Електронні трудові книжки: хто має вносити дані та чи є це відмовою від паперових трудових книжок

 

 

 

 

10 березня опублікували закон про внесення змін щодо законодавчих актів України про облік трудової діяльності працівника в електронній формі. Але у роботодавців буде ще п’ять років для оцифрування обліку трудової діяльності.

Хто має вносити дані до електронної трудової книжки та чи є це відмовою від паперових. Про це у програмі “Полудень” на Українському Радіо “Чернігівська хвиля” розповіла адвокатка Оксана Мірошниченко.

Електронні трудові книжки: хто має вносити дані та чи є це відмовою від паперових трудових книжок. Пояснює адвокатка

Далі з її слів:

Яка роль трудової книжки

Роль трудової книжки для кожного працівника полягає в тому, що підтверджується трудова діяльність та стаж працівника. Коли людина виходить на пенсію трудова книжка дозволяє підтвердити стаж, страхові внески, будуть записані роботодавці, код юридичної або ж фізичної особи.

Закон щодо електронної трудової книжки вступає у дію з 11 червня. За п’ять років роботодавці мають перевести паперові трудові книжки в електронний варіант.

З чим пов’язано введення електронних трудових книжок та як вона має виглядати

Це пов’язано з введенням диджиталізації, яка відбувається в нашій країні. Електронна книжка буде за таким же принципом, як і у паперовому варіанті.

Зокрема, у грудні 2019 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів про створення вебпорталу на який роботодавці уже фактично можуть на сьогодні вже підгружати сканкопії трудової книжки. Там прописано як це робити, хто має це робити, як ці сканкопії будуть перевантажуватися до відповідного реєстру.

Що має бути виконано протягом п’яти років при переході на електронні трудові книжки

Цей період тривалий, але його має вистачити, щоб всі роботодавці виконали норми цього закону. Роботодавці мають провести інвентаризацію трудових книжок, тобто перевіряється чи вони заповнені відповідно до порядку ведення трудових книжок. Якщо щось відсутнє або немає печатки потрібно все заповнити. Далі потрібно відсканувати трудову книжку і передати через сайт до Пенсійного фонду.

Якщо людина змінювала роботу кілька разів, то всю документальну роботу повинен робити роботодавець у якого працівник працює на сьогодні.

Чи означає перехід на електронні книжки відмовою від паперових

Ні, закон передбачає, що паперову трудову книжку роботодавець має оформити протягом п’яти днів. Після цього роботодавець має її відсканувати та передати до пенсійного фонду, а паперовий варіант віддати працівникові.

Хто повинен першочергово мати електронні книжки

Таких категорій немає. Всі повинні мати трудові книжки. Але більш зацікавленими можуть бути ті хто скоро вийде на пенсію.

Хто має оновлювати дані електронної книжки

Це має робити роботодавець. Усі зміни мають простежуватися, наприклад, прив’язку до стажу, скільки людина напрацювала має також фіксуватися.

Суспільне

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

 

 

Вам може бути цікаво

Залишити відповідь