На Чернігівщині визначатимуться самостійно які дороги ремонтувати

Останні два роки Чернігівщина демонструє вкрай позитивну динаміку з фінансування та ремонту дорожньо-транспортного полотна. Кошти виділяють не лише на ремонт автошляхів державного значення, але й на вулиці, дороги місцевого та комунального значень. Фінанси для ремонтів доріг місцевого значення передаються через Дорожній фонд на місця. Відтепер немає потреби випрошувати кошти на ремонт місцевої дороги у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту. За гроші, виділені Урядом, до кінця року на Чернігівщині заплановано відремонтувати 119,3 кілометрів автошляхів державного та місцевого значень. У порівнянні з минулим роком, фінансування дорожньо-інфраструктурних проектів зросло більше, ніж удвічі – з 417 до 919 мільйонів гривень! Це безпрецедентні суми для нашого регіону.

 

Чернігівщина демонструє позитивну інфраструктурну динаміку. Так, у минулому році з державного бюджету на ремонт доріг було виділено 416,9 мільйона гривень. За ці кошти відремонтовано 112,7 кілометрів доріг державного значення. У 2018 році Уряд заклав цифру в 919 мільйонів гривень, з них 493 мільйони передбачено для ремонту автошляхів державного значення, 341 мільйон – на дороги місцевого значення і 85,2 мільйона гривень – на ремонт вулиць і доріг комунального значення. Можна впевнено сказати, що 2018 рік для Чернігівщини ознаменувався наймасштабнішим за останнє десятиліття ремонтом доріг.

Стратегія українського Уряду на найближчі 5 років – з’єднати між собою якісними дорогами всі обласні центри.

Перебуваючи на початку серпня з робочим візитом у Чернігові прем’єр-міністр України Володимир Гройсман сказав: «Гадаю, вже цієї осені ми підпишемо нову угоду з міжнародними фінансовими інституціями. Буде виділено 160 мільйонів євро – це приблизно 5 мільярдів гривень. Ці гроші будуть спрямовані на повну реконструкцію дороги від Києва до Чернігова. Наша стратегія полягає в тому, щоб за 5 років збудувати всі дороги й об’єднати всі обласні центри. Роботи ведуться».

Впродовж останніх 10 років будівництво, капітальний ремонт та реконструкція в країні майже не проводилися. Зі 170 тисяч кілометрів українських доріг станом на 2016 рік понад 90 відсотків були визнані такими, що не відповідають нормам. Причина – хронічне недофінансування ремонтно-будівельних робіт та утримання доріг, корупція й низька якість виконання робіт. Погані дороги, як і фінансовий зашморг перед міжнародними кредиторами, – це той спадок, який отримав діючий український уряд. Втім, вже у найближчі п’ять років все кардинально зміниться. Динаміка з ремонту дорожньо-транспортної інфраструктури, яку демонструє уряд останні два з половиною роки, не може не втілювати оптимізму. Так, у 2016 році було повністю відновлено 900 кілометрів дорожнього полотна, у 2017 році – понад 2100 кілометрів. До кінця цього року цю цифру подвоять і, як результат, відремонтують понад 4 тисячі кілометрів автошляхів України.

Каталізаторами змін стали також втілення в життя реформи фінансової децентралізації та створення Дорожнього фонду.

«Ми заклали фінансові основи подальшого розвитку. Це, насамперед, можливості децентралізації, яка дозволяє наповнювати місцеві бюджети, а отже, фінансувати дорожні проекти на місцях. А також Дорожній фонд, який забезпечує гарантоване, прогнозоване фінансування», – сказав Володимир Гройсман.

Додає оптимізму і той факт, що наступного року фінансування ремонту місцевих доріг продовжиться. Так, у  проекті бюджету-2019 в цілому на українські дороги передбачено виділення 55 мільярдів, з яких 17 мільярдів гривень заплакали витратити саме на місцеві дороги. Крім того Кабмін готує збільшення на один мільярд гривень фінансування програм забезпечення безпеки дорожнього руху. Якщо раніше  кошти на ремонти виділяли в «ручному режимі», через що деякі дороги не ремонтувались роками, а то і десятиліттями, то, починаючи, з 2018 року «Укравтодор» відповідальний за ремонт і утримання доріг тільки державного значення. Кошти для ремонтів доріг місцевого значення передаються через Дорожній фонд на місця. Відтепер немає потреби випрошувати кошти на ремонт місцевої дороги у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту. Це покладає і відповідальність на місцеву владу. Кошти на ремонти на місцях вже є. Вони мають працювати і звітувати перед своїми громадами.

 

Святослав ОРИЩЕНКО

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *