єктом господарювання)”.

З договорами більш-менш розібралися… Тільки от мешканці й по цей день (13 червня 2023 року) – сидять без газу.

Чекати?..

Скільки ще?..

Валерія Михайленко

Центральне фото з мережі

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь