Адаптація першокласника (частина 2)

Такі фрази, як «Будь уважним!», «Старайся більше», «Не відволікайся!» – не тільки не допомагають нашим дітям зосередити свою увагу, а й погіршують її, так як дитина сильно засмучується, почуваючи себе неспроможною виконати завдання. Батькам слід враховувати, що діти не можуть виконувати ті завдання, до яких ще не готові фізіологічно. Тому часто відволікатися для першокласників і робити помилки, бага-а-ато помилок – це нормально, і це не значить, що дитина неуважна чи лінива, а значить тільки те, що вона навчається новому.
Як же привернути увагу школяра до завдань? Тільки цікавістю! Тобто, за допомогою гри. Але молодші школярі навіть мимоволі не зможуть тримати в фокусі щось одне довгий час. Тому їм потрібні паузи. Якщо ви робите уроки з дитиною вдома, робіть перерви приблизно через кожні 20 хвилин. Адже усвідомлена увага сформується не раніше, ніж в 9 років.

Читання – від А до Я

Діти можуть вивчити всі букви приблизно за 1,5 роки, якщо процес навчання починається з віку 5 років. Не варто силою вчити читати дитину раніше – можливо, вона і вивчить букви, але це не піде на користь. У віці до 5 років ще не сформовані необхідні нейронні зв’язки і таке насильство над дитячим розумом надасть ведмежу послугу. Але якщо дитина сама вчить літери і їй це подобається – підтримуйте інтерес.
Трапляється, що деякі діти починають читати, а потім раптом перестають. Цей фактор може свідчити про пережитий стрес або якесь захворювання. Якщо ніяких серйозних порушень немає, вміння поступово відновиться.
І дуже важливо пам’ятати! Не існує стандартів читання! Кожна дитина буде читати у властивому їй темпі, а прагнення відповідати стандартам призводить не тільки до помилок при виконанні завдання, але і може порушити правильність вимови.

Письмо

Для успіху в навчанні письму потрібні наступні умови: для цього діти повинні добре говорити, вміти управляти вибірковою увагою і володіти зорово-просторовим сприйняттям. Спочатку діти сприймають кожну букву в слові як окремий самостійний елемент. Згадати, як він називається, виглядає і зобразити це на папері для першачка досить складно. Тому поспіх і несвоєчасні вимоги до безвідривного письма призводять до поганого почерку і помилок. Дитина настільки поспішає, що забуває дописувати слова і пропускає в них літери.
У першому класі норма для безперервного письма становить 3 хвилини, не більше. Після цього обов’язково потрібно зробити перерву. На перших порах особливу увагу слід приділяти тому, як дитина тримає ручку і стежити за її осанкою під час письма. Варто робити це до тих пір, поки у дитини ця навичка не дійде до автоматизму.
І пам’ятайте, що ваша любов та віра в сили дитини здатна творити чудеса.

Якщо у вас залишилися або виникли питання  – задавайте в коментарях, і я постараюся відповісти на них в наступній статті. А поки – успіхів у навчанні!

Ваш психолог, Тетяна. 

тел. 068-073-51-95

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *